16. dubna 2011

Aurora - Patnáctý duel

Zdravím, Snílci!
Můj druhý angínový týden mi rychle uběhl a máme zde sobotní Auroru a s ní i patnáctý duel. No, a co že bylo tentokrát za téma? Zadala jsem Dadaistickou báseň. Stačí, když rozstříháte článek na jednotlivá slova, a v takovém pořadí v jakém je vylosujete je budete dávat do "veršů". Výsledný efekt by měla být báseň. Nebo spíše "báseň" :D
Jediný požadavek který jsem měla byl, že pokud jste stříhali z jednoho článku, měl mít alespoň 6-8 řádků. A my zde budeme soutěžit o nejvtipnější báseň. Tak se na to podíváme. x)



Báseň č. 1

Posílám dadaistickou báseň do Aurory. Vybral jsem si článek a rozstříhal jsem jej po řádcích a ne po slovech. A také jsem je pozměnil z ženského rodu na mužský. Doufám, že to nevadí.

***
PARFÉM

Jeli jsme na dovolenou do Turecka.
Poslední den jsem se podíval do zrcadla.
Viděl jsem, jak se moje sestra miluje
se svým obličejem.
Všichni se mohli potrhat smíchy.
On znechuceně a naštvaně prchl na záchod.

Během jídla jsem se chtěl napít.
Všechno jsem vyplivl přímo do stolku
a vzal jsem si svůj parfém.
Nebyl až tak výborný.
Nutně jsem potřeboval voňavku
místo vázy na kytky. Byl to hnus!
***
Musím říct, že báseň se ti povedla. Sice je trochu upravená, ale to nevadí. Nejvíc se mi z ní líbí část, že se sestra miluje a její partner prchl na záchod :D A dále, že potřeboval voňavku. Výborné, povedlo se ti to =) .
.
Báseň č. 2
Ahojky,

posílám pokus o dadaistickou báseň. Snažila jsem se použít většinu
slov ze svého článku o Genderovém prznění češtiny, tak je o něco delší :)
Problematika genderu

Učitel diskriminuje jinou českou hostku
Ženskou
Strážnici českého jazyka

Důstojnější prznění
Ženské publikace správně ujeté příručky
Zabijačka
Porodník zabiják
Ňouma - všeobecně strážník
Patvary odlišné od generového negramatika

Genderová magička generově obvyklého gramatika
Lepší je v obecné, méněcenější a používané češtině
Tvrdil

Kuchařka svou pediatru nezměnila
Místo porodnice
Nemají mužské staletí
Samozřejmě protějšek

Studenti trendu generově studující
Naštěstí budou vyšší odborníci
Které padouch mág zajistí
Dostanou tvary, doporučují

Zabrousím vývoj problematiky
Je to nahoře padouška
Kat některé chiruržky pomalu usmyslí
Název na střední existuje

Pediatr - kuchař má nové ženské dělat
Nové děláme populace
Ona považuje vyrovnanou lékařku
Nemají než slova
Nemohla srandu užívat
Tvar dominantních patvarů
Za což povědomí správně změnili

Rod jde doslova
Z toho bude genderový nevývoj
Rovnováhu hosta za ženský
Nic nejde
Je status jazyka
Být rváčka

Fakt užívaný podle odborníků
Radí autorka nejraději rváči
Nějakému pohlaví jako je učitelka
Image publikace nějaké feministky

Patvary češtiny spí
Vznikají třeba rozumy
Žáci nedožijí
Bude to jazyk pana mužského
Budou z toho dlouhý tvary

Řečeno málo a brzo
Říká: Dále jsou
Já na místě nových textů
Které zmínily lépe ve škole ženy

Češtinu doufám mám
Tito mužští lékaři všichni byli nic
Děsivé?
Muži dle obou částí mají stejný vývoj
Vám jsme to říkali

Basta
No páni, tvá báseň je opravdu dlouhá. Nemůžu si pomoct, řádek "Nějakému pohlaví jako je učitelka," se mi děsně líbí! =) Můžeš na sebe být pyšná, báseň se ti povedla.



Tak, teď už je to jen na Vás, jak rozhodnete :)

7 komentářů:

  1. Pane jo, obě dvě jsou krásné, moc povedené, ale nakonec jsem hlasovala pro Problematiku Genderu, protože ten text byl vážně vtipný a přide mi, že si autor dokázal poradit i s tím, že některá slova na sebe nenavazovala úplně logicky. Opravdu dobře udělané, sestavené, rozdělené a vymyšlené. Ale obě dvě byly vážně moc zajímavé.
    P.S. Napadlo mě, že by bylo zajímavé napsat, o čem byly ve skutečnosti ty články. Protože mě by to teda dost zajímalo.

    OdpovědětVymazat
  2. á sakra, já chtěla hlasovat pro 1. a překlikla jsem se :/

    OdpovědětVymazat
  3. Hlasuju pro druhou, obě se moc povedly, ale ta druhá mi připadá celkově taková vtipnější, a tak. :)

    OdpovědětVymazat
  4. Hlasuju pro dvojku, která mě rozesmála zejména řádkem "Ňouma - všeobecně strážník"

    OdpovědětVymazat
  5. Nad "Parfémem" i "Problematikou Genderu" jsem se hodně nasmála. Nicméně bodík dostává "gender", protože se mi líbí víc.

    OdpovědětVymazat
  6. jsem pako vždyt jsem hlasovala už

    OdpovědětVymazat