10. května 2014

Oulovky tohoto týdne

Dobrý den,
tak jsme se opět sešli, leč o den později, avšak to vysvětlím až v hlavním článku. Jelikož tento týden byla vskutku skvělá ouroda, považte hnedle čtyři kousky!, bude dnes uveřejněn článek s ochutnávkami. Stále váhám, zda neodměnit celým článkem všechny a ne jen omezený počet. Prosím obec Snílkovskou, aby o tom rozhodla.



První hrdinkou je Ellnesa a její Tulák z Iluze 124:

Praha je velká,
možná až moc,
vyznat jsem se v tom nemohl,
projít mi ji trvalo den a noc.

Ono je to samá ulička,
hnědých domků mnoho,
nevyznačená říčka,
kterou oslovují Vltavo!

Inu, já jsem vesničan,
tulák bez orientačního smyslu,
chudý turista,
se svým životem v batohu.

Tak jak se mám proboha vyznat ve velkoměstě?

Ale byla krásná,
vrátil jsem se,
neopouštím krásné věci,
dokud neomrzí se.

Nyní sedím na mostě,
kameny mě studí,
ale zvykl jsem si,
že tuláci to mají těžký.

Ve vaku hledám večeři,
přitom mě napadá,
že asi vím, kam mrška zmizela
- může za to ta myš nevychovaná!

Sháním hospodu,
vidím jen starožitnictví,
ale ta je mi nanic,
vždyť šperky se člověk nenají.

Znovu prohledávám batoh,
myš mi leze po rameni,
stále nevychovaně,
ale teď už mi to nevadí.

Procházím se zase prahou,
opět se tu ztrácím,
kručí mi v břiše,
v tu chvíli Hostinec vidím.

Usmívám se,
ale narazím na lupiče náhle,
snad nebude přepadávat chudáka?
Přesto mi těch pár drobných vezme.

Vážně jsem to nečekal,
ale nic s tím nemůžu dělat,
ještě že mi neukradl batoh,
to už bych se vážně mohl zahrabat.

Smutně míjím hospodu,
nedívám se na lákající cedule,
dnes se prostě nenajím
- ale vím, kdo za to může!

Jsem ráda, že dokázala v jedné básni spojit hnedle oba obrázky. Akorát si nejsem jistá, zda to byl skutečně lupič, nebo jen zakamuflovaná krysa z předchozí kresby. Poskytneš svou interpretaci, Ellneso?

Autorka: ViolletCZ

Druhou tvořivou Snílčicí je známá m. a její Vzdušní piráti ke 126. Iluzi:

Snílci. Jsme duše bez limitů
S pohledy vtisklými do zenitů

Průzkumníci v jiných světech
Na snech a jednorožčích hřbetech

Válčící za božské ideály
Za kočky v botách a famfrpály

Jsme děti jiné gravitace
Nás táhnou hvězdné konstelace

A vzducholodě plné dveří
Kdo neviděl, ten neuvěří

Portály do tisíce zemí
V nichž noc co noc jsme pohroužení

A knihy plné magie
Co realitu rozpije

Jsme snílci. Duše nespoutané.
Nás, piráty, nikdo nedostane.

Kdopak si asi s m. zapolemizuje o tom, zda jsme vzdušní piráti či ne? Porušujeme zákony nebes? Co myslíte?

Autor: andrework

Třetí hrdinnou kapitánkou Korkoránkou jest Dragilia se svou baladickou Démonkou noci pro Iluzi 125:

Vkradu se do snů
uloupím klid
a už za pár dnů
budete chtít

aby mě nepotkal

Nebude váš
bude jen můj
Klidně se snaž
na stráži stůj

aby mě nepotkal

Marná však snaha
cestičku znám
a rada drahá
jak ubránit sám

aby mě nepotkal

Raděj to vzdej
a nech ho jít
Jen mi ho dej
já dám mu klid

No, snad bys neplakal...

Autorka: cucuzi

Poslední Jitřenka dnešního týdne je MissNeverFree a její Pojď, uletíme jim:

Pojď, uletíme jim,
vystoupáme ke mrakům,
kde absence slova 'vím'
dá život zázrakům.

Pojď, poletíme výš
a ochutnáme klid,
kde křik marnosti neslyšíš,
bez strachu budem snít.

Pojď, a s sebou vezmi jen
pár vzpomínek, co se ti vrací,
aby, až další přijde den,
v nich jsi našla inspiraci.

Pojď, ať nám neuletí,
snad odchodů se nebojíš?
Kam srdce chce, se samo vrátí,
to tam ve výškách pochopíš.



To je z Vašich řad pro tento týden vše. Jsem ráda, že jste se tak rozepsali, i když mi tuto radost kalí jiná podstatná věc.

Vaše Maglaiz

Pozn.: U literárních děl výše byl respektován formát, v němž jej uveřejnily na svých blozích autorky.

2 komentáře:

  1. Myslím si, že takových pět povídek by už docela snadno mohlo přesáhnout i blogový limit pro jeden článek.
    Proto bych v počtu větším než jeden možná upřednostnila jen ochutnávky - část dílka doprovázené odkazem k dočtení.

    OdpovědětVymazat
  2. Souhlasím s Dragilií. Přehlednost nadevše. Co mě zaujme, na to nebudu líná kliknout.

    OdpovědětVymazat