9. července 2011

Aurora - 21. duel



Tentokrát jsem byla potěšena velkou účastí v Duelu. Nevím, jestli to bylo tím, že rádi píšete básničky, nebo jestli jsem vymyslela tak dobré téma, každopádně jsem ráda :)
Měli jste psát básně na téma "Vůně léta" a tady jsou ty dvě, které mi dorazily jako první:

1) Vůně léta

Probouzíš se brzy
a slyšíš zpěv ptáků.
A ihned tě zamrzí,
že nevídíš červěň máku.

Vyběhneš ven
kde první paprsky pohladí tě.
Je krásný den
a ty jsi šťastný jako dítě.

Co cítíš?
Teplo slunce, vůni heřmánku.
Do pole se řítíš.
Už jsi mimo náruč spánku.

Slyšíš své srdce bít
a kostelní zvon znít.
Cítíš vůni mateřídoušky,
kterou vdechuješ plnými doušky.

Zavřené máš oči
a hlavu v oblacích.
Svět se mírně točí,
ty pátráš v podmořských vracích.

Vždyť možné je vše.
Začíná letní den.
Chystá se kostelní mše
a tohle už není jen sen.

2) Letní dny

Po smutném bílém rozjímaní,
konečně svět se oblékl do barev.
A já tak mohu,
po dlouhé době zas,
vdechovat vůně letních krás.

Budu-li se procházet
rozkvetlou loukou plnou květin,
větřík zavoní mi stejně,
jako ty nejkrásnější z nich.
A když pak samo nebe nám z oblaků
pošle ještě trochu vláhy z nebeských hlubin,
zhluboka můžem se nadechnout a říci si,
ano. Tohle léto opravdu umí!


Obě dvě jsou úžasné a krásně navozují letní atmosféru. Vítěz ale může být jen jeden, proto nezapomeňte hlasovat v anketě :)

7 komentářů:

  1. Tak tohle mi připadá dost vyrovnané, nicméně víc se mi líbí druhá báseň. Zčásti proto, že sama teď také píšu "volněji" a zčásti kvůli tomu, že v první mi občas příjdou rýmy trochu "strojené" a jako kdyby je tam někdo dostal "jen tak tak" Tím pokulhává ta "melodičnost" Ale abych nekecala Z mé kritiky si nic nedělejte, nemám co říkat

    OdpovědětVymazat
  2. Tak já nějak nevím. Nejdříve se mi více líbily Letní dny, teď to ale spíše vyhrává Vůně léta. Je sice delší, ale má jakousi krásnou atmosféru.
    Druhá báseň je kratší, opět s atmosférou, ale dost mi tam vadí verš "rozkvetlou loukou plnou květin", který mi nedává moc smysl.
    Já ale nejsem básnířka, takže nemohu ani kritizovat :) Hlas dávám Vůni léta.

    OdpovědětVymazat
  3. No tohle bude ještě velmi zajímavé jak se dívám na počty hlasů. Jak se tak divám, zdá se mi to nebo se poslední dobou všechny básně co čtu v některých částech vůbec nerýmují?

    OdpovědětVymazat
  4. hlasovala jsem pro první, je nádherná

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Volný verš ;) A nezdá se ti to. Prostě celá atmosféra se uvolňuje a ty básně pak nejsou natolik spoutané... No nevím jak bych to popsala. Už samotná slova mě svazují

    OdpovědětVymazat
  6. Ačkoli jsou obě velmi pěkné, hlasovala jsem pro tu druhou. Překvapila mne vyrovnanost hlasů...no..těším se, jak to dopadne.

    OdpovědětVymazat
  7. [5]: Oh ano volný verš. Nejsem kdo ví jaký spisovatel nebo hodnotný kritik, ale mám raději básničky "po staru".
    Dlouohu dobu jsem váhala komu svůj hlas vštípám. Nakonec jsem se rozhodla pro básničku první.

    OdpovědětVymazat