30. června 2014

Týden sto třináctý - Kam nás vítr zavane

Zdravím Snílci,

Téma na tento týden bylo skoro jednomyslně zvoleno. Začíná nám léto - pravda ne moc hezky, co se týká počasí - ale pořád to znamená pro většinu volno (musím se přiznat, že maličko závidím:)

KAM NÁS VÍTR ZAVANE je dosti široké téma -
  • můžete se s námi ostatními podělit o své plány,
  • o své již podniknuté cesty,
  • nebo hloubat nad dalekou budoucností ať už Vaší nebo třeba celého lidstva.

Je to zcela Na Vás, jak daleko se do tématu ponoříte - nechávám Vám úplně volnou ruku a těším se, o co se s námi podělíte.:)


A jako třešnička na závěr, tu budou další dvě ukázky z děl Auril a Maglaiz, které minule pilně tvořily.

Auril a její Dialog s...

"Nejspíš jsem měla na práci něco jinýho."
"Och pak se ti velice omlouvám, zřejmě mi něco uniklo. Nechystala se zrovna na pilátes? Ne, počkej tam jsi byla dvakrát, načež jsi usoudila, že něco tak nudného nebudeš provozovat..."
"Šestkrát!"
"...takže jsi šla na zumbu? Vlastně té ses věnovala v teple domova, že? I když, dá se něčemu co člověk zkusil jen jednou, říkat, že se tomu věnoval?"
"Třikrát, pak jsem nemohla kvůli nemoci."
" ale ne, nejspíš to bylo flamenco. Počkat.... o tom vlastně jen mluvíš, jak dlouho... půl roku, rok?"
"Čekám, až začnou nějaký dobrý kurzy. Hele a nespletla sis pojmy? Ty jsi má Múza, ne Svědomí, tak mlč a syp nápady."
"Jelikož tvé svědomí pošlo na lenost musím zvládat víc funkcí naráz."

Maglaiz a její Jak chytit múzu?
Ozval se milý, jemný hlásek plaše, zda může dál. Já pobídla jej: "Jen vstup nezvaný hoste a ukaž svou tvář."
Líbeznější tvářičku mé oči neviděly! Ladné pohyby, vosí pas, malátná ručka, jemný vlas a oči plaché laňky. Vlídný, nádherný úsměv z mého čela zahnal chmury. Z mé hlavy zmizely noční můry. To Múza vstoupila, o mne Nudu oloupila. S Múzou nyní jedna ruka jsme. Ona dodává ladnost, jemnost a vytříbenost slovům a já je skládám do vět, pak veršů, potom slok a báseň je na světě. Autorem nejsem pouze já, ale s Múzou jsme pár.
Když sedět budeš tiše, ohrožován Nudou zrádnou, tak poslouchej, zda neuslyšíš někde výše hlas andělský z dálky přiletět.
Příjemný týden Vám přeje
Dragita

5 komentářů:

  1. Skvelá téma, už sa chystám písať... :)

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: že bych na to téma taky u sebe nsapsal článek (snad zítra třeba)

    OdpovědětVymazat
  3. Na vlnach vetru jsem se dopravila na Maltu, takze pokud najdu cas, rada bych o tom poreferovala. Nechces dat toto tema na dva tydny? Vracim se 12.7. a do te doby nebudu mit pristup ke diakritice. Pritom bych moc rada prispela!

    OdpovědětVymazat
  4. Stala se mi nemilá věc. Mám sesmolený článeček na toto téma, ale jsem v práci, takže se nedostanu k blogu, čili ho nestíhám zveřejnit. Snad nebude vadit, když to bude až zítra.

    OdpovědětVymazat
  5. Ahoj, nevadí, téma nechávám i na tento týden

    OdpovědětVymazat