4. února 2011

Inventor - Úprava digitální fotky

Sice se mi pracovní název "pro Sus" líbil víc, ale Snílci čtenáři by z něj moc neměli =) 
Dnešní článek má skoro celý na svědomí Des, kterého jsem požádala, aby nám trochu osvětlil průběh úpravy fotky.
Sama chci něco takového taky umět, takže děkuju za příspěvek =) 


To jsem jednou vytáhl nějakou svou starou fotku a udělal z ní menší fotomontáž :) Nebudu zde psát podrobný návod. Celé je to dělané metodou Pokus-omyl, takže postup je chaotický, zmatený a nejeden profi grafik by se možná chytnul za hlavu :D
Program: Photoshop CS4

Jako první jsem si otevřel fotografii, kterou budu upravovat. Posloužily mi růže z mamčiny zahrady, které bych nejradši rozkopal motykou, protože je každé léto musim zalévat.



Jako další bod tvorby následovalo upravení. Oranžově sem vybarvil všechno kromě květů. Použil sem na to Paint bucket, abych tam měl i ty "zelené mezery" a nakonec upravil na tohle.



Potom jsem přidal několik brushů papíru.



Pak už jen stačilo si vyhrát s Blending options a přidat náký filtry, například Rough pastels a Fresco.



Ještě sem přidal další filtry, podle historie to byly Ink outlines, a pak další Blending options.



Nadále jsem duplikoval původní obrázek a z něho pomocí Magnetic laso vytáhl květy.



Ty jsem pak přes Blending options (Vivid light) upravil.



No, a to už se dostáváme do finiše. Pak si stačilo pohrát s Blending options, Photo filter, Curves, Vibrance a pak díky Variations získat dvě finální díla :)



Všechny najdete na mém DeviantArtu, kde jsou ve větší podobě a to Zde.

***
Chcete se také podělit o něco, co umíte a co jiní třeba neumí? Neváhejte a jukněte sem! =) 

20 komentářů:

  1. [1]: Přesně. I když nádherný sou všechny

    OdpovědětVymazat
  2. Photoshop mám, ale nepoužívám ho .. neumím s ním Zatím si vystačím z Photofiltre studiem .. zatím ..

    OdpovědětVymazat
  3. [3]: taky tak, ale ty kytky sou fakt užasný cos tim de vše udělat :)

    OdpovědětVymazat
  4. Z finálních děl se mi víc líbí to první, jinak se mi líbí obrázek 2, nepočítám originální neupravenou fotografii.

    OdpovědětVymazat
  5. Taková obyčejná nepřílíš zdařilá fotografie a co nádherného ve výsledku :) Opravdu se mi to líbí. Jen si myslím, že pro začátečníky je ten návod málo podrobný.. hlavičky jaký já by se u něčeho mohly trochu "zapotit"

    OdpovědětVymazat
  6. on to není tak úplně návod, spíš jen ukázka toho, co všechno jde =)
    na návody bude čas jindy =)

    OdpovědětVymazat
  7. [7]: já nechtěla kritizovat! samozřejmě obdivuji, co někdo dokáže a že si s tím dá práci to vůbec sepsat. jen jsem podotkla, že by někomu třeba pomohlo zveřejnit i podrobnější postup práce ;)

    OdpovědětVymazat
  8. žasnu co se dá s fotkou udělat, určitě bych časem uvítala podrobnější návody;) ale i česky, mám CS3 v češtině tak bych nerozuměla

    OdpovědětVymazat
  9. Poslední a předposlední jsou hezké

    OdpovědětVymazat
  10. Opravdu pěkné, tohle bych nikdy neudělala . Tady to vypadalo pěkně už asi 4 nebo 5 kroků před koncem. Dávám 5 hvězdiček.

    OdpovědětVymazat
  11. To je nádhra. Vypadá to opravdu zajímavě

    OdpovědětVymazat
  12. Je to dokonalé      , já bych tohle v žádném programu nikdy nedokázala udělat :/

    OdpovědětVymazat
  13. A co třeba česky, pro nás, kteří máme fotošop v češtině?

    OdpovědětVymazat
  14. [9]:[15]:
    Sorry, ale já mám PS v angličtině a o českých názvech nemám potuchy

    OdpovědětVymazat
  15. No tak to jsme v kaši   , ale když budou podrobné obrázky, tak se snad dorozumíme

    OdpovědětVymazat
  16. Já jsem na photoshop uplně levá a taky to je jen pokus a omyl a pak mě štve,že si nepamatuju jak jsem to udělala
    Jinak všechny úpravy jsou pěkný:)

    OdpovědětVymazat
  17. Hlavně ta poslední je parádní! Jeden by nevěřil, jak se dá z takové "tuctové" fotky vytvořit taková krása ! (Moje photoshopové znalosti totiž tak daleko nesahají )

    OdpovědětVymazat
  18. Nádhera. Od originálnej fotky až po finiš.  Síce sa s Photoshopom kamarátim, ale v poslednom čase vôbec nemám nápady

    OdpovědětVymazat