1. března 2011

Kontrola osmá



Tak, a je tu další kontrola. Po té minulé, asi lehce skandální díky vyhazovu správkyně Creatia, jsme si udělali čárku u Sey. A jak to bude tentokrát? Projdou všichni s čistým štítem?
Upřímně doufám že ano. Anebo že někoho čistě a jednoduše vyhodím, protože začínám být unavená a ještě po měsíci kontrolovat blog díky restům z minula mi skutečně přidává starostí.
Ovšem věřím, že dnes žádné problémy nebudou, protože na scénu přicházejí tři blogerky, které dozajista znáte:
Fantaghira, Tereza Matoušková či Temnářka a Metteorwa!


Fantaghira
Jako první se nám představuje Fantaghira a její tvorba na blogu http://fantaghira.blog.cz, která vám vzkazuje:
Na mém blogu je od všeho trochu. Trochu kreslení, trochu psaní a trochu víc fotografií. Nejde mi nic, ale baví mě všechno. A to, že mě to baví, je přeci nejdůležitější, nebo ne?
The tvrdí: Tak tedy. Nejdříve se - jako ostatně pokaždé - podíváme na nějaké chybičky. A v tomto ohledu mě Fantaghira rozhodně nezklamala, protože žádné nejsou. Zkopírované texty u ní nenajdete a pokud už je tu nějaký ten obrázek, třeba u recenzí, je pečlivě ozdrojovaný, takže nemůžu říct ani popel.
Jediná věc, kterou vytknout můžu, - a to je spíš takové doporučení - se týká obrázků a fotek. Na blog jsou vždycky vložené v původním rozlišení, které je na blog moc velké. Mně osobně se třeba fotka načítá hodně dlouho - vidím z ní jen tu část, která se do sloupce s textem vejde. Zmenšování fotek tomu zabrání a navíc může být kdyžtak dole odkaz na původní velikost. ;) (která se stejně neukáže, když se musí formátovat podle šířky stránky).
A následují připomínky k designu. Je to takový teplý, vřelý vzhled, který mi v hlavě evokuje podzim. Pravděpodobně to bude těmi barvami - teplá žlutá, kaštanově hnědá, oranžová v nadpisech a odkazech. Celé je to takové milé, příjemné a ještě větší efekt tomu dodává psací písmo v popisku obrázku v záhlaví a textu nahoře.
A co se týče obsahu? Fantaghira kreslí, píše své myšlenkové pochody, recenze na knížky i filmy a fotí. Poslední zmiňované tedy ze všeho nejvíc, pro srovnání - v rubrice pro fotky se nachází 66 článků, zatímco v "deníčku" jenom 30 a ty další rubriky už mají čísla zcela zanedbatelná (v poměru k těmto dvoum). Takže slečna fotografka? :)
Každopádně, veškerá její tvorba stojí za shlédnutí, ať už psaná nebo focená.
Monica Otmili doplňuje: Teda, dnes se nám sešly tři blogerky, u nichž snad nebude co vytknout. Tak zatím u Fantaghiry jsem nic nenašla (a nevěřím, že něco najdu i u ostatních). Musím pochválit design, který už zmiňovala The, tvůj blog díky němu působí tak slunně a klidně. Zaujaly mě u tebe nějaké ty básničky. :) Je vidět, že hodně fotíš, koneckonců tvoje galerie je rozrostlá. A já objevila další zajímavý blog. Znala jsem ho sice už dříve, ale adresa se z hlavy vypařila, ale teď už tam zůstane. Je vidět, že máš okolí co říct, popř. se s ním o hodně podělit.
Thein verdikt: Jak bych mohla jinak, než poslat Fantaghiru ke hvězdám? :)
Moničin verdikt: Doufám, že se ti tu líbí, protože tady zůstaneš létat s námi. :D
Konečný verdikt: Pouštíme první kontrolovanou ke hvězdám, zatímco na zádech jí raší zelená křídla. :)
´
Temnářka
Tedy Tereza Matoušková, spisovatelka z blogu http://temnarka.blog.cz, která by vám také ráda něco řekla:
Literárno vážně i nevážně, podmořsky i nepodmořsky, smutně i vesele, ale hlavně ať to má grády. Příjemné počtení! :)
