2. ledna 2011

Berenika

Rozhovor s Ber, která zřizuje rubriku principia.
> 1. Jak vznikla tvoje přezdívka, kolik ti je let?

Je mi třináct a moje přezdívka vznikla před dvěma lety.
Jak? Na to neumím odpovědět. Možná jsem to někde četla, ale význam toho jména
jsem se dozvěděla až dlouho poté. Berenika znamená ,,Ta, která přináší vítězství"
A já si říkám, že je škoda, že to na mě nesedí.
Nejdřív jsem si říkala klasicky Jane, což bylo jen o jedno písmeno od mého
pravého jména - tedy Jana. To znamená cosi jako
,,Dar od boha" přesně si nepamatuji znění.
Teď se to zkrátilo zkrátka na Ber.

> 2. Jak dlouho máš blog? Dokázal /a by ses s ním "rozloučit"?

Ne, ne, ne a ne. Se svým blogem se pokud možnoloučit nechci.
Jen kdyby to bylo nezbytné a kdybych měla možnost odejít na jinou službu.
Zamilovala jsem si ho a díky blogu jsem se dost změnila.
Na blogu mám už dlouhou dobu ty nejlepší přátele.
Možná je to tím, že opravdové přátele jsem předtím neměla.
Až letost, kdy jsem přestoupila na jinou školu, jsem si je našla.
Před tím pro mne znamenal blog vše a to zanechá,
věřte nebo ne, stopy.

> 3. Ať už jde o psaní povídek či básní, grafiku, malování nebo psaní deníku - co
> Tě k Tvému koníčku přivedlo?

Odlišnost. Když jste mezi stovkou lidí a s žádným si stejně nerozumíte,
tak vás to jednoho dne donutí něco napsat. A samozřejmě čtení.
Bez toho si nedokážu představit svůj život.
A ani své začátky. Miluji češtinu, jako jedna z mála lidí,
které znám. Za to mluví sám fakt,
že mám už rok přelouskané vše od Shakespeara, který
je mým oblíbeným autorem.

> 4. Na nápadu založit klub snílků jste se podíleli společně, baví Vás tahle
> "funkce"?

Zatím moc. Sama neznám některé žánry a tohle je pro
mne příležitost se o ně podělit i s ostatními.
Doufám, že se náš klub uchytí,
protože by byla obrovská škoda, kdyby
se tak nestalo. Takže
novoroční předsevzetí?
Učit se, pracovat na klubu a psát XD

> 5. Jak trávíš volné chvilky, když zrovna nesedíš u počítače? Četbou, procházkou
lesem...?
Obojím. A pak také kresbou, učením a spoustou dalších věcí.
Ráda se procházím, čtu Shakespeara a miluju historické romány
od Sienkiewicze. To hlavně Quo Vadis. Mohla bych ho číst pořád XD
Dále zbožňuji Latinu a Ruštinu. Ráda s tátou sleduji
válečné filmy jako Čtyři z tanku a pes a stejně tak tuhle knihu miluji.
Tuhle vášeň mám po tátovi XD

> 6. Když jsi načínal se svým blogem - jaký byl Tvůj cíl? Od začátku si uchovat
autorský blog, nebo byli Tvoje začátky "kopírácké"?

Chtěla jsem mít obrovskou návštěvnost a stoupat ke hvězdám a u toho
jsem si kopírovala fantasy obrázky XD Až když jsem založila druhý blog,
začalo mi záležet ne na návštěvnosti, ale na lidech, kteří mi komentovali a
provázeli mě zatím nějtěžším obdobím, kdy jsem byla na dně a ne na obrázcích,
ale na vytříbení vkusu a psaní co se povídek a básní píše.

> Děkuju Ti za rozhovor..

8 komentářů:

  1. Zajímavý rozhovor. Něco nového jsem se dozvěděla :). Jenom Sal jestli si mohu rýpnout (ah) možná bych přidala více otázek, rozhovory mě vždycky bavily číst a tento se mi náramně líbil akorát bych pro lepší představu Bereniky potřebovala více otázek, ale to je asi na vkusu :).

    OdpovědětVymazat
  2. A další fanoušek Sienkiewicze. Je to můj nejoblíbenější spisovatel.
    Jinak vypadáš na moc fajn holku...

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Já byla v pokušení zkopírovat sem rozhovor z jedněch stránek, kde také účinkuji XD[2]: Děkuju. Quo Vadis a Potopa... Nejlepší knihy hned po Shakespearově Bouři.Nikdy jsem se nemohla rozhodnout, která je kouzelnější

    OdpovědětVymazat
  4. Pěkný rozhovor. Zajímavé otázky! Chválím... :oD
    Berenika se zdá velmi sympatickou. :o)

    OdpovědětVymazat
  5. máš ráda ČJ ? to já též máme samozřejmě víc splečných věcí... no jevíš se jako velmi sympatická osoba

    OdpovědětVymazat
  6. Historie blogů se téměř podobá té mojí. Můj první blog byla továrna na kopírování. A ne jenom obrázků... opisovala jsem věci z časopisů, které mě zajímaly, kopírovala jsem takový věci jako elfský slovník a horoskopy... a asi po dvou letech, kdy jsem pomalu začala psát jsem chtěla blog, kde by byli jenom moje věci. Tak vznikl fairyland, který jsem teď totálně předělala. Ale časem se moje zájmy a koníčky trochu změnily, takže byl potřeba nový blog...
    Jinak taky mám ráda Sienkiewicze. Quo Vadis jsem přečetla asi o prázdninách.

    OdpovědětVymazat
  7. ahoj Bereniko, pamatuji si Tě z nějakého blogového dramatu s Lordem Lukášem, už je to delší čes. Te´d jsem tady na Tebe narazila a musím říci, že jsi ve svém věku 13 let mnohem a mnohem vyspělejší než on v pětadvaceti. A sympatická. Tak jsem ti tenhle postřeh musela napsat XD Měj se ;)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: Ach, náš milovaný lord. Drama stále trvá, avšak beze mne. Lukáš od sebe neustále všechny odhání a pak tvrdí, že je rád sám. Nevímá, že tím chováním zraní i ty, kteří ho považují za kamaráda. Proto se už s ním nebavím, a když jsem zavítala na jeho blog, byla jsem znechucena z jakáchsi obřadů či čeho a z toho, jak se ponořil sám do sebe a konec. Samota je pěkná, ale z něj udělala něco, s čím už nechci mít nic společného. Kdyby mě tenkrát neodkopnul, bylo by to jinak. Já mu dala ještě jednu šanci. Byla jsem to já, kdo mu ještě jednou napsal, když se mnou přestal mluvit, ale už to nevydrželo. Děkuju ti. Ve spojení s ním mě to sice těší trochu méně, protože bych raději zapomněla že vůbec existuje, ale přesto jsem ráda.[4]:[5]:[6]: Och, děkuji Vám. Jsem ráda, že jsou tu lidé, kteří mají podobné zájmy jako já. Takže jen znovu moc děkuji.

    OdpovědětVymazat