21. ledna 2015

1. Duel v roku a vyhlásenie víťaza predošlého


Vážení a milí,
aj tento rok sa k vám vraciam ako správkyňa rubriky Aurora a s potešením vám predstavujem príspevok, ktorý cez prázdniny dorazil na klubový mail, a ktorý jeho autorke zabezpečil víťazstvo a (v blízkej budúcnosti) taktiež miesto vo Aurorinej sieni slávy.
Avšak než predstavím víťazný príspevok, tak vám oznámim stručné informácie, čo sa najbližšieho duelu týka.

Zadanie:


- tento krát pôjde o príspevok písaný formou úvahy na tému: "Keby som sa na chvíľu stal/a správcom."
- to či sa už budete zamýšľať nad možnými vylepšovákmi, alebo sa celkovo zamyslíte nad tým čo by ste nerobili keby ste boli správcami akéhokoľvek klubu/webu, alebo snívate trebárs o tom, že si raz založíte svoj vlastný, je len a len na vás a ako vravievam, fantázii sa medze nekladú.
- príspevky do súčasného duelu sa posielajú najneskôr do 3.2.2015 (4.2. dojde k uverejneniu ankety alebo automatickému vyhláseniu víťaza)

(poznámka: osobne by som bola vďačná, keby sa niekto zameral napríklad aj na to, čo mu prekáža v súčasnom chode rubriky Aurora, pretože milí snílkovia, je to aj váš klub a obrazne povedané, "nemému dieťaťu ani vlastná matka nerozumie")

Ako vždy, aj tento krát sa teším na vaše príspevky. :) No ako to už zvykom býva, predstavujem vám víťazný príspevok zaslaný na tému: Nový rok




Tea a jej novoročný príspevok:


V roce 2013 mě potkalo mnoho a mnoho nových věcí.
Potkalo mě obrovské štěstí ve sblížení s první nejlepší kamarádkou, procestované víkendy na bombastických koncertech, vůbec první příležitost být při natáčení videoklipu, poprvé jet do Bruntálu na křest toho videoklipu, kde jsem postupem času začal poznávat další lidi, kteří jsou teď mými nejbližšími a Bruntál je místo, kam můžu přijet a vím, že tam nejsem sama.
Minulý rok měsíc před Vánoci, jsem takhle šťastná rozhodně nebyla.
Ztratila jsem v té době lidi, na kterých mi taky hodně záleželo a najednou jsem se cítila sama, než nikoho, kdo by mě podržel.
Příchod Nového roku jsem tam proseděla a propila sama v baru, jen abych se nemusela před rodiče stydět, že jsem doma a nemám s kým slavit.
Proto bylo od začátku mým největším přáním a nadějí, že tento rok to tak rozhodně nebude, že mám jistotu, s kým společně strávím Silvestra.
Nejvíc jsem si přála prožít tenhle den v Bruntále, kde jsem se cítila, jako doma, ale věděla jsem, že okolností tomu nedovolují.
Né, že by někdo nechtěl, ale nebyla možnost, aby druhá nejlepší kamarádka měla volný byt, takže bych u ní nemohla zůstat přes noc a tím pádem se rozhodla jet ke svému příteli do Krnova.
Mrzelo mě to, ale říkala jsem si, nevadí, oslavíme to dodatečně jiný víkend, jak odjedou na chalupu a bude volný byt, však vím, s kým budu..
To se ovšem pět dní před Silvestrem úplně změnilo.
Z minuty na minutu jsem se dozvěděla, že ta má jistota, která počítá se mnou, stejně, jako já s ní, se rozhodla pro svůj program, do kterého já nezapadám.
V tu chvíli jsem se nezmohla jediného slova, jen jsem potřebovala se z toho vybrečet a nebýt na to sama.
Nechápala jsem, co jsem sakra udělala, že na mě někdo nedokáže myslet, tolik, jako já.
Proč mám opět další rok zůstat úplně sama a nemít s kým být, s kým se bavit a oslavovat.
Byla jsem zklamaná a proklínala jsem den, který měl už za pět dní přijít.
Každý den, každou chvíli jsem byla bez nálady, neměla nejmenší chuť se s někým bavit, nesmála jsem se, nebylo čemu.
Mé představy a plány a dokonalém Silvestru byly fuč, jako balíček z karet.