The tvrdí: Tak. Tady hledat něco neautorského je nadlidský úkol. Nic jiného jsem ostatně ani nečekala. :)
Tak tedy k blogovému vzhledu. Koukám, že se změnil, "starý" podmořský vzhled mám jakožto stálá návštěvnice v živé paměti. A musím říct, že se to změnilo k lepšímu. Slečna nahoře skvěle vyniká, když ji vzadu doplňují náčrtky jiných postav. Popisky v menu a u každého jiný obrázek a samotné barvy vzhledu jsou milé. Červená, černá. Ovšem ponuře to vůbec nepůsobí, protože tyto dvě barvy doplňuje teplá žlutá a oživuje tak všechno.
Obsah? Skvělý. Povídky, básničky či jen obyčejné články, všechny plně kvalitní a ráda si je pročtu. Navíc jsou tu i takové, které mi vyvolají úsměv na tváři, viz. Jak neudělat ze své hrdinky děvku (No The, co to tam hledáš? xD )a další takové podobné výtvory.
Poslední, co bych chtěla zmínit, je galerie. Protože mému oku neujde z kontrolovaného blogu vůbec nic, narazila jsem samozřejmě i na kresby a fotky. A jak píše Monica níže, taky bych ti okamžitě s radostí vykradla šatník. :D
Takže tak. Skvělý a můj oblíbený blog samozřejmě žádnou chybku neměl. Nemyslím, že vy jste čekali něco jiného, milí Snílci. :)
(A pokud ano - vy bláhoví!)
Monica Otmili doplňuje: Jestli máte někdo rád pořádné fantasy (a jakožto Snílci, tak věřím, že minimálně tři čtvrtiny z vás), tak to vám doporučuju právě Temnářku, jejímuž Podmoří jsem propadla. Tvorba nemá chybu a ráda si sem přijdu počíst. Skvělá spisovatelka. A to příjemně. Mimo jiné v článcích, které se týkají převážně psaní, nevyjadřuje Temnářka jen svoje dojmy, ale najdete tam i rady, jak poutavě psát. Jak se zdá, tak budou nejspíš z vlastní zkušenosti (nebo se snad mýlím), takže začínajícím spisovatelům fantasy doporučuju dobrého učitele.
Ve čtení jsem se nedostala dál, než k polovině Podmořských povídek a některým článkům, ale jakmile bude více času, věř, Temnářko, že zase udělám návštěvu. :)
Co se týče "snílkovství" a nějakých kontrolových problémů, nevidím žádný problém. Máme tady Snílka jak se patří se skvělou fantasy tvorbou, z níž se dá poznat, že Temnářka určitě hodně sní. jak už jsem tedy napsala, tady máme všechno v pořádku. A abych nezapoměla, musím pochválit fotky. Ty věci ti moc sluší. :) *slintá, poněvadž ty hadry by brala ve své skříni*
Thein verdikt:
Jak se tvrdí v zápatí na tvém blogu: Nechť Lúté bdí nad tvými sny. Už stačí jen rozepjat křídla a vzlétnout ke hvězdám. :)
Moničin verdikt:
Sni u nás spokojená a čerpej inspiraci, protože ti přináší hlavně spokojené čtenáře.
Konečný verdikt: A Temnářka je celá bílá...vlastně pardon, zelená.
´
Metteorwa
Slečna fotografka, která se právem proslavila, sídlící na adrese http://metteorwa.blog.cz a její zpráva:
Pamatujte, že máloco je tak jednoduché jak to vypadá. Nejsem ani narcistka ani exhibicionistka, jen dělám co mě baví. Stačí jen vypustit to zvíře v sobě ;-)
The tvrdí: Kdybych u Metterowy našla chybu, sama bych se divila. A to moc, věřte mi, protože už když jsem na její blog vkročila, věděla jsem, že je plně autorská. Představa kopírovaných věcí u ní na blogu je zcela nemyslitelná.
A dámy a pánové, tradá, chvilka napětí...samozřejmě, že tam mé šmejdivé oko nic nenalezlo. A tak se má zlomyslná část může jít schovat a já tady mezitím popěju ódy nad tím, jak by měl vypadat autorský blog.
Nějaká slova k designu? Černobílý, a i když je bez barev, přesto se velice vydařil. Decentní a elegantní, celkovou skvělou atmosféru pomáhá utvářet i Metteorwina černobílá fotka v záhlaví a do toho kontrastní tyrkysová u odkazů. Tlesky tlesk, zvládnuto výborně. Ovšem co bych čekala, když se podívám na obsah blogu, že?
