27. února 2011

Devátý týden - Osudový hrdina

články na téma minulého týdne - Svoboda:
Milí Snílci. Dneska mi to trvalo trochu dýl, za což se omlouvám (ano, vkládání odkazů je trochu pomalejší a trochu blbne), ale dočkali jste se... Včera jsme vás trochu popíchli k větší aktivitě, a Téma týdne je jeden z projektů, kde můžete svou aktivitu prokázat. Je to téma pro všechny a máte na to celý týden. Tak žádné výmluvy a doufám, že příští týden se tu sejde aspoň 100 článků :)

Ne, to byla legrace... Ale jenom částečně. Doopravdy by nás všechny (a jistě i vás všechny) moc potěšilo, kdyby byla účast trošku vyšší, i když jsem samozřejmě ráda za každý odkaz, který pošlete. Tentokrát byla první Lilithen a byla to lehce pesimistická úvaha o tom, jestli vůbec můžeme dosáhnout svobody. Další úvaha přišla od Teii, která se ptá skoro na to stejné: může být člověk doopravdy svobodný? Naru poslala sice starší, ale moc krásnou povídku o snu o svobodě. A opět podobnou snovou povídku poslala (už tradičně) Majda. Další zamyšlení nad svobodou v dnešní společnosti si můžete přečíst u Bastett nebo u Veruce - ta docela vtipně srovnala demokratickou a totalitní společnost. Inspirativní zamyšlení o tom, co znamená svoboda, jsem našla u Marieke, a taky u Alexandry Altaïrs Gryffin - Fox, naší okřídlené lištičky. Ta poslala i povedenou básničku. Krátkou snovou povídku napsala Ettelëa, a nakonec ještě přibyla tradičně povedená povídka od Illian a zamyšlení s opět mírně pesimistickým závěrem od Labandy... Teda, nakonec to konec nebyl a posílání odkazů pokračovalo až do rána. Přibyla ještě povídka od CC (ne, pozdě není nikdy, posílejte, posílejte!), originální dopis od zhrzené milenky od Agrrr a ještě jedno zamyšlení nad svobodou v EU od Veruce. Takže nakonec se tu sešlo krásných 15 výtvorů... Jen tak dál!


Pojďme ale ještě chvilku společně snít o svobodě... Chtěli jsme vytvořit společenství, kde by nikdo nikoho nenapomínal, neomezoval v kreativitě a necenzuroval jeho názory. Jenomže svoboda neznamená, že si každý dělá nebo nedělá co se mu zachce; svoboda je závazek a zodpovědnost.
Vybrali jsme si sem ty, o kterých jsme doufali, že jsou na stejné vlně. Nikoho ke vstupu ani k projektům nenutíme. Naopak. Nabízíme vám to. Vytvořili jsme prostor, kde se můžete vzájemně podněcovat k tvorbě a procházet se výtvory ostatních. Nechtějte po nás, abysme vás hlídali a k něčemu vás nutili. To by pak nebavilo vás ani nás. Zapojte se tak, jak vám to vyhovuje. Pište. Tvořte. Chlubte se tím, co vytvoříte, třeba tady v Tématu týdne, nebo v dalších rubrikách. Navrhujte změny, vylepšení a nové věci. A komentujte, tady na Libere i u sebe navzájem. Protože takový komentář, zpětná vazba, je důvod, proč to každý z nás dělá... Není to náš klub, je váš. Není to moje téma, je vaše. Vy jste Snílci a na vás záleží, jak to tu bude vypadat...
Milí Snílci, skutečnou svobodu vám nikdo nedá, ale ani nevezme. Jenom vy sami...

Tak, to byl ještě krátký návrat k tématu minulého týdne, ke kterému mě inspirovaly včerejší debaty a taky vaše výtvory. Víte, o čem bych si chtěla přečíst příští týden? O vašem osudovém hrdinovi nebo hrdince. O postavě, se kterou se dokážete ztotožnit, nebo která vám ovlivnila život, nebo jejíž osud vás zaujal. O hrdinovi, kterého jste si zamilovali... Klidně o něm napište báseň nebo ho namalujte, jak chcete. Vaší kreativitě se meze nekladou...
Na odkazy na vaše díla se těšíme zase do sobotní půlnoci.

