30. ledna 2015

Kontrola dvacátá šestá

Milí snílci,

Jak se vám všem daří na konci prvního letošního měsíce? Zatím dobře nakročeno do nového roku? Nebo máte rezervy? >:)

Velká lednová kontrola odhalila aktivitózní (to je slovo!) neplechu na mnoha blozích a vzhledem ke sporadičnosti reakcí se nejspíš počátkem února rozloučíme s několika členy, kteří zaspali a zjevně nemají velký zájem letět s námi dál. V dnešním běžném dílu jsme si navíc k tomu posvítily na několik jmen ze seznamu, která se nám v komentářích nebo v rubrikách také neobjevují zrovna denně a u nichž nás tudíž zajímalo, zdali jde ještě o spořádané členy nebo jsme něco zaspaly i my.

Nedá se svítit, při počtu bezmála stovky členů a níži obecné klubové aktivity se prostě musí počítat s tím, že většinu členů nebude komunita až tak moc znát. A tak jsme se tentokrát zaměřily hlavně na ně, abychom si ověřily, zda mají tito méně známí členové co nabídnout a přinést do košíku, když už nepřekypují aktivitou při klubovém dění. Skrývají se tam nějaké nepovšimnuté skvosty? Čím se to vlastně jako klub můžeme pochlubit? To se uvidí hned za pár momentů!

S dnešním hodnocením velkoryse pomohla Dorka Jeseňská. Tímto veřejně moc děkuji a jen mám poznámku k verdiktům: tam, kde jsem byla přísnějším policajtem než Dorka, jsem si dovolila svůj verdikt OPATRNĚ považovat za výsledný. Jednak proto, že já jsem tu teď boss (lol :D), hlavně ale proto, že nešlo o nic zásadního. Zkrátka se domnívám, že pokud má alespoň jeden z kontrolorů výtky, nelze hodnoceného považovat za člověka s čistým štítem a pustit ho jen tak dál. Pookud jsme měly vyloženě opačné názory, tam se samozřejmě nepovyšuju a výsledkem je kompromis - anketa. Stejně tak u OPATRNĚ vs. NE - i to celkem považuji za opačný názor, vzhledem k tomu, že jeden je ochotný přivřít oko a druhý zásadně ne. Snad je to tak spravedlivé.



1) Gilandhel - http://gilandhel.blog.cz - ANO
Dorka Jeseňská: Nuž Gilandhel, ak by som mala byť puntičkárka tak by som mohla povedať, že už si prešvihla troj mesačnú neaktivitu. No zdá sa mi, že to čo ti bolo vytknuté pri poslednej kontrole si si vzala k srdcu. To naozaj rada vidím, aj keď ja osobne som v poslednom článku nevidela veľa snílkovského, no prihliadajúc na tvoju predošlú tvorbu by mne osobne nerobilo problém keby si zostala a aj tvoju snahu vidno. Nuž a napokon len čas ukáže osud tvojho blogu. Za mňa ÁNO.
M.: Je třeba ocenit, že byla-li mou hlavní výtkou v minulé kontrole neaktivita, svým posledním článek jsi opět blog trochu probudila, takže i když v podstatě za limitem, jelikož Repetitio vychází až teď, v tomto směru jsi mě uchlácholila. Stejně tak oceňuji, že všechny použité obrázky v tom knižním seznamu jsou ozdrojované. Sám o sobě je sice docela o ničem a upřímně bych za kvalitnější článek považovala takový, v němž bys popsala, PROČ tu kterou knihu chceš, než jen "suchý výčet knih" (tvá vlastní slova), ale budu na tebe dnes moc hodná a pro tentokrát ti to prominu. Snad až se tu potkáme příště, dovedeš mě víc zaujmout. ANO.

