19. března 2011

Aurora - Jedenáctý duel

Zdravím všechny snílky.

Jelikož Bruneta, musela odjet k babičce, tak mě proprosila, abych za ni zaskočila. A já se ochotně duelu ujala. Jak Bruneta vždy píše, tak nám týden uběhl jako voda. Máme zde sobotu, a onen zmiňovaný jedenáctý duel. A myslím, že oběma učástníkům se moc povedl. :))
(kdybyste se divili proč zde nejsou jména autorů, hlasování je anonymní)

1. Příšlo jaro
Sluníčko nám krásně na nebi svítí.
Na stráni nám začalo růst první jarní kvítí.

Každé ráno mě z postele vykope ptačí zpěv,
a v tu ránu mě opouští veškerý hněv.
V krvi mi z celého počasí začíná optimismus kolovat,
ale i smutné vzpomínky chci si v sobě uchovat.

Studené a hrozivé větry vystřídal jemný vánek.
Probuďte se, zima je pryč, skončil nám spánek.

Mrzutý medvěd opouští své vyhřáté doupě
a ihned kráčí pro nějaké poupě,
jímž by si zkrášlil noru
a odehnal z ní kupu škvorů.

Blíží se večer a pomalu se začíná smrákat,
poslední havran nám přestal krákat.
Dobrou noc a opět krásný den,
doufám, že se vám zdál krásný jarní sen.

Myslím si, že báseň je povedená a plná optimismu. Jelikož ja psát neumím vůbec, musím chválit :))
****
2. Jaro

Svou vládu ztrácí zima,
ztrácí zima svou vládu.
Už roztál, to je prima!
Radši teplo než kládu!
Slunce ptáčku peří lechtá,
lechtá slunce ptáčku peří.
Ptáček, ten se štěstím chechtá,
sílu zpěvu s jiným měří.
Nezpívají ptáci skoupě,
skoupě nezpívají ptáci.
Inspirují cudné poupě,
které váhá s včelou hrát si.
Vánek láká k tanci kvítí,
kvítí k tanci láká vánek.
Mezi květy pavouk v síti
hmyzu dopřál věčný spánek.
Lidem zase zpívá kůže,
zase lidem kůže zpívá.
Holky krásné jako růže,
klukům se to krásně dívá…

O5, krásná jarní báseň, moc se mi líbí, i když mi tam občas něco nesedí (ale na mně nedávejte, jak píšu, nejsem umělec :D) Chválím. :)

Tak co, moji milí snílci. Jakápak báseň se vám líbí víc? :))

17 komentářů:

  1. Těžké rozhodování. U té první mi vadí dlouhé verše a nadměrné opakování zájmen ("sluníčko nám svítí", "na stráni nám začalo", "havran nám přestal krákat"...), u druhé je zase nezvyklé to obrácené opakování veršů. Ale ta druhá je ráznější, rytmičtější, takže volím druhou ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Mne sa veľmi páči druhá báseň, je taká úplne iná ako všetky čo som doteraz čítala. Tie poprehadzované verše. Je to skvelé.

    OdpovědětVymazat
  3. Hlas pro druhou, ale ani jedna mě nijak neoslovila... (To je jen věc mého špatného vkusu.)

    OdpovědětVymazat
  4. No, abych řekla, ani jedna není moc extra, ale hlas jsem dala té první i přesto, že se mi tam sem tam něco nehodí... U té druhé mi nesedlo to přehazování veršů, ale to jen díky tomu, že na to nejsem zvyklá.
    Obě jsou zajisté překrásné, moje hodnocení je čistě nevkusné.

    OdpovědětVymazat
  5. No já spíš hlasuju pro báseň číslo jedna. Ty obrácené verše mi nějak nesedí vážně nevím...A chtěla jsem se zeptat proč tu není moje báseň?? Přihlásila jsem se jako první a posílala ji snad někdy ve čt neco středu na uvedený email....

    OdpovědětVymazat
  6. To přehození veršů ve druhé básničce mě strašně zaujalo. Dřív jsem se s tím nesetkala a musím říct, že se mi to líbí :)

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: byla jsi až třetí, ale odkaz na tvojí baseň a blog se oběví při vyhodnocení a zadání 12 duelu :)

    OdpovědětVymazat
  8. To je snad podle toho kdo se přihlásí jako první.  Ale teď už je to jedno jen mě to zamrzelo. To je všecko. A podívej se prosím pořádně, jsem opravdu první.

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:Možná jsi první, ale bere se to podle toho, kteří dva první snílci pošlou email nejdřív...

    OdpovědětVymazat
  10. U té druhé mi nějak nesedí ty přehozené verše... dala jsem hlas tedy té první, i když i ta má nějaké malé mušky...
    Ale já nemůžu soudit, nikdy ze mě žádná báseň nevzešla

    OdpovědětVymazat
  11. Oh. Musím říci, že jsem se musela tím co má sídlit v mozku hodně zamyslet nad tím komu svůj hlas dám. Ovšem něco se mi na první básničce sedělo víc.Ovšem velice si cením autorky druhé básně jelikož využila málo oblíbený styl ne a, a, b, b, ale a, b, a, b, - češtináři snad vědí o čem mluvím. Zapomněla jsem jak se tomu říká. Proto můj obdiv k autorce druhé básně jen a jen roste - ono se to totiž také povedlo ;).

    OdpovědětVymazat
  12. [10]: Tak to jsem si opravdu nevšimla... To se moc omlouvám...

    OdpovědětVymazat
  13. Volím druhou i když na opakování veršů moc nejsem, ale zdá se mi lepší :)

    OdpovědětVymazat
  14. krajšia je tá prvá :) taká harmonickejšia :)

    OdpovědětVymazat
  15. Mě se líbí víc ta první :)! ale obě jsou moc pěkné ;)!

    OdpovědětVymazat
  16. Nó... je to těžké rozhodování...
    Obě básničky mají něco do sebe...
    U každé se mi něco nelíbí...
    ...volím druhou, protože je zajímavá a originální =)
    To opakování veršů je úžasný nápad!

    OdpovědětVymazat