22. července 2014

Principia - Knihovna volá o pomoc

Vážené Snílstvo,
jelikož jsme již dlouho nepodnikli výpravu do luhů a hájů Vašich výtvorů (Jaké že vlastně posílat?), rozhodla jsem se trochu rozvířit vody sama. (Nemusíte se však obávati, že bych Vás týden co týden "oblažovala" vlastními verši či prózou. Mám totiž jiný nápad.)
Principia, jak známo, jest primárně království literatury a všeho s ní spojené. Nekonečné knihovny však byly napadeny vetřelci z rodu Nezájmu a Zapomnění. Jako odpovědná knihovnice jsem se je pokusila vymýtit, ale... Přiznávám, přepočítala jsem se.

Ale kdo mohl tušit, že se dráčci, po odlovení všech neřádů,
vrhnou i na literaturu samotnou?

Musím tedy požádat o pomoc Vás, Snílky.


Dráčci se usadili v policích a nedají se z nich vypudit. Ani košťaty, ani smetáky. A co víc - svá sídla si chrání všelijakými kouzly. Ta zapříčinila, že místo jmen autorů či názvů knih se před očima zjevují jen barevné jiskřičky.

Dlouho jsem byla bezradná. Jak se jich zbavit? Včera jsem ale (zcela náhodně) zjistila, jak se na ně musí! Dokonce ani ta deratizace nakonec nebude nutná! (Však víte - požár v knihovně by nebyl žádný med...)

Pokud někdo, i přes všechna připravená úskalí, dokáže odhalit jejich oblíbence mezi autory, zkrotnou. (I prach pak dobrovolně utírají!)

Ale právě v tom bude třeba Vaše pomoc.


Obrněna nehořlavým oblekem budu podnikat výpravy do jejich hnízd a přinášet Vám nápovědy. Sama však k jejich rozluštění asi stačit nebudu. (Neb pokusy udělat ze mě pečené kuře mým mentálním schopnostem vážně nesvědčí.)

Pomůžete mi zkrotit tu dračí spoušť?


Jsem si vědoma, že toho nežádám zrovna málo. Ale čím postrčit tu část Snílstva, které nestačí nehynoucí sláva Lovce draků a vděk slečny Principiae? Nu, ještě uvidíme...

Ve vaši pomoc doufá
Dragilia i slečna Principia

Ps: Jedno oddělení je naštěstí i nadále drakůprosté. Proto, přes všechny dračí komplikace, uvítáme i další Vaši tvorbu.

Pss: Pokud by se našel nějaký odvážlivec, který se by místo mě (třebas jen jednou) ponořil do ohnivého pekla, budu jen ráda!

5 komentářů: