30. ledna 2011

Ukončení čtvrtého kola + Zadání pátého duelu

Zdravím Vás, Snílci.
Velice se omlouvám, že jsem zde včera nebyla. Nebyla jsem doma, takže to za mě převzala moje drahá Sussanah. Tímto Ti velice děkuji, Suss. No… asi se na to vrhneme, ne?
Oba dva obrázky jsem si pečlivě prohlédla, a zamýšlela se nad nimi. Jeden byl dokonce s básničkou, za kterou autorku chválím, avšak nebyl v popisu práce.
Oba dva obrázky byly vskutku nádherné. Sama jsem si určila, který se mi líbí více. Jelikož jsem nehlasovala, mohu to říci. Byl to ten druhý, jelikož… no, zdál se mi více snový, a propracovaný. Druhý s básní byl také krásný, ale jako kdyby autorka spoléhala na báseň, nikoliv na kreslenou tvorbu.

Nebudu to zdržovat. Vyhrál obrázek číslo jedna, tudíž ten s básní. Dosáhl počtu dvaceti sedmi hlasů. Jeho autorkou je  Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri. *Uff, snad jsem to napsala dobře. xD* Gratuluji, můžeš na sebe být pyšná. Obrázek se ti povedl - další člověk co kreslí líp než já. Ano, závidím. 
Pro připomenutí zde máte jak obrázek, tak báseň.



Ten sen přicházel,
každý lichý pátek:
podvědomí zavelel,
když utichl šum zátek
a skončil večírek
dlouhý, na oslavu týdne konce
a já už ukryt do dvou dek
vyčkával půlnoci zvonce...

Začíná v poušti,
kde skrytý v houští,
draka si pouští
Äros (éros to šti).
"Večer hezký,
třesky plesky,"
blekotá si pro sebe,
a když kouknu na nebe,
slunce žhne;
"Večer, kde?"
já na to řeknu.
I pocítím že měknu,
rozpadá se horizont,
letím - v dáli - lesklý iont
a kraj roste,
ukrojený však,
posypaný koláč -
všude mák!!

Vzhůru do žaludku temnoty,
hudba skřípá bez noty,
hledám sebe, nemám nic
a náhle ozve se to: PIC!
Vyskočím, vylekán,
dekám svým sbohem dám,
neb škeble na přímořském molu,
kankán bujarý pospolu
začínají tančit -
nejde se mračit!

V zápětí - cítím se jak hadr na podlahu,
utírám a leštím,
ku všeobecnému blbů blahu...
Neuniknu kleštím!
Zase jinam zmítán
vlnami moře snění,
múzami-prostitutkami líbán,
a to moře žluté? Pění...

Vidím před sebou strouhu,
luhuji se v louhu,
jak pytlík čaje -
angličan mě saje!
Pět hodin, jistojistě,
chtěl bych být
pit na jiném místě,

než na tomhle dýchánku...
Zachránil mě! Chán"Kchu"
utíká se mnou v laloku
k dalšímu, barevnému potoku;
já kouknu po něm (po oku)
a on po mě -
celkem rovně.

Propustka skrz pláň,
nastavuji dlaň -
hrst lentilek,
žádný strach, žádný lek,
třepetavý motýlek
odlétá; po mé úplatě...
Tělo téměř nehnutě
mění umístění kamsi,
žádná lentilka - prázdné kapsy!
Zase jinam unesen,
pokračuje živý sen...

Roste tu dub,
místo větví nohy se košatí,
jakýsi kloub křup
jan tancují prstové plešatí.
A dál, rampouchy,
zmrzlinářská čepice,
slzící sopouchy,
prastaré jepice...

Myšlenky nenormální jistě,
však už jsem na jiném místě.

A ultralenivý mrož
fialové barvy,
pohladil svoji brož,
kde hráli v kostky larvy.
Bachratec motaje se k louži,
knír dlouhý po zemi se plouží,
zbortil při tom vázu (dynastie Ming);
v oáze nachází se energetický drink.
A tak zvířeti, hltaje z toho zřídla,
narostla; nachově fialová křídla.