Dorka Jeseňská: Ako tak pozerám, blogerka sa už preberá z driemot. Jej tvorba mi síce výsostne nesadla, to však nie je dôvod na vyhadzov. Plus, ako som si všimla, aj odkazy, v menu (?) ktoré boli minule vytknuté fungujú tak, ako majú. Nuž v tejto chvíli som za ÁNO.
M.: Probíhá rekonstrukce a blog ožil, takže z hlediska minule vytčených věcí je to celkem v suchu. Musím ale říct, že mi i teď blog připadá dost nepřehledný. I když jsem anglofil, zmatené kombinování angličtiny se slovenštinou mi není příjemné, jelikož to nemá žádný zjevný systém (kdekterá věta, slovo nebo status je anglicky nebo napůl anglicky, i když je to dost zbytečné, například to nešlo říct: Rozhovor s postavami namísto Interview? Chápu vášeň pro cizí jazyk, ale člověk by to měl umět krotit a nervat tu angličtinu všude. Měj respekt ke své mateřštině, přece.), a to červené písmo na šedé je velmi špatně čitelná barevná kombinace. Říkám to jen jako zpětnou vazbu pro tvou informaci, nicméně. Trochu mě mrzí, že nedošlo k nápravě ve vytčeném článku plném neozdrojovaných obrázků. Ale při troše přivření očí se dají považovat za podobný případ jako gify, případně uznat za jakýs takýs zdroj 9gag. Pro tentokrát. Že v posledním článku máš ozdrojováno, přivřu oko. Členství momentálně ANO.

3) Sedmikráska/Elnessa - http://sedmikraskova.blogspot.cz - VENKU - s možností odvolání do 23. února
Dorka Jeseňská: Nuž, tu je rozhodnutie jednoznačné. Príležitosť vyjadriť prípadný záujem o ohodnotenie tvojho nového blogu si mala od minulého Repetitia. Nestalo sa. Za mňa NIE.
M.: Pořád se ke mně nedostala informace o tom, s jakým blogem tedy, pokud vůbec, chce Elnessa pokračovat. Abych ale dodržela formu, je fakt, že sedmikráskový blog ještě nepřekročil tříměsíční hranici, a proto by měl být vyloučen až po jejím uplynutí. Do té doby má tedy ještě Elnessa pořád možnost se odvolat. (Ostatně při její přelétavosti v poslední době, kdo ví, jestli si to ještě nerozmyslí a znovu ho nerozjede...) NE

Náhodná kontrola:

1) Labanda - labandasjana.blog.cz - ANKETA
Dorka Jeseňská: Ehm, posledný článok z 23.12.2014, aj to pozostávajúci z jedného obrázku (nejednému snílkovi s foťákom boli vytknuté články s fotkami bez popisu, tak čo s týmto?) a ďalší z 23.7.2014? Nebyť posledného článku, moja úloha by bola oveľa jednoduchšia a s mojím rozhodnutím, by si pravdepodobne nebola spokojná. No prihliadajúc na niekdajšiu aktivitu a nepopierateľné snílkovstvo sa tento krát prikloním výzve na OPATRNOSŤ.
M.: Aktivita tohoto blogu je "závratná". Ten jeden prosincový článek nepovažuju za jakoukoli záchranu už proto, že i kdyby nakrásně animace byla autorky, nevěřím, že je její tvorbou i původní fotografie pejska. Což platí ostatně i o té předchozí, Labanda zcela jistě nebyla autorem filmu, z nějž je scéna vyjmuta, a přesto zdroj neuvádí. Dál trochu nechápu tu ikonku "Jsem členem AK", nadepsanou slovy "A já nejsem". Tak když nejsem členem AK (což není), tak si vytvořím nebo najdu nějakou ikonku podporovou, která nebude říkat, že jsem členem, ne? Poněkud zavádějící. Říkám NE, tento blog mě opravdu nezaujal.


2) Destel - dark-fairytails.blog.cz - OPATRNĚ
Dorka Jeseňská: Prvé čo ma po načítaní stránky hneď oslovilo bol síce jednoduchý, no aj tak prehľadný design, dokonca ma potešil aj fakt, že som nepotrebovala ani Sherlocka Holmesa aby som našla menu. Všetko je prehľadné a členstvo je myslím, že zaslúžené. Aj keď by tá aktivita mohla byť väčšia (vzhľadom na dátum posledného uverejneného článku) a len dúfam, že to čoskoro nebude jedným z dôvodov vyhadzovu. Za mňa v tejto chvíli ÁNO.
M.: Pohodově autorský blog. Recenze, fotky (ale i popisky k nim), myšlenky, články, přehledný design a ozdrojované obálky v recenzích, všechno tip ťop. Moc mi nedává smysl přepnutí blogu do AJ, ale díky tomu, že alespoň to základní horní menu je pěkně v mateřštině, a že v občasných AJ nápisech nejsou chyby, to tolik nebije do očí a dá se to přejít. Myslím, že je to pohodový členský blog a je velká škoda, že se autorka taky nezapojuje do klubového dění. Nejspíš ani neví, že je vůbec naším členem. No, co už. Dokud nás dobře reprezentuje, osobně něma problema. Jen bohužel ta aktivitka, jsme za tříměsíčním zenitem, což není možno opominout. Takže OPATRNĚ. Byla by škoda o tebe přijít.

3) Gabriela a Shis - fabula-ficta.blog.cz - OPATRNĚ
Dorka Jeseňská: Hneď na úvod ma potešil pekný snílkovský design. Toto som musela skonštatovať aj keď to moje rozhodnutie neovplyvní a ani to nie je nutné. O to sa postarala Shis, ktorá aspoň zatiaľ prebrala ich blog z letargie, hneď s tromi článkami. Zatiaľ to vyzerá nádejne, no čas ukáže, čo z toho vzíde. V súčasnosti som za, takže z môjho pohľadu ÁNO.
M.: Když jsem nakoukávala kolem září, měla jsem obavy, ale naštěstí to Shis vytáhla. Morbidní, krvavá a psychopatická témata nejsou úplně to pravé ořechové pro mě, ale jsou tam i světlejší momenty a taky ten design to dost vylepšuje :D Bannery povídek ovšem, domnívám se, by bylo záhodno ozdrojovat, jelikož zcela jistě nejsi autorkou původních fotografií, které na nich používáš. Že je to jediná chyba a jde jen o kombinovaný banner, nechce se mi vás holky kvůli tomu honit. Ale musím. To, že splácám dohromady několik cizích obrázků, ze mě nedělá jejich autora, a pokud používám cizí dílo jako základ svého, nejen že byste se měly správně ptát na svolení, minimálně ale aspoň ten původní zdroj uvést. Takže si dáme OPATRNĚ a budeme doufat, že ten zdroj někam viditelně přibyde, aspoň někam do zápatí.

4) Lanevra - black-lana.webnode.cz - OPATRNĚ
Dorka Jeseňská: Túto webstránku by som (oproti väčšine ostatných stránok členov) spoľahlivo nazvala dvoj sečným mečom. Môže to byť rovnako riziková voľba ako aj zaujímavé spestrenie snílkovského osadenstva. Čo sa týka obrázkov, ktoré v menu dokonca až "svietia" sa už M. podrobnejšie vyjadrila a ja s tým súhlasím, keďže tým neporušuje len pravidlá klubu. No kto vie, čo bude nabudúce. OPATRNE.
M.: Na naše poměry netradiční členská stránka - tomu už se moc nedá říkat blog - které nelze upřít originalitu, trochu toho snílkovství, aktivitu ani autorskost, neb je zaměřena na psaní vlastních fan fiction povídek. U mě určitě dobré, jen mě mrzí, že Lanevra nezdrojuje použité obrázky do avatarů povídek, které si "vypůjčuje" z Deviantartu. Autorský zákon platí stejně pro všechny. Byla by škoda o tě přijít, ale tady oko nepřivřu, těch obrázků je spousta. OPATRNĚ.

