30. března 2011

Hudba čtyř ročních období od Temnářky

Dnešní, již slibovaný příspěvek, nám poslala Tereza Matoušková alias Temnářka. Věřím, že jím budete stejně okouzleni jako já.


Hudba čtyř ročních období aneb Orfeus
JARO
Na listy sněženek budu ti verše psát
inkoustem z ospalků mrazivého rána,
pod kabát schovám si misku s medem,
hrdličce uloupím vábivý hlas.
Leč zpívat ti budu tichounce,
vždyť březňáci ještě spí.

LÉTO
Horkost nám sebere něhu ze rtů.
Jakými tóny zní ranní rosa?
Zpívá jak kos, tulák se slámou ve vlasech,
když usychá, falešně zní.
Než začnou žně,
každé mé zrnko pohltí had.

PODZIM
Krajem zvadlých trav včerejších toulám se sám.
Kdo neslyšel tu elegii v hlubinách větru?
Přes vody mrtvé a stíny kradmé,
vždyť žádný bůh není slepý a smrt bezcitná.
Leč naději bere noc za svítání,
když ohlížím se a za mnou jen tma.

ZIMA
Jen jediná struna zbyla mé loutně,
můj hlas si však vystačí do žalu sám.
Sněhy jsou tiché a jejich oči krhavé.
Co si to mumlá tok zpola zamrzlý?
Květy cesmíny připnu si místo dlaní,
usnu v těch tóninách studených.

Zaujal Vás článek? Pak mi také napište na e-mail klub.snilku@email.cz a pošlete mi nějaké své dílko na ukázku. Může to být povídání o oblíbeném žánru, můžete mě upozornit na některá svá dílka a já s Vámi napíšu rozhovor nebo Váš příspěvek zveřejním zde, na stránkách klubu. Teď se můžete těšit na další rozhovory. Budu tu soutěž se scénáři. Návrhy? Sem s nimi na klubový e-mail! )

11 komentářů:

  1. Ano! Tyhle básně jsou opravdu moc povedené! :) Už jsem je četla u ní na blogu a nestačila jsem se divit. Sand jen dodám: Tleskám!

    OdpovědětVymazat
  2. Mé srdce plesá... zmožena angínou se zmůžu jen na tichý obdiv a uznalé pokývnutí hlavou...

    OdpovědětVymazat
  3. Krásné, myslím, že není potřeba více slov

    OdpovědětVymazat
  4. Kouzelné, zima se povedla nejvíc :)

    OdpovědětVymazat
  5. Je krásná :), moc se mi líbí ;)!

    OdpovědětVymazat
  6. Nejvíc se mi líbí jaro :). Ale všechny jsou krásné :).

    OdpovědětVymazat
  7. Líbí se mi, jak se Temnářka snažila přesně vystihnout vše, co charakterizuje každé roční období.
    Obzvlášť povedené je léto, které je sice nádherné, ale nemusím jej díky jeho extrémně vysokým teplotám. Dávám přednost jaru.

    OdpovědětVymazat
  8. To je nádherná báseň! Já nemám slov!!!

    OdpovědětVymazat