22. ledna 2011

Třetí kolo - Vytvořené Básně

Zdravím, Snílci. Pět pracovních dní opět uběhlo, a my zde máme další sobotu. Což znamená, další duel. Tentokrát se soutěžilo s básněmi na volné téma. Jako vždy, spisovatelky zůstávají v anonymitě. A můžeme se vrhnout na jejich díla.

Říše (ne)splněných snů

Sedí u okna,prší,
zvláštní energie z ní srší,
Svět zahalen do tmy je,
nikdo si na nic nehraje.
Jasné hvězdy na obloze září,
nikdo nemůže vidět,
jak se tváří.
Nikdo nevidí pramínky slz,
časem jich bude ještě víc.

Zavře okno,
usmívá se,
vidí měsíc v celé kráse,
není ji smutno,
sklopí řasy a sní dál,
hvězda září opodál,
chtěla by létat,
to je její sen,
škoda,že zůstává nesplněn...

Usíná,miluje spánek,
protože ve spánku,vane vánek,
vánek,který jí dává tu moc,
moc,po které její srdce touží,
pro kterou se její duše souží
může létat,křídla má ,
veliká a nádherná,
chtěla by létat celou noc,
tuhle ve spánku má moc...

Budí se šťastná,
se splněným snem,
který vlastně zůstává nesplněn....
Ale ona dál žije ve své říši,
kde průzračné kapky z nebe prší...

Moje poznámečka:
No, musím říct, že tvá báseň mě zaujala hned na první pohled. Byla krásně vymyšlená, a procítěná. Potlesk.


Sněhové vločky


Padaly si tiše k zemi,
Doufaly,že o nich nikdo neví.
Krásně bílé,
a všechny jiné
unášeny poryvem větru,
tančily a měly se k světu.

Dopadly na zem k ostatním,
měly se skvěle- prozatím.
K sobě těsně semkly se,
královna už nese se.
Jmenuje se Zima,
a dokud je tady,bude jim prima.

Každou pohladí po tváři,
Až kopce bělobou zazáří.
Už jich jsou všude mraky,
na kopci a na hřišti taky.

Najednou Zima zvedne se
a všechnu radost odnese.
Všechny pláčou potají,
slzy po tváří jim stékají.

Proč? To přišlo Jaro
a jejich zdraví vzalo.
Než se ale stihneš ptát,
sněhové vločky začnou tiše tát.

Moje poznámečka:
Že to není nic moc? Naopak, je to nádherné a pravdivé. Ta předposlední sloka je obzvlášt krásná.

Tak, představila jsem Vám díla našich dvou dívek, a teď už je jen na Vás, která z nich vyhraje.
Oběma přeji hodně štěstí, jejich díla se mi opravdu líbí.
Takže… Začínáme! :) 




8 komentářů:

  1. páni, nemůžu se rozhnodnout. Ově dvě básně jsou strašně povedené, obe mají to "něco" navíc..

    OdpovědětVymazat
  2. Obě básně jsou krásně napsané, ale jelikož k zimě nechovám zrovna sympatie, tak jsem pro tu první...

    OdpovědětVymazat
  3. A to já k zimě sympatií mám... přesto se kloním k jistě záměrně zvolenému tématu snovému, neboť to k Snílkovi sedí a ty rýmy jsou moc hezké, hladivé!

    OdpovědětVymazat
  4. Říše nesplněných snů
    Hezká myšlenka. Vypadá to ale, že se autorka nemohla rozhodnout mezi volným a vázaným veršem, tak nám to naservírovala dohromady. Pro příště bych doporučovala zvolit volný verš, autorce jde mnohem lépe a báseň tak oprostí od oné školácké říkankovitosti prší-srší, touží-souží...
    Jinak pokud bys báseň smrskla na první dvě strofy, vůbec by to ničemu neuškodilo.Sněhové vločky
    Skvělá poezie, pokud autorka studuje nižší stupeň gymnázia, nebo základní školu, jinak to asi neobstojí.
    Rýmy...
    "Jmenuje se Zima,
    a dokud je tady,bude jim prima."
    ... nejdou brát vážně a těžko je nějak rozebírat, jsou prostě dětinské. Jinak víceméně platí to, co v prvním případě.No a abych jen nekritizovala, v obou básních se najdou i poměrně příjemné momenty, třeba:Svět zahalen do tmy je,
    nikdo si na nic nehraje.Než se ale stihneš ptát,
    sněhové vločky začnou tiše tát.Každopádně to chce ještě spoustu práce, aby to bylo dobré. Doporučovala bych půjčit si v knihovně několik sbírek, nejlépe české poezie a číst a číst a číst.

    OdpovědětVymazat
  5. Obě básně se mi moc líbí. Nakonec jsem se rozhodla pro první. Nechtějte tu po mě, abych zdůvodňovala proč. Mé druhé já prostě rozhodlo první a já zrovna nebyla přítomná

    OdpovědětVymazat
  6. Obě básně jsou naprosto úžasné, jáa le dávám hlas básni (ne)splněné sny. Líbí se mi to, jak je procítěná i pěkně napsaná. Sněhové vločky jsou též moc pěkné a rýmy moc povedené.

    OdpovědětVymazat
  7. Obě dvě jsou úžasné, ale s nádechem mé melancholie... volím 1.

    OdpovědětVymazat
  8. Obě jsou strašně moc nádherné.

    OdpovědětVymazat