5) ScarletWitch - brumbalovaarmada.blog.cz - OPATRNĚ
Dorka Jeseňská: Ach, Scarlet. Moju úlohu si mi veľmi neuľahčila. Veru nie. Designu pokiaľ z toho oči nebolia a text sa dá prečítať, nemám čo vytknúť. Z toho tvojho dokonca aj snílkovstvo vyžaruje. Tvoja poézia sa mi páči, aj tvoje poviedky mi prídu zaujímavé a ako vidím aj do TT si sa zapojila. Avšak čo má znamenať napríklad TOTO?! Ako aj ostatné články v TEJTO rubrike?! Tieto dvoj riadkové záležitosti sa nedali vybaviť nejakým iným spôsobom? Len sa snažím naznačiť, že aj napriek talentu, nie každý padá na zadok z jeden, dvoj vetových článkov.
Oveľa viac ma však mrzí tvoja neaktivita, kvôli ktorej ja osobne nemôžem s istotou vyhlásiť verdikt kladného rázu. (11.2.2015 uplynú tri mesiace od uverejnenia posledného článku) Práve preto ťa vyzývam k OPATRNOSTI a navrhujem, aby sa na tvoj blog pozrelo aj v najbližšom Repetitiu.
M.: Designek je takový jakože nic moc origoš, ale je z něj vidět, že autorka má fantazie a snílkovství v sobě dostatek. Její blog je hlavně o její tvorbě, povídky, básničky, taková snílčí klasika. Na zadek si z toho opravdu nesednu, ale každá hvězda holt nemůže být superstar. Aktivní to ale moc není, v tom je třeba dát za pravdu Dorce. Podíváme se na tebe tedy i příště. OPATRNĚ.

Povinní dobrovolníci z 37. vzducholodi:

Dorka Jeseňská: Ja osobne nevidím problém s členstvom. To čo som si prečítala ma o snílkovstve blogerky presvedčilo a mám pocit, že by pre klub mohla byť ešte prínosom. No Repetitio aj naďalej bdieť bude. Za mňa ÁNO.
M.: Od přijetí D. uplynulo dost času, ale bohužel musím konstatovat, že kromě jedné básničky se na blogu vůbec nic nezměnilo. Neozdrojované obrázky jsou stále neozdrojované, designově a vůbec použitelně ten blog není nic moc a aktivitou taky zrovna nepřekypuje, což by nevadilo, kdyby všechno ostatní bylo v naprostém pořádku. Jenže není a já jsem rozhodně proti, abychom měli na palubě někoho, kdo se ani neozve a vůbec mu to nevadí. Kdyby aspoň ty zdroje doplnila, jenže to se nestalo. Takže za mě rozhodně NE.


2) Sidney - blog-sidney.blog.cz - ANO
Dorka Jeseňská: Sidney, pri tvojom blogu som bola veľmi na vážkach. Ohľadom tvojej tvorby boli články, ktoré sa mi páčili, no aj také, pri ktorých mi udrela do oka "nevypísanosť". Nevravím, že je to zlé. Je to niečo, čím si prejde každý. No tvoj ďalší príbeh "Kráľovstvo za riekou" ma (aspoň v článkoch, ktoré som si stihla prečítať) vážne dostal do úzkych (v dobrom) a aj keď by som sa v denníkoch Beth Dimontovej, asi trochu viac rozpísala, niečo ma (aj keď len o chlp) presvedčilo o správnosti môjho verdiktu. ÁNO.
M.: S potěšením kvituji fakt, že sis opravila tu chybu v názvu blogu. Taky se mi zdá, že celkově ubylo angličtiny a vůbec věcí, co by razily do očí. Za jeden nový článek od minula se zázrak nestane a Dorka má pravdu, potřebuješ se vypsat k zajímavějšímu stylu, ale to jsme potřebovali zezačátku všichni. Tak hlavně piš, piš dobře, hlídej si gramatiku a ono to půjde. ANO.