Tak vám přejeme, aby se vám dobře tvořilo
vaše Lenny & Babe


Jo, ještě pár technických detailů: odkazy na vaše dílka dávejte prosím opět pod tento článek. Můžete sem psát i dotazy, ale nezaručuju, že budu reagovat dost rychle.
Další možnost kontaktu je na našem klubovém mailu klub.snilku(a)email.cz, do předmětu pište TT.
Posílejte odkazy, ale klidně i návrhy na další témata, o kterých byste třeba v budoucnu chtěli něco napsat.
A malé upřesnění na závěr: TT je tu od toho, abyste něco vytvořili na určité zadané téma. Výjimečně beru i starší články, pokud se doopravdy týkají tématu, ale fakt jenom výjimečně. Snažte se vymyslet něco nového. Postavit se s ostatníma na startovní čáru a vyrazit do boje...

35 komentářů:

  1. Osudový hrdina? Tak to určitě něco napíšu. Naprosto přesně vím, o kom to bude, akorát budu muset vymyslet, jak to podat, abych nevypadala jako úplný blázen

    OdpovědětVymazat
  2. tak tohle téma se mi zamlouvá :) zkusím něco udělat

    OdpovědětVymazat
  3. Sice jsem stihla napsat ještě jeden článek na téma svoboda ale což... Osudový hrdina zní zajímavě, pokusím se něco zplodit (začíná se mi v hlavě vykreslovat námět na povídku a zároveň přemítám nad skutečnými živými hrdiny, které zná historie), snad se v práci najde dostatek času na přemýšlení.

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Už jsem si všimla a doplnila, díky za upozornění...

    OdpovědětVymazat
  5. no... tak jsem začala, ale v poslední době mě nenapadá nic "normálního", takže to zas nechci vidět...

    OdpovědětVymazat
  6. jůůůůůůů, to bude něco, už mám nápad *nasazuje zamyšlený, částečně připitomělý výraz....*

    OdpovědětVymazat
  7. Super téma, už vím přesně o kom budu psát!

    OdpovědětVymazat
  8. Tak tady to máme.
    http://kunoichi-yasuo.blog.cz/1102/osudovy-hrdina
    Vlastně nechápu, proč jsem to dala do rubriky "Úvahy"... ale co. To ten hlad.

    OdpovědětVymazat
  9. Tak teda vytvorila som niečo i ja, už konečne prispievam nejako, lebo zatiaľ som zaháľala.
    Tak nech sa páči, tu je odkaz: http://country-of-nobody.blog.cz/1102/osudovy-hrdina

    OdpovědětVymazat
  10. Lenny, asi ti to tu trochu zaneřádím Chystám řadu tří článků a první je tady http://sussanah.blog.cz/1102/osudovy-hrdina =)

    OdpovědětVymazat
  11. jů Cloud už tak s ním mám dělat avatary do GS tak udělám aj dílko sem a jedno vlastně už i mám

    OdpovědětVymazat
  12. Tohle ze mě dělá víc blázna než snílka, ale kdo ví, kde je ta hranice? http://fantaghira.blog.cz/1102/osudovy-hrdina

    OdpovědětVymazat
  13. Taky jsem poslala odkaz (zajímavé, že teď mi tu komentář odeslat jde )

    OdpovědětVymazat
  14. http://excentrique.blog.cz/1103/osudovy-hrdina
    já vám ale vážně nechtěla ublížit publikací tohohle článku

    OdpovědětVymazat
  15. http://podsvetti-or-raj.blog.cz/1103/muj-hrdina... je to spíše takové moje vylévání srdce, ale alespoň něco

    OdpovědětVymazat
  16. Tohle úžasné téma mě inspirovalo rovnou k celé povídce... A tady je odkaz: http://nostalgia.blog.cz/1103/hrdina-kteremu-osud-nepral

    OdpovědětVymazat
  17. tak už to mám, místo nedokončeného článku nakonec obrázek (neumím kreslit! ale nemůžu usnout), ale vzhledem k času bude zveřejněn až zítra ráno O:)

    OdpovědětVymazat