26. června 2019

Principia - Čtyřicátá osmá výprava

Milí Snílkové,

omlouvám se za dlouhé hluché období. (Jak koukám do archivu, vypařila jsem se jako pára nad hrncem v lednu. O.o) Dohnaly povinnosti reálného světa a hrozilo, že mě spořádají bez kousání. Zázraky se však očividně dějí - a nejen o Vánocích. Díky tomu mohu s klidným svědomím říct, že už značnou část z nich mám odškrtnutou. A mohu se konečně chvíli taky věnovat šupináčům.


Fanfáry zazní dnes čtyřikrát. Pro:

Veruci, Alissu, Holoubka a Teu



Všem se podařilo mezi indiciemi vystopovat Lucy Maud Montgomery, kanadskou spisovatelku a autorku (nejen) Anny ze Zeleného domu.

A kdo se dnes schovává v dračích nápovědách? Posuďte sami:

  • Spisovatel je vnukem mnicha.
  • Jeho žena je jmenovkyní manželky jednoho velmi slavného hudebníka.
  • Po skladbě, kterou tento hudebník napsal se svým kolegou, pojmenoval autor jednu svoji knihu. (A právě ta ho proslavila.)
  • I další jeho knihy nesou názvy písní.
  • Jeden jeho román odkazuje titulem na známé dílo George Orwella.
  • Je zapáleným běžcem maratonů.
  • Ač není z Evropy, jeho knihy jsou u nás známé a žádané.
  • Minimálně jedna byla u nás namluvena jakou audiokniha.
  • Některá jeho díla byla zfilmována.

  • Jeho příběhy bývají popisovány jako surrealistické.
  • Na nápad začít psát přišel během sledování basketbalového zápasu.
  • Svůj první román odeslal do jediné soutěže, která příjimala takto dlouhá díla. A vyhrál.
  • Na tuto knihu navázal v sérii dalšími. Až třetí příběh z této trilogie však považuje za povedený. První dva odsuzuje jako "nedospělé" a příliš se mu nechtělo povolit jejich překlad do angličtiny.

Co by draci rádi věděli?

  1. Jméno autora
  2. Jméno knihy, která ho proslavila
  3. Jméno knihy odkazující na George Orwella
  4. Váš názor na autora a jeho dílo. Znáte ho? Milujete ho? Nebo vás nezaujal? Či o něm slyšíte poprvé?

Jméno Snílka
drak
dračí hnízdo
bonusové vajíčko
9
-
1
Anna Eyre
2
-
-
Annika
8
1
2
Aerosol
4
-
1
Bels
1
-
-
9
1
2
Holoubek
41
2
9
4
1
-
8
-
1
KayW
3
-
-
Kely (Dori)
1
-
1
1
-
-
17
2
3
8
-
-
Marja Virtanen
10
1
3
Pufflie
3
-
-
17
-
4
19
-
3
3
-
-
3
-
-
8
-
2

Hodně zdaru v luštění přeje

Dragilia



P.S.S.: Chtěli byste se pustit do indicií k oddračování (jako jsou třeba v tomto článku)? Snadná pomoc! K dispozici je vám opět klubový e-mail. Tentokrát posílejte s předmětem Principia draci. (A pro jistotu připište i správné odpovědi. 0:-) )

3 komentáře:

  1. Ach, jak jsem zaplesala při pohledu na novou Principii :) A jde se na věc:
    1) Haruki Murakami
    2) Tak podle všeho si získal jistý věhlas už s Slyš vítr zpívat, ale hodně jsem o něm slyšela i v souvislosti s Norským dřevem.
    3) 1Q84
    4) Mno... vím o něm. Ještě jsem si na něj nenašla čas a náladu. Ale v blízké budoucnosti se mu podívám na zoubek :)

    OdpovědětVymazat
  2. 1. Haruki Murakami
    2. Norské dřevo
    3. 1Q84
    4. Už jsem o něm slyšela, ale zatím jsem se k četbě nedostala. ;)

    OdpovědětVymazat
  3. 1. Jméno autora - Haruki Murakami
    2. Jméno knihy, která ho proslavila - Norské dřevo (není to jeho první úspěšná kniha, ale je nejznámější)
    3. Jméno knihy odkazující na George Orwella - 1Q84
    4. Váš názor na autora a jeho dílo - jméno autora znám, i tituly některých jeho knih, slyšela jsem o něm už mockrát a moc bych si od něj chtěla něco přečíst, chystám se na to už dlouho. Jen jsem se k tomu bohužel ještě nedostala, takže zatím nevím, jak se mi bude jeho tvorba líbit.

    OdpovědětVymazat