22. listopadu 2013

Iluze stá čtvrtá

Konec starých časů.

[Auril], [V.]


Dobrý večer,
je pro Vás dobrý? Nebo byste se už raději viděli v pelechu či probouzeli do nového dne? Mám ráda pátky. Nejen proto, že je mám volné, ale i právě kvůli Imaginariovi. S nadšením vítám každý nový příspěvek a sleduji, jak se ve Vašich hlavinkách zrodil příběh. Mám ráda příběhy. A co Vy? Raději je čtete nebo vytváříte?

Již v minulé Iluzi jsem předesílala, že dnešní bude tématická, dosti tématická. Tématičtější snad už ani být nemůže. Nedávno jsem vzpomínala, že miluji grotesky. Vytrženo z kontextu, neb nemiluji jen grotesky, ale i dobu, v níž vznikaly, zvláště tu, v níž vznikaly první mluvené filmy a hlavně ty české. Máte rádi staré české černobílé filmy? Vlasta Burian, Věra Ferbasová, Adina Mandlová, Oldřich Nový, Jan Werich, Jiří Voskovec, Nataša Gollová, Raoul Schránil, Jaroslav Marvan, Václav Trégl,
zdroj
Ladislav Pešek, Rudolf Hrušínský st., Jindřich Plachta, František Filipovský nebo nazapomenutelný "šejk Peterka" Richard Strejka a další a další, na něž jsem si v tomto bleskurychlém výčtu nevzpomněla jménem, avšak obličejově ano. Vzpomínáte? Pokud nám něco dala první republika mimo demokratický systém a národní hrdost, dala nám skvělý filmový archiv, brilantní herce a přenádherné písně se svižnými swingovými tóny či jemněšími podtóny jazzových odrůd.

Co takhle si pořídit stroj času? V Imaginariovi lze všechno, i cestovat časem.

Myslím, že netřeba vysvětlovat, proč se zde objevil obrázek (nebeské) houpačky, přesto ale Vám raději poradím: Kdo si není jist, přeloží si do angličtiny.

Pro akční osazenstvo Snílkovstva mám zde drsného muže z minulého století. Kdopak by se rád seznámil s tímto tvrďasem?

Nu, ono by muselo záležet na tom, zda je na mé straně či proti. Jako osobní stráž by nebyl špatný, ovšem jako nepřítel... Asi bych vážně uvažovala o emigraci a o programu na ochranu svědků, pokud tedy duchové (jelikož muž je lovec duchů) něco takového mají.
Hmm. Byli by vlastně duchové mafiáni a tento bijec policejní komisař, nebo by byl nájemným vrahem? To mne přivádí na myšlenku, jak by vlastně taková duchařská mafie fungovala. O ponožkožroutí mám své představy, ale o duší? Co myslíte? Mohla by vůbec duchařská mafie existovat? Čistě teoreticky.

Zkusme o tom polemizovat. Těším se na Vaše komentáře na toto téma.


Dnešního interpreta raději představím, jelikož jsem si již dávno zvykla, že mnozí lidé neznají ze starých časů to, co znám já, ale snažila jsem se vybírat ty nejznámější melodie, které by mohly snad téměř každého cvrnknout do ucha a rozblikat žárovčičku nad hlavou, že to již někdy někde slyšel.

Glenn Miller a jeho orchestr. Legenda swingových big bandů, která s velkou pravděpodobností zemřela ve svých 40 (1944) letech, když jeho letoun havaroval za špatného počasí na území Francie. Jeho tělo nebylo nalezeno, ale hudba zůstala. Autor slavných písní jako Chattanooga Cho Cho, Tuxedo Junction, Little Brown Jug, American Patrol a dalších. Vy si dnes poslechnete jeho slavnou Měsíční sonátu a ještě slavnější In the Mood (kterou mimochodem hrál na piáno i Hurvínek).

Nasajte atmosféru třicátých a čtyřicátých let minulého století.




Odkazy, řádně označené, na své Iluze prozaického či básnického charakteru vkládejte do:


Nemohu se ubránit dojmu, že mnohé z Vás jsem touto Iluzí znechutila, snad i odradila od dalších Iluzí a mnohým jsem zbořila představu o Maglaizíčkovi. Je to tak nebo s mýlím?

Snění zdar!
Vaše pratetka Maglaiz

8 komentářů:

  1. Tyhle obrázky se mi líbí a hned si je ukládám do iluzí, které bych ráda vypracovala.

    OdpovědětVymazat
  2. Jinak, nový systém se mi líbí, jen bych možná obrázky trochu odsadila od textu.
    Černobílé filmy mám ráda, nebo spíš ony herce v nich. Jan Werich je pro mě velmi inspirativní.

    OdpovědětVymazat
  3. [2]: Žel takhle se s tím vypořádal editor blog.cz. A musím říci, že to byla asi nejlepší možnost. Zatím jsem neodhalila, jak obrázky odsadit.

    OdpovědětVymazat
  4. Nevím jestli se to smí, nicméně "Konec starých časů" je téma, které se krásně hodí na mnou dříve napsanou povídku... tož se s ní přidám - kdyby se to náhodou nesmělo, tak mě ignorujte :)

    OdpovědětVymazat
  5. [6]: Návod od Beatricie, sama bych to nevymyslela

    OdpovědětVymazat
  6. Pri treťom obrázku som si spomenula na King Konga :) a na blonďatú herečku náhliacu sa po ulici :)

    OdpovědětVymazat