10. listopadu 2014

Kontrola dvacátá čtvrtá

Milí snílci,
hlásí se vám M. Phoenix s hříšně zpožděným Repetitiem a doufá, že ji neumlátíte lodní kotvou! Tentokráte se proti nám spiklo, co mohlo: zezačátku nefunkční přihlašování, pak časové vytížení a neshody ohledně toho, co vlastně které hodnocení znamená (a které je stále třeba dořešit). Strašně rády bychom se vrátily ke starému systému, kdy Repetitio vychází 2. v měsíci, ale bohužel jsem na to teď zůstala sama a nedovedu slíbit, že se mi podaří vždy si včas sehnat pomocnou ruku. Ač jsem se totiž k Repetitiu přihlásila spíš jako druhořadý pomocník, před pár týdny mi má velící ruka Anne znenadání "vybouchla", okolnosti ji donutily na čas se správy této rubriky vzdát a já na to zůstala docela sama. Tentokrát proto dostanete Repetitio názorově namixované, jelikož Anne se před svým odchodem stihla vyjádřit jen k části a se zbytkem mi tedy musela pomoci dobrovolnice, ó naše spása, Monica Otmili. Do příštího vydání se, doufám, věci trochu ustálí, a snad se podaří vyřešit, kdo tedy vlastně rubriku nadále povede.

Upozornění všem: Starý článek o systému Repetitia není 100% pravdivý, pracuje se na novém, kde se vše znovu sepíše a vysvětlí. Změny byly ovšem zmiňovány během kontrol a můžete se i ptát, kdyby něco nebylo jasné. Samozřejmě pokud došlo k nějakému velkému rozporu mezi naším systémem a článkem, ozvěte se a přihlédneme k tomu, jaké se mohly vyskytnout zmatky.

Druhé upozornění všem: Kontroly děláme často s předstihem, zvláště pak já, protože "nemůžu dospat". Pokud vidíte něco neaktuálního, stačí nás upozornit a co nejrychleji vše napravíme. A stále žádám členy, správce i nové členy, aby se ujistili, že máme jejich aktuální e-mail. Nemůžeme rozesílat hromadné e-maily, když nám mnoho kontaktů chybí. Navíc se k tomu přihlíží v Repetitiu, takže pokud na vás nemáme kontakt a je to s vámi na hraně, může právě absence kontaktu rozhodnout, zda projdete.


Návrat k minulé (už straaašně dávné) kontrole

1) Skullka Nika Elricová - http://yes-you-can.blog.cz/ - NE
Anne Eyre: E-mail stále nemáme a pokud jde o nápravu něčeho dalšího, přibyl jeden článek začátkem srpna. Aktuálně už dávno není aktuální... Ne, já žádné výrazné zlepšení nevidím, navíc když přihlédnu k tomu, že se toto Repetitio extrémně zdrželo.
m.: Až na jeden nový článek blog nezaznamenal naprosto žádné zlepšení. Pořád to tam velmi skomírá a dubnové "aktuality" už v září nejsou ani lehce úsměvné. Takže NE.

2) Illian - http://polcerova.blog.cz/ - NE
Anne Eyre: Menu stále v Czenglish, Illian se nám ani neozvala. Já nevidím nápravu, ale měla jsi opatrně, takže s námi ještě letíš dál.
m.: Bohužel, ani tady blog od minula naprosto nijak nepokročil, poslední článek je stále z července a od té doby kde nic, tu nic. Tady nepomohou ani mé osobní sympatie, říkám NE.

3) Haňul - http://littleperfect.blog.cz/ - VENKU
Anne Eyre: Haňul se s námi rozloučila už při Velké kontrole, myslím, že není co řešit.
m.: Pořád platí, co se řeklo minule.

4) Krejdom - http://krejdom.blog.cz/ - NE
Anne Eyre: Perexy nikde, můj notebook je jednou nohou v křemíkovém nebi a tento blog vážně nemá rád. Nic nového, a tedy ani nové, lepší popisky u těch tun fotografií. Nezlepšeno. (pozn. M.: Od Annina hodnocení přibyly dva kratičké články a jeden fotočlánek. Jinak se ale nezměnilo nic, proto verdikt považuji za vyřčený a nezměněný)
m.: Přes prázdniny to spalo úplně, teď to občas zachrápe, ale aktivita je pořád nizoučká, články ji kvalitativně nijak nevyvažují a jinak je vše při starém. Říkám NE.

