9. dubna 2011

Creatio - ex libris


Milí Snílci,
přínáším vám další příspěvek do Creatia, který jen dokazuje, jak různorodí jsou naši členové - tajemní i otevření, temní i světlí, milující barvy a světlo, ale i černo-bílou a temnotu. A dnes tu mámě něco, co mě osobně přijde doopravdy tajemné. Děkuji Kitt C z blogu: kitt-c.blog.cz.

Po dlouhém přemýšlení, jaký z mých výtvorů vystavit do Creatia jsem se nakonec rozhodla pro jeden z nejvíce snílkovských obrázků. Však jsem na něm taky já :D V ZUŠce jsme měli za úkol vytvořit své ex libris, tedy maličký obrázek, který nás vystihuje, dává se do knih. První jsme dělali návrh a výsledkem je tisk udělaný technikou suchá jehla (tisk z hloubky). Učitelka z mého výtvoru byla doslova unešená (stále nechápu, co se učitelům na manze v mém podání TAK líbí). Potom jsme svůj návrh ryli (různě širokými rydly) do kovové destičky, na kterou jsme (až bylo doryto a ruka nám neupadla :D) nanesli barvu. Přebytečná barva se setřela rukou (jediná technika, při které je účel se zašpinit :)) až zbyla pouze v prohlubních. Nakonec jsme to protlačili lisem a tisk byl hotový! Zní to jednoduše, ale stírání barvy (aby jí všude bylo stejně, nebo abychom ji úplně nesetřeli) je docela věda. Tak ať se líbí ;)


Chcete se s námi také podělit o svoje umění? Podívejte se SEM.

14 komentářů:

  1. První co mě napadlo bylo "To je ale roztomilí skřítek". Doufám že jsem tím autorku neurazila, nebylo to myšleno ve zlém.

    OdpovědětVymazat
  2. páni, fakt užasný :) ani se tý učitelce nedivím :))

    OdpovědětVymazat
  3. Páni, to je vážně nádherný obrázek.

    OdpovědětVymazat
  4. nádherné :) myslím, že už jsem ho viděla u tebe na blogu.. :)
    my jsme tuhle metodu dělali ve škole, kreslili jsme pohled z okna nebo okno samotné.. s tou barvou je to vážně věda a mě se vážně moc nepovedlo

    OdpovědětVymazat
  5. Opravdu nádhera. Ta technika vypadá docela složitě a taky se vůbec nedivím proč z tohohle výtvoru byla učitelka unešená ;) Já jsem totiž taky ;)

    OdpovědětVymazat
  6. moc krásné a smekám nad tvou trpělivostí, já bych to asi nevydržela

    OdpovědětVymazat
  7. [1]: Strašně jsi mě urazila, nevím, jak si to vůbec můžeš dovolit takhle mě nazvat! (ta ironie :))
    Děkuji ;)

    OdpovědětVymazat