28. února 2011

Inventor - FIMO kytička


Moji Snílkové =)
Zdá se, že vaše svědomí se hnulo ;) Dnes ráno jsem na mailu (klub.snilku@email.cz) našla hned dva příspěvky! První je od Dragell a jde o návod na tvoření z FIMO hmoty. Dragell sídlí na blozích koutek.ic.cz a in-my-own.blog.cz.
Během dnešního dne čekejte ještě info článek o Inventoru samotném.

Dnes jsem si pro vás připravila návod na onen květinkový vzor, jak jsem slíbila :)
Upozorňuji, že to byla má vůbec první práce s fimem :D
Pokud vám vrtá hlavou, proč na následujícím obrázku jsou korálky tak ošupinkované, můžete si o tom přečíst zde: Jak jsem si poprvé hrála s fimem aneb něco o vaření.

Na květinkový vzor jsem použila 5 barev fima - bílou, červenou, zelenou, modrou a černou, ovšem je jen na vás, jaké barvičky si zvolíte vy :)
Omlouvám se, že návod je kreslen ručně - dnes jsem si vypůjčila foťák, tak jsem konečně mohla výsledek odfotit, bohužel při práci jsem jej neměla.
V kresleném návodu je též menší chybka, na kterou budete upozorněni.

Fimo je před samotným tvořením důležité nejprve rozpracovat, rozhníst.
1. Vytvořte si jeden dlouhý váleček z modrého fima.
Poté vytvořte další váleček z fima černého, ne tak dlouhý, a rozválejte jej do obdélníkového tvaru. Pro přesný tvar je nutné ořezat nožem.
Černý plát musí mít šířku modrého válečku, aby jej obalil, ne však téměř celý po obvodu.
Pozor! Do kresleného návodu se mi vmotala chybka, je třeba udělat ještě bílý plát, obdobně jako černý. Náš modro-černý váleček jím znovu obalíme, ale tak, aby byla zachován volný modrý pruh.
2. Vezmeme si bílou (v návodu červenou) fimo hmotu, vytvoříme si opět obdélníkovou placičku na délku srovnatelnou s válečkem. Vyřízneme si z ní dva stejné obdélníkové proužky.
Váleček v místě vynechávky dvou obalujících vrstev, tj. tam, kde je modrá barva, dvakrát nařízneme.
Do těchto řezů vložíme bílé (červené) plátky.
3. Celý váleček trochu uválíme, aby to do sebe "dosedlo" a rozřežeme jej na pět stejných menších válečků.
4. Nyní si vytvoříme váleček (já použila červenou, v návodu bílá barva) o průměru toho barevného.
Když je hotovo, odříznuto na správnou velikost, přilepíme k němu těch pět barevných válečků a máme květinku :)
5. Nyní si vytvoříme malinký zelený váleček, který rozřežeme na pět malých kousků, ale totožných s délkou naší "květinky".
Válečky přidáme mezi "lístky" tak, aby nám to pomyslně vytvořilo velký váleček.
6. Nyní vezmeme opět zelenou fimo hmotu, utvoříme váleček, který rozválíme do velké obdélníkové placky. Tato placka nám musí obtočit a zakrýt celý ten pomyslný váleček (nebo spíše už válec? :)).
Seřízneme okraje podle délky toho našeho válce, také seřízneme horní stranu obdélníku a válec do něj začneme zamotávat.
Jakmile jej celý obmotáme, seřízneme i poslední stranu obdélníku (placky) a máme hotovo.
Nyní stačí celý tento váleček pomačkat (po jeho délce tam, kde je zelená vrstva, ne v barevná), aby se hmoty propojily. Doválíme do pěkného válečku a něčím velmi ostrým, jako je žiletka či skalpel, začneme odřezávat plátky.
Já to dělala nožem, až potom mi kamarádka poradila, a koukněte, jak jsem dopadla :D
A co dál?



