29. ledna 2011

Aurora - Konec čtvrtého kola

Zdravím Snílky! Jakožto dospělý zástupce správců, který byl zrovna po ruce (rozumněj on-line v příhodnou dobu), byla jsem vybrána jako dosti kompetentní pro tento úkol =)
Do duelu kreslícího dorazili oba obrázky, i když jeden až od náhradníka. Což ale nemění nic na tom, že je duel a že na konci článku můžete hlasovat =)
K jednomu obrázku byla dodána i básnička, nemůžu dát odkaz, protože by to tak nějak podkopalo anonymitu soutěže, takže tak.
1) soutěžní příspěvek (ten s básničkou)



Ten sen přicházel,
každý lichý pátek:
podvědomí zavelel,
když utichl šum zátek
a skončil večírek
dlouhý, na oslavu týdne konce
a já už ukryt do dvou dek
vyčkával půlnoci zvonce...

Začíná v poušti,
kde skrytý v houští,
draka si pouští
Äros (éros to šti).
"Večer hezký,
třesky plesky,"
blekotá si pro sebe,
a když kouknu na nebe,
slunce žhne;
"Večer, kde?"
já na to řeknu.
I pocítím že měknu,
rozpadá se horizont,
letím - v dáli - lesklý iont
a kraj roste,
ukrojený však,
posypaný koláč -
všude mák!!

Vzhůru do žaludku temnoty,
hudba skřípá bez noty,
hledám sebe, nemám nic
a náhle ozve se to: PIC!
Vyskočím, vylekán,
dekám svým sbohem dám,
neb škeble na přímořském molu,
kankán bujarý pospolu
začínají tančit -
nejde se mračit!

V zápětí - cítím se jak hadr na podlahu,
utírám a leštím,
ku všeobecnému blbů blahu...
Neuniknu kleštím!
Zase jinam zmítán
vlnami moře snění,
múzami-prostitutkami líbán,
a to moře žluté? Pění...

Vidím před sebou strouhu,
luhuji se v louhu,
jak pytlík čaje -
angličan mě saje!
Pět hodin, jistojistě,
chtěl bych být
pit na jiném místě,

než na tomhle dýchánku...
Zachránil mě! Chán"Kchu"
utíká se mnou v laloku
k dalšímu, barevnému potoku;
já kouknu po něm (po oku)
a on po mě -
celkem rovně.

Propustka skrz pláň,
nastavuji dlaň -
hrst lentilek,
žádný strach, žádný lek,
třepetavý motýlek
odlétá; po mé úplatě...
Tělo téměř nehnutě
mění umístění kamsi,
žádná lentilka - prázdné kapsy!
Zase jinam unesen,
pokračuje živý sen...

Roste tu dub,
místo větví nohy se košatí,
jakýsi kloub křup
jan tancují prstové plešatí.
A dál, rampouchy,
zmrzlinářská čepice,
slzící sopouchy,
prastaré jepice...

Myšlenky nenormální jistě,
však už jsem na jiném místě.

A ultralenivý mrož
fialové barvy,
pohladil svoji brož,
kde hráli v kostky larvy.
Bachratec motaje se k louži,
knír dlouhý po zemi se plouží,
zbortil při tom vázu (dynastie Ming);
v oáze nachází se energetický drink.
A tak zvířeti, hltaje z toho zřídla,
narostla; nachově fialová křídla.

"Je můj, je můj a nesněný,
ten kraj jejž obletují mroži,
nad vodami a kameny..."
hlesl básník - Seifert - naposled,
než zavalil ho těch vlasteneckých savců slet.

Opodál kyselil se citronu plátek,
v ten pátek,
snů
a bláznů svátek...
No a já
a sen?
Už jsem
(možná) probuzen. :)
´
2) soutěžní příspěvek (ten bez básničky)
"Nakreslila jsem kouzelnou vílu, která mi noc co noc plní v mých snech má nejtajnější přání. Mám problém s pozadím, tak to podle toho vypadá. Měla být kolem ní kouzelná mlha a magická aura. Malováno celé akvarelovými barvami - někde rozmázlé, jinde nechané jako tužka.
Obrázek je vyfocený."



Sama nevím, jak a jestli vůbec budu hlasovat, ale můžu myslím říct, že se mi líbí oba příspěvky =)
(Sussanah)

***

Aurora je každý týden nová, takže pokud se jí chcete účastnit, sledujte rubriku vždy v neděli ve 20:00 ;) Chvilku před tím končí možnost hlasovat pro práce z předešlého týdne, tak nezapomeňte dát hlas tomu, kdo podle vás lépe vystihnul zadání.

9 komentářů:

  1. Básnička je úžasná, dávám hlas 2. obrázku, ale druhý je také pěkný.

    OdpovědětVymazat
  2. hlasovala jsem pro obrázek BEZ básničky...Přijde mi to víc k tématu kreslení. Básnička u 1. je krásná, ale přece jen, jde tu o obrázky a ten první...No nevím, na můj vskus nedodělaný a prázdný.

    OdpovědětVymazat
  3. Halsuji pro druhý, básnička je moc pěkná, ale tady jde vážně o ty obrázky...

    OdpovědětVymazat
  4. Koukám, že momentálně je to velmi těsné Jinak dávám hlas obrázku č.2, autorka prvního evidentně vsadila víc na básničku, ale je to obrázková soutěž, mno.

    OdpovědětVymazat
  5. Líbí se mi ten bez básničky. Holt jsem poslední dobou na barvičky :)

    OdpovědětVymazat
  6. Hlasuji pro č.1 - líbí se mi básnička (některé obraty jsou vážně povedené), samotný obrázek mi také přijde hezčí (druhý na mě působí poněkud kýčovitým dojmem). Navíc myslím, že vím, kdo je autorem prvního díla

    OdpovědětVymazat
  7. Prosím, prosím, mohl by autor rubriky psát zadání přímo do tohohle článku, abychom to nemuseli hledat v přechozích? děkuji moc:)
    Jinak hlasuju pro básničkový obrázek, je správně šílený, prostě jako ze sna:)

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: nojo, to mě mohlo taky napadnout, byl to SEN   

    OdpovědětVymazat
  9. Hlasuju pro ten druhý, přece jenom jsou tam ty barvy, ten první, i přes básničku, působí poněkud nedodělaně...

    OdpovědětVymazat