4. listopadu 2015

Photo - Barevné svazky

Ahoj Snílci,
minule jste měli napsat, proč máte či nemáte podzim. Zapojili se tři snílci a všichni dostanou po jednom čajožroutovi. Dnes bude úkol za dva čajožrouty, ale o tom se dozvíte níže. A pro koho tentokrát zazvoní kouzelný zvoneček?

Chat Parisien, Vlasta a Bels.

Minulou středu jsme se tu nesetkali, za což se omlouvám, ale nějak mi to nevyšlo. I já jsem pouze člověk, navíc mé připojení k síti je během týdne dost vrtkavé a zdlouhavé, proto jsem ráda, že mohu být tady dnes.

Abyste se příliš nenudili, tak se stále můžete zapojit do lovu na čajožroty, kde na vás čeká odměna za aktivitu.Stačí do Phota poslat fotku nebo splnit zadaný úkol. Dnešní najdete jako obvykle na konci článku.

Na náš klubový email klub.snilku@email.cz můžete posílat jakékoliv své fotografie, nebo na zadané téma (podzimní photo výzva). Jen bych vás chtěla požádat, abyste do předmětu piště Photo a k fotografii připojte název s popisem, nezapomeňte se podepsat a přiložit odkaz na blog.

Dneska tu pro vás mám jednu zajímavou fotografii s trochu delším komentářem, ale věřím, že se bude líbit všem knihomolům.


Zdravím do Klubu Snílků!
Ráda bych přispěla se svým možná trochu upovídaným příspěvkem.
Jednoho dne mě napadlo postavit si z knížek duhu. Ale ne jen tak ledajakou - duhu, která bude obsahovat samé knížky, které pro mě něco znamenají.
Omluvte absenci růžové a fialové. Buď v knihovničce žádné takovéto knihy nemám, nebo toho pro mě tolik neznamenají.

- Bílá: Malá kronika Anny Magdaleny Bachové. Kniha, kterou jsem dostala od milované učitelky a kterou si nikdy nepřečtu. Kdykoliv se na ni podívám, postihnou mě malé výčitky svědomí, že mi byla darována s dobrými úmysly a já je nikdy nenaplním.
- Žlutá: Zakleté víly. Třetí literární dílo malířky Marie Brožové. Kniha, kterou naopak čtu pořád dokola. Každý měsíc jeden příběh z dvanácti.
- Oranžová: Nejlepší české básně 2013. Kniha, kterou mi nedávno půjčil můj milý. Kniha, kterou jsem si s ním prohlížela v osudový den, kdy jsem se jej konečně přestala bát.
- Červená: Nihongo tango supído masutá. Učebnice pro rozšíření japonské slovní zásoby, kterou mi půjčila učitelka k přípravě na zkoušku. Velmi užitečná věc, přesně takovou jsem potřebovala. Vypisuji si slovíčka do krásného sešitu s květinami a cítím, jak se přede mnou otevírají nové obzory.
- Hnědá: Japonsko-český studijní znakový slovník. Můj věrný parťák po celý minulý ročník. Velký a těžký, ale praktický pomocník při studiu znaků.
- Černá: Želary. Kniha, kterou jsem přečetla jedním dechem a zanechala ve mně silný dojem. Spojuji si ji však také s rok starým letním srazem Klubu Snílků. Toho dne jsem četla její sestřičku Jozovu Hanuli a tak se těšila, až ji otevřu, že jsem po celou dobu srazu nedokázala na nic jiného myslet.
- Šedá: Na jih od hranic, na západ od slunce. Moje první murakamiovka, díky které jsem se stala fanynkou tohoto autora. Vzala jsem si ji na několikadenní výlet do Holandska. Zhltala jsem ji však už první den a neměla pak už co číst.
- Bledě tyrkysová: Vlny. Nejnáročnější a nejvíce fascinující dílo mé velké lásky Virginie Woolfové.
- Modrá: Neumím tančit po špičkách. Výbor básní Emily Dickinsonové, další mé literární oblíbenkyně. Sestřička této knihy se jmenuje A básníkem být nechci - mé uklidňovadlo v době maturity. Podle ní jsem později pojmenovala svůj blog.
- Tmavě zelená: Naše příroda. Hezká a užitečná encyklopedie, kterou mi darovala zesnulá babička. Je jako kousíček její duše, který tu pro mě po její smrti zbyl.
- Světle zelená: Nanynka a Málinka. Naprosto nejdůležitější kniha mého dětství.