Přišlo datum 31.12.2014
Nechtěla jsem být celý den jenom v bytě s rodiči, tak jsem alespoň dopoledne šla za kamarádkou na kafe a frisco, popovídat si, než odjede taky se svým přítelem na chatu.
Ona mě pocity chápala, vlastně taky počítala s tím, že budeme všichni společně a hodně ji naštvalo, jak to dopadlo, jak se někteří rozhodli, bez nás.
Po cestě domů jsem se zastavila pro svůj nejoblíbenější višňový Cider, abych měla u té televize aspoň co pít a domů dorazila opět s náladou na bodu mrazu.
Po pár minutách jsem slyšela, že mi zvoní mobil, nebyla to moje melodie, kterou mám nastavenou a neznámé číslo mě nejprve též vylekalo, ale zvedla jsem to a vykuleně začala stát, když se na druhé straně začalo ozývat: ,,Zlato, nemůžu dlouho mluvit, takže jenom zkráceně ti chci říct, že nakonec na poslední chvíli se rozhodli odjet na chatu a já do Krnova nepojedu, protože jsem si uvědomila, jak by mi bylo smutno nebýt dneska s Vámi všemi, kteří mi jste nejbližší, takže vysyp svou pokladničku, zjisti autobus a přijeď jasný?!"
Zůstala jsem v šoku, přišlo to z čistého nebe a já tomu nemohla za žádnou cenu uvěřit, vážně jsem se právě dozvěděla, že se mám okamžitě sbalit svých pár věcí, peníze a jet tam? Do Bruntálu?
Byl to, jako sen.
Splněný sen.
Najednou jsem nebrečela smutkem a beznaději, ale štěstím, že zázraky se ději a mně se právě jeden ten největší stal.
Začala jsem pobíhat po bytě, vyřvávat, jak jsem šťastná, nevěděla, co mám dřív dělat, jestli se chystat, nebo hledat spoje autobusu i vlaku zároveň, abych zjistila, jak nejdřív můžu odjet.
Stejně, jako minule, z minuty na minutu se změnil celý zbytek dne, všechny mé pocity.
Byla jsem zachráněná od toho, být celý večer doma, nudit se, uvnitř se trápit, o půl noci koukat z okna, jak míří rachejtle do nebe a já bych to jen se slzami v očích sledovala a záviděla všem, kteří nejsou sami, jako já.
Najednou jsem za dvě hodiny seděla v autobuse, měla v uších sluchátka a pozorovala zatmívající se okolí a stále tomu nemohla uvěřit.
Byl to nejkrásnější a nejkouzelnější, co kdy pro mě mohl někdo udělat.
Už nebyly žádné obavy o tom, jestli někomu vážně na mě záleží, jestli by pro mě byl někdo schopný udělat, co já.
Tohle byl skutek, který nepotřeboval žádná slova.
Po mém příjezdu bylo neskutečně nádherné sledovat, jak moje dušička přes silnici za mnou běží, jen aby mě konečně objala a řekla, jak je nejvíc ráda, že to takhle nečekaně dopadlo, jaké překvapení to pro mě bylo, že místo u svého kluka v Krnově se rozhodla, abychom tenhle večer byli všichni společně i s jejím klukem, aby přijel on, nebyl problém.
Velkým překvapením bylo, když později dorazili i kluci, pomalu jsme popíjeli, pořád se mě ptali, jestli jsem šťastná, že jsme všichni spolu a já to nedokázala v tu chvíli přede všemi říct, ale úsměv a lesk v mých očích to musel dávat najevo.
Před půl nocí jsme odešli na náměstí, kde úderem půl noci vybouchlo šampaňské, všichni jsme se začali silně objímat a řvát si do uší: ,,Pořád spolu!"
Koukali jsme na překrásný ohňostroj, procházeli se po náměstí několikrát dokola, koho všechno potkáme a pozdravíme se a popřejeme do Nového roku.
Já očima hledala dva lidi, které jsem chtěla moc vidět a pozdravit a připít, ale v tomhle jsem štěstí bohužel neměla.
Nakonec jsme se rozhodli jít do baru Chína, které se nachází necelé tři minuty od náměstí, tam si dali drink Sex on the beach a zůstali tam až do druhé hodiny.
Zatoužila jsem jít se podívat do naší hospůdky Africy, kde, jak jsem správně tušila, byli ti, které jsem na náměstí nepotkala, ale byl správný čas jít už domů.
Přesto všechno jsem nemohla vůbec ničeho litovat, stal se pro mě zázrak, že jsem celý večer a noc strávila v Bruntále s přáteli, na které nedám dopustit a věřím, že opravu pořád spolu budeme, v dobrém i ve zlém, v radostí i v hádkách, ale pořád budeme držet spolu.
Jak na Nový rok, tak už po druhý celý rok, přece.