Převážně ho tvoří fotky, ale najde se tu i dost obrázků. A všechny do jednoho jsou povedené. Fotky naprosto profesionální, malby a kresby na mě skrz monitor dýchají jemnými barvami.
Prostě a dobře, tahle slečna je kreativní a je slavná naprosto zaslouženě. Vzpomínáte si ještě na článek na Srdci blogu, kde byly "Blogerky, které se dostaly na titulní stránku Relfexu"? Nuže, Metterowa tam každopádně byla právem a dle mého názoru mnohem větším, než jistá nejmenovaná slečna se svými zvědavými dotazníky.
Chcete se pokochat kvalitní tvorbou? Zaklepejte a vstupte...
Monica Otmili doplňuje: Před chvílí jsme tady měli rozenou spisovatelku, teď je tu rozená fotografka. Protože fotky jsou opravdu úchvatné. Teda některé mě i rozesmály, zvlášť v rubrice Experimenty...:D jestli si chce někdo odpočinout při pohledu na krásné fotky lidí, scén a podobně, tak není nic lepšího, než vkročit právě sem. Na místo, kde autorka sní s fotoaparátem v ruce a kde by ani hygienik nenašel jedinou bakterii, stejně jako jsme my nenašly žádnou chybičku.
Thein verdikt: Poslat Metteorwu k zemi by byl vážně hřích. Tak si tedy užívej vánku v oblacích! :)
Moničin verdikt: Ty možná vyletíš výš, než samotná vzducholoď. Ale neuleť nám. :)
Konečný verdikt: Kreativita se cení. A u nás zrovna zeleně.
´
Takže, moji milí Snílci, všimli jste si věcí, které jsem zpozorovala já?
Zaprvé, všechny tři blogerky jsou poměrně známé (nejvíce samozřejmě fotografka Metteorwa a spisovatelka Temnářka), krásně se nám v tomto Repetitiu sešly. Zadruhé, všechny mají svou přezdívku v adrese blogu - a to není tak běžné, jak si možná někteří myslíte, že je. Zatřetí, ani já, ani Monica Otmili jsme nebyly schopné najít někde nějakou chybku a tak jsou všichni naprosto zelení. A začtvrté, ještě nikdy nebylo takové Repetitio, kde bychom jen pěly ódy na autorské blogy vedené snílky a byly tak vstřícné.
Všimli jste si? A připadá vám poslední bod pravdivý? :)
Upřímně doufám, že ano, protože pokud ne, nechtěla bych vidět, jaká bych byla zlá.
Takže, milí zlatí (stříbrní i mědění), teď jste na řadě vy.
Jak vidíte tvorbu Metteorwy, Temnářky a Fantaghiry? Byli jste lepší než my a našli jste nějakou tu chybu? Obdivujete fotky a psaní na výše uvedených blozích? Který z nich se vám nejvíce zamlouvá a proč?
Vaše komentáře nás potěší a myslím, že všechny tři slečny také.
´
Máte nějaké otázky, něco vám na Repetitiu není jasné? Ptejte se - pište na e-mail klub.snilku@email.cz s předmětem e-mailu "Repetitio" a my vám odpovíme. Nebo se chcete přihlásit a zjistit, zda jste v Klubu Snílků skutečně právem? Více se dozvíte zde: http://libere.blog.cz/1101/par-slov-na-vysvetlenou-co-se-repetitia-tyce a opět se jedná o tem samý mail jako výše. Tak tedy vzhůru ke hvězdám, sněme sladce dál!
P.S. Dnešní kontrola byla vysloveně zvláštní. Jak podotkla jedna ze správkyň: "...samá chvála, už mě to nebaví." ;)
Ovšem je škoda, že je tohle vážně jen výjimkou, mám pocit, že musíme pořád někoho napomínat, ať už je to, co je to, že tam jsou chyby, i když přimhouříme očko a propustíme blogera se zelenou šmouhou na tváři. Takže máme práce až nad hlavu a pokud jste do Repetitia podávali přihlášku, ale ještě se na vás nedostalo - trpělivost nese ovoce. ;)
´
Tak přejeme týden bez stresu,
Vaše správkyně Repetitia,
The & Monica Otmili

