15. října 2011

Aurora - 32. duel

Vždycky mi připadá, že ten týden uteče jako voda, ale tentokrát mám pocit, že to uteklo ještě rychleji. Ale možná je to jen můj subjektivní pocit. Tak jako tak tu máme další duel, tentokrát s básněmi o zvířatech. Tak vzhůru na ně!


1)
Posílám zvířecí básničku do duelu. Hlavním hrdinou je mé morče Bobo. Ve vedlejších rolích pan Rybka, kočky Hnáta a Čumák a králík Satan. Doufám, že aspoň někomu zpestří den:)

Rytířská

Jednou jeden Bobo byl,
na hradě ze dřeva šťastně žil.
A v krabicové komnatě,
mnoho bobků vyrobil.

Družinu svou kol sebe měl,
s králíkem skvěle si rozuměl.
S rybkami hrával šach,
než plavat úplně zapoměl.

Teď sám si sedí v komnatě,
na přátele vzpomíná dojatě.
Rytíř Bobo z Nemanic,
kočkami postaven do latě.

2)
Requiem pro pavouka

Za sítí
z hedvábnejch lan
sleduju stíny na zdech.
Tancujou do rytmu
dne a noci.

--------

Malý pavouček uváznul
nožičkou ve vlastní pavučině
- síti, kterou si natáhnul,
aby držela dál všechny jiné.

Tiše sedí, smutně kouká
jak mrtvolka mušky jemu káže:
"podívejme na pavouka
- teď mě chuděru sníst nedokáže."

---------

V přestávkách
mezi ničím
sám sobě
míchám krvavý nápoje
a pokaždý křičím
Hallelujah!

---------

Když stíny ožil palouček,
vyhoupl se měsíc nad mraky.
Umřel nebohý pavouček.
Bohužel nedějí se zázraky.

---------

Černý, nevidomý oči
upírám
na oškrabanej lak
ze dveří.
Zůstává mi za nehtama.

A klíč schovávám
v kapse.


Která báseň se vám líbí víc? Hlasujte v anketě a klidně se nebojte napsat svůj názor v komentářích.
Všem přeji příjemný víkend!

3 komentáře:

  1. Obě básně jsou krásné, ale díky "Ententýky dva špalíky" vyšel můj hlas pro tu druhou :)

    OdpovědětVymazat
  2. Fascinující pavoučí báseň dostala můj hlas. Možná proto, že pavouky nemám zrovna v lásce a nechci si je nějak rozhněvat, aby na mě pak nebyli naštvaní.
    ... ale obě básničky jsou moc povedené :)

    OdpovědětVymazat
  3. Requiem pro pavouka je kouzelné :)

    OdpovědětVymazat