5) Charlie - http://mujdruhy.blog.cz/ - ANO, zlepšeno
Anne Eyre: Charlie v komentářích poděkovala za hodnocení a co více, vidím nápravu. Ožila, napravila menu v Czenglish, takže je teď kompletně české. Za mě rozhodně opraveno dostatečně, navíc když přihlédneme ke komentáři v minulé kontrole.
m.: Tady došlo určitě k citelné nápravě, ať už ve sjednocení jazyka nebo úklidem ve sloupku, blog je aktivní, nevidím problém konečně taky někomu říct ANO :)

Náhodná kontrola současná

1) Dark Angel - http://keeptalking.blog.cz/ - NE
Anne Eyre: Blog má u mě prozatím ne. V době přijímání byl blog pravděpodobně psán česky a nic o změně k nám nedorazilo. Navíc lidé zde nejspíše očekávají české blogy a toto je blog nejen psaný anglicky, ale bez jakéhokoliv upozornění pro českého čtenáře, který by na něj zavítal. To, že si autorka angličtinu procvičuje na blogu, je v pořádku. Ale nejsem si jistá, že to patří k nám. (pozn. M.: + update viz moje hodnocení)
m.: Když jsme tento článek začínaly psát, měla jsem k Dark Angel dost poznámek, ovšem angličtina mi až tak nevadila. Byla jsem schopná ji přejít s tím, že by se blogu v seznamu připsalo upozornění na cizojazyčný obsah. K dnešnímu datu se ovšem blog dostal za hranici tříměsíční neaktivity, takže jeho ostatní mouchy nemá smysl řešit. NE. Nezmění-li se to do příštího hodnocení, je DA venku.

2) Vera - http://verka-svet.blog.cz/ - NEHODNOCENO (vyloučena)
Anne Eyre: S Verou jsme se rozloučili už ve Velké kontrole, zůstává tedy nehodnocena.
m.: Poslední článek z prosince 2013. Takže nope.

3) Mlok - http://my-empty-spaces.blog.cz/ - OPATRNĚ
Monica Otmili: Když jsem kliknutím otevřela blog, aktuální design mi připomněl jednoho milého chlupáče, který už mezi námi blogery není - Malé Chlupaté Stvoření z Alfa Centauri. Sálá z něj i podobná atmosféra, avšak pod touto neúmyslnou slupkou se schovává velmi milý hudební blog prokládaný kresbami, úvahami a postřehy. A do toho něco, co si každý blogový zbloudilec zapamatuje - matematika. Milé místo, řekla bych ANO, avšak zatím poslední článek je ze září, tak budeme doufat, že není také definitivní.
m.: Velmi pěkný, velmi aktivní, velmi autorský a velmi živý blog plný hudby, vlastní grafiky, recenzí, inteligentním mozkem vyplozených myšlenek a úvah, no prostě u mě za naprostou jedničku a rozhodně ano! Takhle nějak má vypadat dobrý blog, s vlastnoručně dělaným designem, se schopností udělat to pěkné a přehledné, jednoduché a přitom nepřeplácané. A kvalitní obsah. A vůbec. Mlokovi věřím, že brzy vypustí další článek, a i když tu víru pominu, 20. září není ještě ani měsíc zpátky, takže se, myslím, není čeho bát ani proč zvedat varovný prst. Pro úúúplný klid duše ale dobrá, řekněme opatrně. Za měsíc to snad už bude úplné ano.

m.: Velmi příjemný jednoduchý design, z nějakého důvodu mě hrozně zaujalo to pražské pozadí - asi že je to fakt nezvyk a působí to v tom šedém oparu hezky malebně, jako uličky Starého Města. Ocenila jsem článek s dnešním datem (pozn. 20 září, to už je dávno! Ale nebojte, i od té doby články přibyly ;)) - zjevně aktivní blog - a hned se do něj začetla, abych vzápětí zjistila, že mě to fakt baví a má to grády. Po dlouhé době jsem se tedy ponořila do deníčku někoho mně neznámého a chvilku jsem pak musela přemýšlet, jestli sledovat nebo nesledovat (ráda bych, ale zase nemusím být všude a řady sledovaných blogerů raději omezuju než rozšířuju, abych u toho neproseděla celý den). Kromě příjemného layoutu jsem musela maximálně ocenit minimalistickou a přesto dostatečnou navigaci, představení, koncept blogerky jako věčného sebehledače, co se skrz pády a vlastní naivitu učí, jak se příště nedat. To je takové dost snílkovské téma, řekla bych, takže Zítra tu má určitě co dělat. V neposlední řadě se mi líbí, jak má vyřešené představení svých oblíbenců na konci sloupku. To vypadá na nějakou dost vychytanou aplikacičku, která by se určitě hodila víc lidem. Pokud se u vašich oblíbených rovnou bude zobrazovat ukázčička jejich nejnovějšího příspěvku, návštěvy se jim jen pohrnou. Zítra u mě rozhodně dostává ANO.
Monica Otmili: Stejně jako m. oceňuji příjemný design. Autorka působí jako zajímavý člověk a svou osobností, zdá se mi, až vybočuje z všemožných škatulek, které bychom mohli pro blogery vymyslet a určitě by si zasloužila větší přísun čtenářstva. Co se týče autorského i snílkovského obsahu, nemám co vytknout. Na druhou stranu, na můj vkus má Zítra poněkud vysoký počet článků na stránku a jelikož nepoužívá perexů, stránka je pak opravdu dlouhá. Není to můj styl, také myslím, že se to odráží an statistických žebříčcích, co se počtu přečtených článků týče. Avšak to je jen taková drobnost a zůstaneme u ANO.