11 komentářů:

  1. Těch pár překlepů písmenek mě mrzí, co jsem při čtení našla, ale to je detail, mám víc po sobě číst :( rozhodně děkujiii moc, jsem ráda, že jsem vyhrála, i když byla jsem zvědavá, jak by anketa dopadla, škoda, že nikdo jiný nic nenapsal :(

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: No, nech je ako chce, myslím si, že tvoje víťazstvo je zaslúžené, pretože si mala chuť aj odvahu zapojiť sa. Okrem toho len čo sa naskytne čas, tak tvoj blog pridám do Siene slávy, spolu s tými, ktorých som ešte nepridala.
    Tvorbe zdar!

    OdpovědětVymazat
  3. Posílám a hlásím se tudyma - https://phoenixrise.cz/kdybych-se-stala-spravcem-ak/ - snad nevadí, že jsem nevydržela a příspěvek zveřejnila nejdřív u sebe...

    OdpovědětVymazat
  4. [3]: Zdá se mi, že jsem při úvodním článku četla, aby se příspěvky posílali jen na e-mail kvůli anketě, aby do vyhlášení bylo tajemstvím, kdo se účastnil, ale to je jen můj dojem samozřejmě :)

    OdpovědětVymazat
  5. [3]: Nuž Tea má pravdu, príspevky by sa skutočne mali posielať na email. Jednak kvôli anonymite v ankete a jednak kvôli tomu, že sa príspevky uverejňujú tu v KS.
    No prihliadajúc na fakt, že sa to stalo prvý krát, tvoj príspevok ešte zaradím do tohto duelu, no nabudúce by som bola rada, keby sa dodržiavali stanovené pravidlá, aby nikto nemohol namietať. :)[4]: Tea, skvelý postreh

    OdpovědětVymazat
  6. [4]: [5]: Já právě do toho prvního článku v rubrice koukám a vidím, že se to má posílat na mail, ale nic o anonymitě ne :/ To je tím, že se duelů moc neúčastním, a byla jsem líná, když už jsem byla tady na blogu, přihlašovat se do mailu. Příště si dám větší pozor, pardon

    OdpovědětVymazat
  7. [5]:[6]: Nic se neděje, já si taky musela pročíst první článek této rubriky, abych věděla, jak na to, když jsem taky prvně poslala svůj příspěvek do duelu :) Zajímá mě jak ta anketa vypadá, když je v anonymitě, to musí být zajímavé
    Já tvůj M. článek nečetla, ale pokud mi vyjde čas napsat něco svého, budu se těšit na tu anketu, samozřejmě já vyhrála minule, takže budu přát výhru ted tobě, ale tohle téma se mi ted docela hodí, takže proč se nepřihlásit :)

