18. června 2013

Týden sedmdesátý - Antikrist

Myšlenky své vepsala [Berenika] do básně, již mi poskytla. Rýmy s hudbou snoubené jsou krásné, ač mají nádech pochmurnosti..nebo se mi snad jen zdá? Tak skvělou poezii jsem již dlouho nečetla. Klaním se a děkuji ti, žes mi ji poslala.

Již velmi dlouho mne pronásleduje myšlenka Antikrista. Snad je to tím, že jím je můj pán, snad je to sny, jenž mne pronásledují. Tma, ve které se skrývá. Temnota, ze které pochází...

"Až se Židé vrátí na Sion, až kometa osvítí oblohu, až Svatá říše římská povstane, přijde můj poslední den, on z šírého moře se zjeví a stvoří pak armády na obou březích a bratr proti bratru a člověk zmizí z povrchu zemského."
*citaze z filmu The Omen (satan přichází)*


Bereničina báseň

Dlouhé klíče a krátké noty

Hledala jsem v taktu smyslnost,
zpila se hudbou do němoty,
než jsem jich měla dost a dost,
černých čar bez hodnoty,
příběhu Psyché a Eróty,
Duše a Lásky spojení!
Smrtelná Psyché a on v ní
padá do dřímoty!
Zpívat smí o tom, o čem sní
dlouhé klíče a krátké noty!

Rozvíří prach tvůj chvost
pejsku, mazlíčku z pusté šoty,
v rytmu taktu ti házím kost
za osmidobé ploty!
Vyběhni do té sloty,
mezi osminky poslední
než ti je někdo sní!
Štěkat a zpívat za roboty
mohou, zatímco vzhlíží k ní,
dlouhé klíče a krátké noty!

...

3 komentáře:

  1. Mnohokrát děkuji za takovou pochvalu! Popravdě jsem u skládání poslouchala hudbu, gothický rock od Xandrie, možná proto je v básni jistá pochmurnost (nebo snad kapka cynismu?).Uvidíme, jestli se pustím do tohoto tématu, příliš blízké mi není... ale ani příliš vzdálené.

    OdpovědětVymazat
  2. Básnička krásna, ako vždy od Bereniky, verím že Xandria inšpirovala dostatočne, tiež ju počúvam
    Táto téma ma zaujala, nie že by som mala momentálne nejaký voľný čas, ale na vytvorenie básne si ho aspoň v noci nájdem

    OdpovědětVymazat