m.: Dori na blogu používá přezdívku Kelly, takže se domnívám, že se zapomněla ozvat s prosbou o přejmenování v seznamu. Což by se mohlo spáchat, aby to nepletlo. Blog doznal příjemné designové změny, po níž mu nemám co vytknout. Obsahově je podle mě rovněž bezproblémový. Nic mě tam významně nechytlo (až snad na to gallifreyské záhlaví 8)) , ale vidím, že snít umí a psát z vlastní hlavy taky. Takže ANO.
Monica Otmili: Stará známá blogerka pod již zažitým, avšak neoznámeným novým jménem. Kořeny tohoto blogu sahají k počátku roku 2011 a po celou tu dobu Kelly recenzuje, čte, fotí a samozřejmě píše své názory. Posílá pohlednice do cizích zemí a nejen skrze ně sní. Není-li něco z obsahu původního, je to patřičně oznámeno a ozdrojováno, tudíž nic nebrání souhlasnému ANO.

Dobrovolník, co se načekal

1) Annika - http://a-basnikem-byt-nechci.blog.cz/ - ANO
Poznámka:
Annika žádá o změnu adresy z http://whiterosekingdom.blog.cz/.
Monica Otmili: Kdo nesní, ten nemá o čem básnit, což vůbec není příkladem Anniky, byť by tomu mohl název nového blogu napovídat, ba naopak. Annika sní a básní nejen jednou otevírá své nitro. Nahlédnout nás také nechává do knih a všeho japonského, které ji zaujmou, či prostřednictvím fotografií zprostředkovává své zážitky. Pravý snílek a jednoznačné ANO.
m.: Takový obyčejný jednoduchý design s podobným nádechem jako měl blog minulý. Tady bych možná jen doporučila udělat statické pozadí, myslím, že by to vypadalo líp. Blog má obsah naprosto v pořádku, autorský, aktivní, deníček i fotky, esteticky je to taky v pořádku, perexy to umí používat, prostě nemám si na co postěžovat :) Myslím, že je to bezproblémové ANO, bludišťák navíc za ten pěkně uklizený a zarovnaný sloupek.

*

Tak, to je od nás protentokrát všechno! Ještě jednou se omlouváme za zpoždění a těšíme se na vás u příštího Repetitia. Snad už v ustáleném správcovském spojení. Mimochodem, jak se vám líbila Moničina hodnocení? :) Šlo by jí to, ne?

Uvažujete o podání přihlášky, ať už jen ze zvědavosti, nebo protože si chcete ověřit, že je s vaším blogem vše v pořádku? Směle do toho! Informace k sebeobětování ZDE.

6 komentářů:

  1. Já už přihlášená jsem a čekáám :) Tak za měsíc v další kontrole :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jé, kontrola je tady!
    Těší mě, že můj blog byl shledán nezávadným. Jsem ráda, že mohu v klubu pokračovat!

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Už se tam na tebe těším :) Snad vyjde včas! [2]: Velká omluva za zpoždění! Je to děs a bída s tím časem.

    OdpovědětVymazat
  4. Už jsem si myslela, že jste zapomněli a já byla z čekání výsledku jako na trní.

    OdpovědětVymazat
  5. Děkuji velice za tuto pochvalnou recenzi, která je velice povzbudivá v dalším psaní.
    Bitvu s hledáním zaměstnání jsem úspěšně dobojovala nad veškerá má snílkovská očekávání. Nová výzva, o kterou se s laskavým čtenářovým okem podělím, není z nejmenších: souboj s nemocí, která je podle lékařů nevyléčitelná.
    Slibuju, až získám více nadhledu, přibude i více mého oblíbeného cynismu.

    OdpovědětVymazat