Srdečně zdraví,
Annika



Dnes tu mám pro vás docela jednoduchý úkol za dva čajožrouty. Domnívám se, že se to dá splnit velmi snadno, a pokud vědomosti nemáte v hlavě, tak na internetu se dají snadno dohledat.

Jules Verne a jeho dílo - napište mi deset knih od tohoto autora.

Do komentářů pod tento článek, prosím, napište názvy knih (postačí české). Jules Verne jich napsal hodně, tak máte z čeho vybírat.
Klidne můžete připsat, pokud máte nějaké jeho oblíbené dílo.

Užívejte si podzimu,
Zdeňka M.

6 komentářů:

  1. To mi přijde jako geniální nápad :) Jen na fotce by to podle mě vypadalo líp nesesypané.Nanynku a Málinku zbožňuju! Vždycky, když mám fakt depku ze světa a potřebuju nějaké šťastné konce, tak si to přečtu znovu.U té bílé nevím, nechávat si něco, co ve mně vyvolává nepříjemné pocity, co k sobě váže vinu... to bych se toho radši buď zbavila, nebo bych se hecla a přečetla si to. Však proč ne? Nemůže to být tak zlé :) A pak se na tu knížku budeš už vždycky dívat s úsměvem, žes dostála "slibu" a že nikomu nic nedlužíš.

    OdpovědětVymazat
  2. Jéé, zrovna teď ho na literatuře probíráme Tak třeba... Dvacet tisíc mil pod mořem, Cesta kolem světa za osmdesát dní, Cesta do středu Země, Vynález zkázy, Pět neděl v balóně :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tajuplný ostrov, Pět neděl v balóně, Cesta kolem světa za 80 dní, Cesta do středu Země, Ze Země na Měsíc, Dvacet tisíc mil pod mořem, Plující Město, Na kometě, Tajemství pralesa, Hvězda jihu, Sever proti jihu, Dva roky prázdnin, Maják na konci světa... já nečetla ani jedno, jsem trapák, ale z filmů mě vždycky hodně bavilo 20 tisíc mil pod mořem, Cesta do středu Země a Na kometě.

    OdpovědětVymazat
  4. Nápad s knižní duhou je zajímavý, možná se zkusím podívat ve své knihovničce, jak by to s barvami na obalech dopadlo A co se týká otázky, vybírám následující knihy Julea Verna, které mě zaujaly názvem. Přiznám se, že jsem nečetla od tohoto autora nic, ač je mi samozřejmě jeho dílo známo 1. Cesta do středu Země
    2. Ze Země na Měsíc
    3. Děti kapitána Granta
    4. Plující město
    5. Země kožešin
    6. Tajuplný ostrov
    7. Ocelové město
    8. Zemí šelem
    9. Zelený paprsek
    10. Vynález zkázy

    OdpovědětVymazat
  5. Nápad s knižní duhou je super. Sama jsem nic z vyfocených knih nečetla, ale jedou v budoucnu se chystám na Vlny. :3Knihy snad nemusí být podle roku vydání nebo tak.
    Cesta kolem světa za 80 dní
    Cesta do středu Země
    Tajemný hrad v Karpatech
    Vzducholodí kolem
    Dva roky prázdnin
    Dvacet tisíc mil pod mořem
    Děti kapitána Granta
    Ocelové město
    Podivuhodná dobrodružství výpravy Barsacovy
    Pán světa.

    OdpovědětVymazat
  6. Krásný nápad! Fotka, myšlenka i popis knižní duhy se mi moc líbí. Jen mi přijde trošku škoda, jak už napsala m., že jsou knížky sesypaé, malinko to kazí ten dojem celistvé barevné duhy. ale jinak moc pěkné. Jules Verne? Slavný zástupce mého oblíbeého žánru? Tak co z jeho knížek vybrat...Třeba Dva roky prázdnin, Děti kapitána Granta, Cesta kolem světa za 80 dní, 20 000 mil pod mořem, Patnáctiletý kapitán, Cesta do středu Země, Ocelové město, Matyáš Sandorf, Tajemný hrad v Karpatech, Vynález zkázy a...to už je vlastně deset. Ale ještě bych zmínila třeba Tajuplný ostrov. A když už se dnešní otázky věnuje Verneovkám - miluji tuhle písničku! https://www.youtube.com/watch?v=o4evhYFZKag

    OdpovědětVymazat