3) Sasha - wibbly-wobbly.blog.cz - OPATRNĚ
Dorka Jeseňská: Ak si človek zvykne na "obrie menu," tak ide o naozaj príjemne vyzerajúci blog. Ani talent ako pisateľský tak aj fotografický sa blogerke odoprieť nedá. Nemám veľmi čo vytknúť voči jej členstvu. V mojom prípade ide asi o prvý blog, nad ktorým som sa nemusela ktovie ako veľa zamýšľať. Za mňa rozhodne ÁNO.
M.: Velmi mě mrzí, že sis z tak obsažného komentáře k tvému přijetí vůbec nic nevzala a nenapsala jsi ani komentář. Beru to tak, že ses k nám prostě přihlásila a pak zapomněla, žes to udělala. Tento blog zjevně nesleduješ a mně nezbývá než říct, že jsem zklamaná. Většina věcí, které jsem ti vytkla, nesouvisí nijak s pravidly klubu, takže na jejich základě tě honit nebudu. Pořád ale nevím, jak je to s tou lištičkou, takže to nehodlám jen tak pustit. Mohla bys být skvělá blogerka, ale chce to makat, mohla bys být dobrý člen, ale chce to zájem. OPATRNĚ.

Dobrovolný dobrovolník

Lenny - Změna adresy na www.tichy-koutek.cz - ANO
Dorka Jeseňská: Snílek a knihomoľ. Super. Ja osobne nevidím nič, čo by som mala vytknúť, alebo čo by porušovalo pravidlá. (autorstvo by som sotva mohla vytýkať a v článkoch, ktoré som si prečítala aj odkazy som našla) Za mňa ÁNO.
M.: Naprosto něma problema. Snílek, knihomol, přesně jak říká Dorka :) Kulturní a vyspělé zaměření blogu, krásný a použitelný layout (jak já to slovo nesnáším, ale myslím tím prostě rozvržení blogu :D), ozdrojované avatary, skvěle používané perexy, odstavce, zarovnání... aleluja! Kdyby to takhle pěkně uměl každý :) Rozhodopádně ANO.


Tak, to by dnes bylo. To jsou tedy výsledky, zlobivci! Takhle hned v lednu! Ale já jim to nedaruju. Nezapomeňte hlasovat v anketách a pokud máte jakoukoli připomínku k chodu Repetitia nebo celého klubu, neváhejte se nám ozvat. Na viděnou,

M. Phoenix a Dorka J.

P.S.: Chcete si ověřit, jak je na tom váš blog? Je dost snílkovský? A nešlo by někde něco vylepšit? Není snazší způsob, jak získat zpětnou vazbu, než přihlásit se nám jako dobrovolník do Repetitia. Informace k sebeobětování ZDE a nenechte se odradit myšlenkou "vždyť já byl nedávno". Pokud máte pocit, že se na vašem blogu udála nějaká zásadní změna, s níž se chcete pochlubit a již potřebujete zhodnotit, směle se hlaste. Těšíme se na vás :)

6 komentářů:

  1. Doufám, že D. si vezme výtky k srdci, mně její psaní sedne a byla by škoda, kdyby nás opustila.

    OdpovědětVymazat
  2. Já se ráda znovu přihlásím, jakmile dořeším těch pár zásadních změn s Dessem, kterého jsi mi doporučila M. :) On měl tedka taky nějaké zkoušky, tak čekám na jeho druhou odpověď na meilu, ale je to v řešení, jen to asi ještě pár dní potrvá :)

    OdpovědětVymazat
  3. Moc děkuju za hodnocení, je mi ctí tu být :)

    OdpovědětVymazat
  4. [1]: Bohužel se asi holt musíme smířit, že většina lidí ten klub nebere jako komunitu, kam by pravidelně chodili, a tyhle věci nesledují. A já nějak nemám chuť je obepisovat s e-maily, že byli hodnoceni (nehledě na to, že na spoustu z nich ho ani nemám).[2]: Vím, škola. Jsem napnutá jako špagát, co z toho vzejde :) Des je šikulka.[3]: I nám je ctí tě tu mít

    OdpovědětVymazat
  5. [4]: No právě, je to hrozná škoda, kouzlo klubu tkví právě v té komunitě.

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: Věř, že to já taky :)

    OdpovědětVymazat