Můžete si nechat obyčejné placaté korálky. Dírku můžete udělat vnitřkem jako klasickou korálku a nebo pak pro náušnice uděláte dírku z přední obrázkové strany k té zadní.
Můžete to vidět na obrázku :)
Korálky je možné také vytvarovat do trojúhelníků. Vypadají zajímavě.
Však posuďte sami :)

Nebo si můžete vytvořit takovéto placičky na krk. Myslím si, že vypadají zajímavě :)
Jak jsem vytvořila tyto placičky?
Přiložila jsem k sobě 5-6 kousků květinkových koleček. Vytvořila jsem si pásek ze zeleného fima, do kterého jsem to obalila.
Zmačkala jsem tyto části k sobě tak, aby na sebe dosedly a nebyla tam mezera (mačkala jsem tam, kde jsem přidala tu zelenou vrstvu, ne v barevné ploše).
Nakonec jsem rozválela a kulatou formičkou (nebo můžete poučít nějakou skleničku) jsem vykrojila takovouto placičku.
Nezapomeňte na dírku tak velkou, aby jí prošla třeba černá kůže na krk :)
A naši fimo práci můžeme šupnout do vody nebo na plech :)
***
Chcete se s námi také podělit o něco, co jste vytvořili? Juk sem! =)

13 komentářů:

  1. Vždycky mi vrtalo hlavou, jak se takové korálky dělají. :) FIMO hmotu jsem v pařátcích neměla, ale tyhle návody mě snad donutí to taky zkusit. Líbí se mi, co z toho všeho se dá vytvořit, třeba má oblíbená blogerka Livien si z nich vyrábí úžasné doplňky. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tohle jsem viděla včera u Dragell na blogu, ale takhle popsané je to zajímavé... přiznávám, že jsem antitalent na jakékoliv ruční práce a je pro mě záhadou i to, jak se přišívá knoflík na kabát
    Strašně se mi líbí ty vtipné náušnice, co dokáží blogeři udělat (nebo dokonce i postavičky)... je to správně střelený.

    OdpovědětVymazat
  3. je to krásné a souhlasím s Nelly že je to pomalu jako kouzlit, moc šikovný ručičky

    OdpovědětVymazat
  4. Rovnou se mamka shání po nějakém návodu na FIMO kytičky a olalá. Náhoda? :) Takže děkuji i za mamku, už se těším, až nějaké FIMO dotáhne domů..

    OdpovědětVymazat
  5. Z fimem teďka začínám a kytičkám jsem nikdy nepřišla na kloub. Tak zkusím je podle návodu.

    OdpovědětVymazat
  6. há, no tak to radši pokoušet nebudu. Přiškvařit k plechu, nebo kontaminovat vodu pro tři bloky okolo, na to já jsem expert. Pryč s manuálním prácema
    btw, obdivuji výtvarníka i konečný výsledek

    OdpovědětVymazat
  7. Chcem sa spýtať, či do Inventoru môžeme posielať aj fotky, nie také bežné, ale skôr že sme si sami "nastylovali" čo odfotíme.
    Inak fimo je zaujímavé, už dlhšie rozmýšľam, kde to zohnať a tak.

    OdpovědětVymazat
  8. [7]: těžko říct, jestli je to spíš do Phota nebo do Inventoru... každopádně pošli a já to někam zařadím =)

    OdpovědětVymazat
  9. tu kytičku sem viděla u majitelky na blogu :)) moc super, někdy možná zkusím :)

    OdpovědětVymazat
  10. Zrovna včera jsem přemýšlal na tím jak se ty kytičky dělají.. Asi budu muset vyhrabat FIMO

    OdpovědětVymazat
  11. Tak už vím, na co upotřebím fimo, které mi darovala sestra

    OdpovědětVymazat
  12. Vypadá to zajímavě. Chtěla bych to někdy zkusit s děckama, ale sama jsem to nikdy nedělala, tak nevím .

    OdpovědětVymazat
  13. Vždycky mě zajímalo, jak že se to dělá :) Ale nejsem moc zručná (jsem úplně levoruká), tak to radši zkoušet nebudu :)

    OdpovědětVymazat