12 komentářů:

  1. Myslím, že kdybyste nepřivírali očka nad resty, zlobivce vyhodili a nechali je, ať se znovu přihlásí, až budou mít všechno napraveno, ušetřili byste si spoustu práce a taky by se možná nepatrně zredukovaly počty členů, protože spousta lidí by se na to vykašlala - a když jim to za to nestojí, pak je v klubu nepotřebujete, no ne?

    OdpovědětVymazat
  2. Chodím nakukovat k Metteorwě, která nikdy nezklame a jejíž fotky, na které bych nikdy neposbírala odvahu, jsou skvělé. Obě další holky znám podle přezdívky a u Temnářky jsem byla na návštěvě zrovna dneska . A nemám k nim výtek .

    OdpovědětVymazat
  3. "všechny tři blogerky jsou poměrně známé" Vážně? Já a známá? Wow, co se o sobě ještě nedozvím Jo a slečna fotografka je spíš neschopná dopsat všechno, co začne psát, a s kreslením to dopadá dost podobně Ale děkuji za slova chvály a o načítání těch fotek vím, říkalo mi to už víc lidí... Třeba na tom časem zapracuju

    OdpovědětVymazat
  4. O Metteorwě jsem slyšela, ale moc k ní nechodím.
    Taky jsem hrozně zaostalá a neznám ostatní blogy, u kterých jste prováděli kontrolu.
    Blog od Fantaghiry mě zaujal a od Temnářky též, bohužel, na můj vkus je její blog až moc temný... nevím, jak bych to řekla
    A Metteorwa... nadaná fotografka

    OdpovědětVymazat
  5. Musím říct, že když jsem viděla titulek článku a mojí přezdívku, trochu mi hrklo...a pak jsem se červenáním málem počůrala.
    Děkuji, nic víc se napsat nedá.

    OdpovědětVymazat
  6. Tyhle blogy mám ráda to je tak když někdo opravdu něco umí. Tak to má vypadat.

    OdpovědětVymazat
  7. Fantaghiru a Temnářku znám a ráda chodím na jejich blogy.

    OdpovědětVymazat
  8. Děkuji za milá slova, koukám, že si budu muset dávat na šaty pozor. [5]: Myslím, že "temný" je to správné slovo Možná ještě temnářský, vzhledem k hadoočce v záhlaví.
    Teď je ještě otázka, jestli myslíš layoutem nebo obsahově...

    OdpovědětVymazat
  9. [10]: Tak k temnému fantasy a postapokalyptickým povídkám by asi vypadal layout s Barbie nebo kopretinkami divně. Vzhledem k tomu, že většina mých hrdinů vypadá na frontmany nějakých metalových kapel... Autorka vlastně taky... Není se čemu divit. Prostě ujíždím na tmavších barvách. Trošičku.

    OdpovědětVymazat
  10. Sem tam chodím na blog Metteorwy, fotí vážně dobře!

    OdpovědětVymazat