    OdpovědětVymazat
  8. [6]:[7]: Nuž chyba bola aj na mojej strane. Vo väčšine článkov totiž zvyknem uvádzať jednak odkaz na facebookovskú stránku tejto rubriky, ako aj odkaz na prvý článok vzniknutý pod mojou „okupáciou“ Aurory, v ktorom som sa snažila všetko vysvetliť a upozorniť na menšie obmeny.
    Poslednú dobu na také veci žiaľ často zabúdam. Je mi však jasné, že ma to neospravedlní.
    No myslím si, že práve o tom to je. O tej spätnej väzbe. Pretože kto vie, koľko článkov by ešte vzniklo tak, že by som neuviedla všetky potrebné informácie, či odkazy, keby ste na ten nedostatok nepoukázali. Vďaka. :)Ďalej, tento nápad na anonymnú anketu vznikol z dôvodu, že v komentároch tohto článku:
    http://libere.blog.cz/1101/konec-prvniho-duelu-zadani-druheho-kola#komentaresom sa dočítala názoru, že niektorí duelanti môžu zvíťaziť vďaka popularite.
    Tak som napokon dospela k názoru, že pre zachovanie rovnocennosti by možno nebola až taká hlúposť posielať príspevky na email, ktoré by daný bloger až do vyhlásenia víťaza neuverejnil na svojom webe. (Z toho dôvodu som zrušila aj prihlasovanie sa v komentároch. Zaslaný príspevok = prihlásenie sa do duelu. Takže nik z hlasujúcich až do vyhlásenia víťaza nemá možnosť vedieť ani to, kto sa do duelu zapojil.)
    Podstata duelov tak mala spočívať v tom, že blogeri na stanovený čas odošlú svoje príspevky. Tieto príspevky by sa potom uverejnili no bez akéhokoľvek odkazu na blogera, pod takpovediac krycími menami Duelant 1 a Duelant 2.
    Snílkovia by potom týždeň hlasovali v ankete za príspevok, ktorý sa im páči a po uplynutí jedného týždňa by došlo ku klasickému vyhláseniu víťaza, s print screenom ankety a uvedením prezývky aj druhého účastníka duelu. Víťaz by však okrem toho ako odmenu získal aj upútavku na svoj blog vo facebookovskej Sieni slávy. (Čo sa tejto Siene slávy týka, zvažujem menšie zmeny, o tých sa však členovia sledujúci Auroru včas dozvedia.)
    Dúfam, že som týmto siahodlhým komentárom vysvetlila možné nejasnosti. V prípade, že nie, tak sa ma na to kľudne môže ešte ktokoľvek spýtať. Veď aj od toho som tu.  

    OdpovědětVymazat
  9. [8]: Ono by to asi chtělo, aby ten tvůj první článek visel jako úplně první článek Aurory. Chápu potřebu ponechat vše tak, jak to leží, z respektu k historii, ale člověk, co si bude hledat pravidla, se podívá do úplně prvního článku stejně jako já. U článků s pravidly bych se nebála udělat výjimku a vyměnit je, stejně jako se to dělalo v AK. Pro historické srovnávací účely možno původní článek dát do Rozepsaných.Chápu na jednu stranu i to s tou anonymitou. Na druhou si myslím, že za stávající situace je to trochu zbytečné, jelikož zdejší aktivita je velmi nízká, a tím pádem je celkem nulová i možnost, že by někdo chtěl někomu nadržovat. Myslím, že těch pár, co nás tu je a občas se něčeho účastní, nejsme toho druhu, abychom komukoli pro jakýkoli důvod nadržovali. Krom toho se v duelech poslední dobou často účastní jeden človíček, jestli vůbec.Abych byla brutálně upřímná, nevím, jestli má vůbec taková rubrika v tomto období smysl a jestli se zbytečně netluče s TT a Imaginariem. Ze stejného důvodu rozmýšlím i jak naložit s Interestiem, protože jsem na těch minulých strávila někdy i hodiny a to je prostě šílenství. Dostanou obvykle tak kolem dvou tří komentářů, to prostě vůbec nemá smysl dělat pro tak malé publikum. Bylo by toho míň, kdyby se dalo vybírat skutečně jen ze snílků, ale nevím, jak to udělat, když výpis na tode nefunguje. Kdybych si měla při té titulce AK ještě kontrolovat, kdo z ní je a není z KS, tak na tom nakonec strávím toho času snad ještě víc.Napadlo mě jedině pomoct si s bloglovinem, ale ještě to holt musím promyslet, takhle to opravdu nejde dělat.

