7. února 2014

Iluze stá čtrnáctá

Lží ke světlým zítřkům?



Dobrý večír vinšuji, Vašnostové.
Je mi líto, že to slíznou z první ruky. Jsem nabroušená a když jsem nabroušená, tak jsem sarkastická, hnusná, zlá a lépe se je vyhnouti, neb v takové chvíli strigu ani masíško neuklidní. Mně se hnula žluč, to Jim řeknu! Nu, ono je s ní hýbáno již poněkud delší čas, ale dnes mi s ní poskočila i játra a ta pošoupla ledviny. Se ví, že tohle se muselo odrazit i jinde. Netuším, kolik z Nich vidělo dnešní zahájení olympiády, ale i tak jsem zděšena lživostí, s níž byla prezentována ruská historie. Ano, mnohým to přijde jako prkotina. "Zkreslování historie tu už bylo a několikrát." Panebože! To si neuvědomujou, že se na to koukají i prckové, kteří o tom snad ještě ani v hodinách dějepisu neslyšeli? A pak se divíme, nebo ne, že se z tolika úst, po nichž ještě teče mléko, ozývají hesla jako: "Komunismus nebyl tak špatný. Rusko je fajn. Za komunistů bylo přece dobře. Oni jsou už reformovaní." Ne. Ne! NE! Nikdy nevěřit a nikdy nezapomenout!

Činím vtipy na téma, že by 28. října 2018 mohl přijít nový únor 1948, ale lidi, my se tohohle významného výročí ani nemusíme dočkat ve svobodném státu!

Pardon, pardon. Rozohnila jsem se na místě, kde to není vhodné. Pryč od politiky, na snílčí půdě to nemá co dělat. Omlouvám se, doufám, že mi prominou. Sešlo se mnoho katastrof najednou.

Autorka: Sirielle




Historie by se měla připomínat. Zvláště jistá období by se měla intenzivně připomínat a nejlépe na osudech skutečných lidí a na dokumentech z té doby. Co myslí Oni? Nu a když už jsem na to narazila, již asi víc jak měsíc mi v hlavě zní jméno, jméno, které by mělo být povědomé většímu okruhu Čechů. Kdo nezná osobu na obrázku, nechť si najde ve vyhledávači jméno Karel Janoušek. Milovníci švédské metalové skupiny, jejíž zpěvák má české kořeny, již asi větří, co přijde.



To je hodin! Jdou už spát, ať mohou ve snu popřemýšlet nad novou Iluzí či nad něčím jiným. Neskonale ráda dávám podněty pro úvahy své i cizí.

Odkazy, řádně označené, na své Iluze prozaického či básnického charakteru, uctivě prosím, ráčí vkládati do:

Tak se mějí. Hezky si snějí a znamenají si vše iluzivní.

Snění zdar a Pravda vítězí!
Jejich idealista tetka Maglaiz

1 komentář:

  1. Zahájení olympiády jsem nesledovala, ale bohatě mi stačilo vidět několik ukázek ve zprávách.
    Zase jsem se dokopala něco stvořit... Ale z olympiádou to nemá nic spolčného.

    OdpovědětVymazat