"Je můj, je můj a nesněný,
ten kraj jejž obletují mroži,
nad vodami a kameny..."
hlesl básník - Seifert - naposled,
než zavalil ho těch vlasteneckých savců slet.

Opodál kyselil se citronu plátek,
v ten pátek,
snů
a bláznů svátek...
No a já
a sen?
Už jsem
(možná) probuzen. :)

Krásná báseň, opravdu :)

A teď k zadání na příští duel. Jelikož nechci, aby se pokaždé téma opakovalo, rozhodla jsem se potěšit lidičky, co pracují s foťákem. Takže proto se proto v příštím duelu bude jednat o fotografii, na témaNěco jedinečného.
Požadavky:

-          Byla bych ráda, kdyby jste fotku nijak neupravovali.

No… a to je asi všechno. Jsem na Vás zvědavá, co tentokrát vymýšlíte. Beru dva Snílky + Náhradníka.
Začínáme! :)

13 komentářů:

  1. Gratuluji chlupáči, já bych takovou básničku nesložila je moc pěkná.

    OdpovědětVymazat
  2. tak jestli je ještě volno, chtěla bych se přihlásit

    OdpovědětVymazat
  3. [3]:[4]:[5]:
    Tak, můžete začít tvořit :)

    OdpovědětVymazat
  4. Ach jo... zase pozdě No, nevadí, snad příště!

    OdpovědětVymazat
  5. Ó můj bóže...
    Óooo! Já tak moc děkuji! A jenom pro připomínku - já jsem stvoření rodu středního a jsem spíše muž, než žena! Ale strašně moc děkuji, celé se rdím... já to nemělo vyhrát!
    A MOOC velká omluva všem, kterým vadila rozsáhlá básnička - já jí přikurtovalo k obrázku jako odkaz a já hloupé zapomnělo, že je soutěž anonymní! Vůbec nemusela, milá Sussanah, být přiložena! Ou, já hloupoučké, já jí dodávalo jen proto, že jsem kreslilo dle mé básničky a ne dle něčeho jiného... protože to je skutečný sen, který se mi zdál. A proto se ještě jednou omlouvám a chápu, že se vám líbil druhý - úžasný - obrázek. Můj je hrubě nedodělaný ale jsem moc rádo, že si v něm každý našel ono snové snovo, nebo jak to říci... onu surealitu a dvojsmyslnost.
    Takže moc děkuji, nezasloužím si to! A ještě jednou podotýkám, že jsem ve středním rodě a když ne, tak jsem mužem, ač se vám to může zdát sebenepravděpodobnějším Nevsázelo jsem na básničku, byla jen takovým doplňkem, a nemusela být přiložena... Tím se také omlouvám soupeřce, protože jsem jí znevýhodnilo. Promiň!
    A moc děkuji... Posílám všem dvaceti sedmi úsměv na Alfu, obrázek mám moc rádo a je vlastně složen ze čtyř! A ač se může zdát prázdný být, stačí v něm najít skulinu pro vlastní sen...

    OdpovědětVymazat
  6. stvořeníčko, já to nemysela zle

    OdpovědětVymazat
  7. Chlupáčku, ty prostě nezklameš :o)

    OdpovědětVymazat
  8. to je mi konkrétní zadání a nemáš zač

    OdpovědětVymazat
  9. [9]:;[11]: Však já vím, mě to jen hrozně mrzí vůči soupeřce... Děkuji vám tedy ještě jednou.
    Moc hezky to organizujete a činnost Klubu Snílků je na jedničku - tak vydržet!

    OdpovědětVymazat
  10. tak jsem to odeslala, za pět minut půlnoc, heh... Jo, připsala jsem tam odkaz na článek u mě, ale hned pak jsem si uvědomila, že to má být anonymní, takže článek jsem zrušila a znovu ho dám na blog až bude po duelu (doufám, že si ho nikdo za těch pár minut nestačil všimnout)

    OdpovědětVymazat