    OdpovědětVymazat
  10. [9]: edit - díky Matthiasovi jsem asi přišla na způsob, jak si zřídit čtečku jen na snílky přes Seznam. Bohužel se tam nezobrazí úplně všichni, ale jinak už fakt nevím.

    OdpovědětVymazat
  11. [10]: Zrejme moja odpoveď niekomu príde tak, že sa snažím tzv. „hovoriť každému čo chce počuť,“ no pravdou je, že i mne zišla na um opodstatnenosť tejto rubriky. Veď témy sa zadávajú v Imaginariu aj v TT a takto sa to len zbytočne triešti a správcovia, ktorí opatrujú tzv. menej navštevované rubriky by svoj čas a energiu mohli namiesto toho využiť pri inej klubovej činnosti, aby sa nestávalo to, že dvaja traja správcovia toho majú toľko, že ani nevedia kde im hlava stojí, kým niekoľko ďalších sa stará o rubriky, ktorých existencia býva mnohokrát diskutabilná.No osobne si myslím, že dlhodobejšie pozastavenie  nejakej nevyužívanej rubriky by sotva niečo riešilo, lenže ani jeho ponechanie nie je kto vie ako dobrá voľba, (najmä ak sa v niektorých prípadoch aj členom vytýkajú dlhodobo neaktívne rubriky/články ponechané len z čistej nostalgie) tak by tu zostala možnosť úplného vylúčenia rubriky, či jeho pozmenenie aby nebola taká istá ako ostatné.Lenže pýtam sa, je klub pripravený na nejaké radikálnejšie zmeny?Vzápätí som si povedala, že kedysi to muselo fungovať, (prirodzene jedným aspektom bola aj aktivita členov) že boli časy, zabudnuté (?) časy, keď klub v ešte len začínal. V tých časoch nemal toľko členov ako dnes. Lenže nejako si tento klub získal členov, aktívnych členov, ktorý poznali pojem záväzok a keď sa raz zaviazali nejakému klubu tak ho svojimi príspevkami viac či menej pravidelne, obohacovali. (A možno sa v tejto veci mýlim, to ja celkom presne posúdiť neviem, keďže v tých dobách som o tomto klube ani nechyrovala. No ak sa mýlim tak ma kludne vyveďte z omylu)
    Osobne si však dovolím veriť, že ak sa opäť príde na to ako sa to podarilo na „začiatku všetkých začiatkov,“ tak by sa získané vedomosti mohli využiť aj dnes na plnohodnotné ožitie klubu. Veď KS nie je AK! Už len z toho princípu nemôže dopadnúť tak, ako si to o AK opísala vo svojom duelovom príspevku!K tomu článku. Je to v podstate dobrý nápad, no svoje „poupravené“ pravidlá plánujem v blízkej budúcnosti opäť premyslieť a dať im trochu inakšiu podobu. Keďže som si ich teraz dodatočne prečítala a mám podozrenie, že tam dosť prevažujú výkeci môjho vtedajšieho ja a, že vďaka nim sa v tom článku často krát odbáča od témy. Práve preto by som im najskôr chcela dať viac menej stručnejšiu podobu a až potom podniknúť ďalšie kroky. :) Okrem toho je dosť diskutabilná aj existencia Siene slávy, kde jeden človek odošle príspevok a tým sa automaticky stáva víťazom. Myslím, že tam to tiež potrebuje menší retuš.Ďalej to s tou anonymitou bol skôr taktický ťah na vychytanie možných námietok zo strany nespokojných členov. Len som sa chcela vopred poistiť. ( A ako začínajúca správkyňa plná ilúzii som netušila do čoho sa to hrabem )Je evidentné, že sa môj  komentár roztiahol až do menšej slohovej práce. Nuž keď ja raz pustím klávesnicu na špacír. :) Práve preto gratulujem každému, kto to dočítal až sem. (Aspoň už mám na čo odkázať, pri najbližšej nespokojnosti z neprijatia kvôli extrémne krátkym článkom )

    OdpovědětVymazat