2. května 2014

ZdeňkaM. - Sny (Iluze 125)

Dobré odpoledne podruhé vinšuji,
jak jsem slíbila, tak jsem tady s druhým příspěvkem. Zvykají si, že tohle servírování až pod nos zde bude stálým členem. Inu, když machometán nehodlá dojíti k hoře, musí se skaliska převalovati a plundrovati zem kol sebe. Doufám, že Jsou zatuto novotu rádi a že Jim to snad už nyní nedá, ustrne se i kamenné srdce a přispěje svou trochou do tohoto krásného vzdušného mlýna plného našich společných snů, jež jsou tak přenádherně rozmanité, až duše v těle plesá radostí.

Jak bylo dáno. Drahá ZdeňkaM., vedoucí kulatého stolku Creatio a Photo, přispěchala múze vstříc a taktéž jako Anne Eyre nám zabásnila. Opět musím uznati, že zdařile. Co Oni míní?


Zase jsem se rozbásnila, původně to mělo být optimistické a sladké, ale nějak se mi to zvrtlo a vzniklo z toho toto. Více ani nemusím mluvit, deprese jak vyšitá. Ach jo. Inspirací mi byl obrázek ze snílkovské Iluze sté dvacáté páté.

SNY
Spi sladce, človíčku,
pojď k nám ohníčku,
společně se snům oddáme,
s hvězdou dolů padáme.
.
Neboj, nenechám tě spadnout,
krása nesmí nikdy uvadnout,
lidé žijí své krátké životy,
omezené pevnými ploty.
.
Snová víla žije věčně,
zasníme se společně,
jeden den je člověk zde,
další z něho nic nezbude.
.
Koloběh života a smrti,
zůstanou pouze kosti,
krátký je život jepičí,
všichni se po sobě opičí.
.
Víla na dítě volá svou písní,
nocí lehká snová melodie zní,
poddejte se a následujte jí,
život věčný schovejte potají.
.
Ve snech se mládí uchová,
a když se pak tělo pochová,
život ve snové říši máte,
navždy už krásně sníte…


Autorka: cucuzi


Nezapomenou se také podívati na předešlé Zdeňčiny práce: [121.], [114.], [109.], [103.] a tak dále


Za pár hodin na viděnou
Vaše tetka Maglaiz

2 komentáře:

  1. Zvláštní báseň. Nejde o něco, co by mě pohltilo, ale to je spíše mým nejistým vztahem ke sdruženému rýmu. Stále jde o krásnou práci na jednu z mnoha perfektních Iluzí. :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ja si naopak dovolím nesúhlasiť, nakoľko po mnohých básňach s ktorými som v poslednú dobu mala tú česť mi táto prišla až osviežujúco usporiadaná. Navyše som sa pri nej príjemne stratila v mori slov, ktoré ma donútili čiastočne sa zamyslieť nad nestálosťou materiálnych vecí a silou snenia. Chválim autorku.

    OdpovědětVymazat