13. června 2019

Creatio - Automatická kresba


Milí snílci a snílkyně, dnes jsem si pro vás připravila článek o mých zkušenostech s automatickou kresbou (dále AK). Dlouze jsem přemýšlela, jak to pojmout. A nakonec na to půjdu od lesa. :-)


Víte, toto téma mě fascinovalo vždy. Poprvé jsem se s ním setkala, když jsem zkoumala různé ezoterické weby. To mi bylo takových šestnáct let. Představovala jsem si, že se konečně můžu nějakým způsobem napojit na své duchovní průvodce, kteří mi poradí, kam se v životě posunout dál. Dozvím se, jaký je smysl mého života. Očekávala jsem zázraky. To až potom jsem si zjišťovala více.
Já bych z toho vynechala veškeré cizí bytosti. Přece se nebudu napojovat na nějaké neznámé entity. Já to spíš beru napojení na svojí duši či podvědomí. A duše ví vše sama o sobě.
Prostě zklidnit myšlení, ideálně se dostat do stavu alfa (třeba pomocí kratší meditace, či relaxační hudby) a kreslit a malovat, co slina na tužku, fix či štětec přinese. Barvy si tak vybírat bez jakéhokoliv rozmýšlení, klidně i poslepu a nechat ruku, ať sama vytvoří, co potřebuje.
Každá barva a tvar má svůj význam. Na kurzu by vám to vysvětlili, co všechno znamenají. A pak by dodali, že stejně každý člověk má svou osobní symboliku a že na většinu specifičtějších věcí si musí přijít sám. Nevím, nebyla jsem tam. Všechno znám z videí na youtube.
AK má nesčetně využití. Je dobrá například k relaxaci a uvolnění. Když bezmyšlenkovitě čmáráte při nudných hodinách zeměpisu klikiháky na okraj sešitu, už je to automatická kresba. Patrně se na vás navaluje tolik otravných informací, že váš mozek vypnul a vy odpočíváte.
A pak jsou tu moje oblíbené energetické obrazy. To se ponořím do sebe samé vyloženě s cílem nakreslit něco, co by zharmonizovalo prostor nebo mě způsobem, kterým potřebuju.
AK je vlastně dobrá i na to, abyste poznali a pochopili sami sebe. Když jsem se kdysi dávno pokoušela kreslit svojí podstatu, vyšel mi z toho takový duhový portál na obláčku. Jediný problém je, že tomu fakt nerozumím. Ale jinak můžu nakreslit svůj smutek, radost, chaos kolem mě a ve mně a různé jiné typy aktuálních nálad. Je to velice terapeutické. :-)
Já bych do toho vlastně zařadila i to moje kreslení hudby. Vždyť co jiného já přenáším na papír, než to, jak na mě působí jednotlivé písně?
Kdysi jsem dokonce i zkoušela nakreslit půdorys místnosti a pak tam hledat špatné a dobré zóny. Podobným způsobem jsem jednou hledala i peněženku, ale moc mi to nefungovalo, a tak jsem od toho upustila. Tak rozvinutou intuici zase nemám. Ale třeba by to šlo nějak procvičit.
Takže jak vidíte, automatickou kresbu praktikuji velice diletantsky. A to i přesto, že nedělám prakticky nic jiného. Tedy aspoň, co se kreslení týče.
A co vy? Už jste někdy automatickou kresbu zkoušeli?

***

Jinak, co se týče té soutěže, už mám dva soutěžící. Najde se ještě někdo? Myslím, že to prodloužím ještě do příštího týdne, a pak už vaše díla zveřejním. Teď už doopravdy. Tak neváhejte a posílejte. Takže jen do toho, pokud máte nějaký obraz květinové víly či květinového skřítka nebo se ho chystáte vytvořit.
A můžete posílat i jakékoliv jiné obrázky mimo soutěž. Ať jsem předzásobená, až mi opravdu dojdou nápady. :-)
Email klubu je klub.snilku@email.cz. Do předmětu napište Creatio. Nějakým způsobem zmiňte, jestli váš výtvor je, nebo není do soutěže a připojte popis obrázku. Nezapomeňte připsat i název díla.

S pozdravem Raja Luthriela

1 komentář:

  1. Taky dělám automatickou kresbu. Nejraději a nejčastěji tak zkouším "ilustrovat" písničky, někdy i básničky nebo citáty. Automatická kresba a abstrakce jsou vlastně to jediné, co umím kreslit.

    OdpovědětVymazat