3. června 2019

Téma týdne 21 - Barevná nálada

Téma S větrem o závod zatím, zdá se, inspiraci nepřineslo, nechám vám tedy alespoň maličkost v článku.



Milí Snílci,


pokud vládnete anglicky, možná už jste se setkali s frází I feel blue čili cítím se modře. Znamená to cítit se smutně.
Nepřipadá vám maličko nespravedlivé, že žádná jiná nálada svoji barvu přiřazenou nemá?

Pro tenhle týden vyhlašuju téma Barevná nálada.

Jaké barvě byste přiřadili jakou emoci? Proč?
Sepište seznam nebo si vyberte jednu a rozeberte ji hloub, jak se vám zachce.
Pohrajte si s barvami.
Zapřáhněte do práce své znalosti tvarosloví - jak by takové cítím se modře a jeho varianty fungovaly v běžné řeči, kdyby se zažily i v češtině?

Zkrátka, užijte si příjemnou zábavu.

Na všechny vaše myšlenky a tvorbu k tématu se těším v komentářích pod článkem nebo na klubovém mailu klub.snilku@email.cz.

A víte co? Pokud máte pocit, že to, co vás právě napadlo, na článek nevydá, klidně se o myšlenky podělte v komentářích. To samé platí pro případ, že byste mi chtěli něco říct ohledně témat, časů, možností nebo čehokoli dalšího v Tématu týdne. I k těmhle účelům můžete samozřejmě využít klubový mail.

Mějte krásný týden!

Alissa


PS: Přislíbila jsem maličkost k tématu S větrem o závod a teď se s ní budu muset poprat...

Víte, původně jsem s tímhle tématem myslela na svoje kolo a zejména na to, jak jsem se na něm onehdy večer vracela z návštěvy - a jak jsem se opírala do pedálů, abych dorazila domů ještě za světla, protože hrozně nerada jezdím potmě a navíc jsem si téměř vybila baterku v předním světle.
Jenže to byl závod s časem, že ano, ne s větrem, a rozhodně ve mně nevyvolal jedinou zasněnou nebo inspirativní myšlenku.
Pak tedy běhání? Ne, to taky fungovat nebude. Běhám pomalu, hodně pomalu, protože je to pro mě jediný způsob, jak uběhnout víc než kilometr. Někdy se mi podaří nasadit správné tempo a běžet dlouho a v pohodě, pak mám ze sebe radost, ale rozhodně se tu nedá mluvit o nějakém závodění. I když i to jsem si zkusila, závod v běhu. Co si budeme povídat, nevyhrála jsem.
Ne, to, co mi dovoluje závodit s větrem, utéct od reality a někdy téměř létat, je tanec.
A protože za deset let, co tančím, pořád nemám tu fotku, po které v skrytu duše touží každý irský tanečník, tu, která ukazuje, že (skoro) umíme létat, nechám vám tu alespoň stařičký náčrtek toho, jak by to mělo vypadat.

6 komentářů:

  1. Tady je důkaz, jak jsou některé ustálené fráze mimo mísu.
    To já, kdybych se cítila modře, tak bych se cítila jako pramen, co byl dlouho skryt v podzemí a teď začal vyvěrat na povrch, jako ta voda, která jen tak splývá po zemi a zavlažuje vše, čeho se dotkne. Cítila bych jako ryba, která pluje v té vodě. Cítila bych se jako pták, který létá na modrém nebi.
    Ve skutečnosti modrá barva je barva osvobození.
    Smutek se spíš šedý.

    OdpovědětVymazat
  2. Musím popátrat, jak to vlastně vzniklo :)
    Pro mě je modrá taková klidná. A zelenou mám neoddělitelně spojenou se vším irským, takže tam se moje asociace a nápady nejspíš dost liší od všeobecných :)

    OdpovědětVymazat
  3. Milá Alisso, díky, že se tak pěkně a vytrvale, s nadšením a trpělivostí staráš o rubriku Téma týdne. Za mě musím říct, že mi většina témat přijde moc pěkných a inspirativních, bohužel je nestíhám zpracovávat. Týden je pro mě příliš krátká doba. Ale rozhodně mě inspirují...jakmile se mi povede něco z toho, k čemu jsi mě svými tématy inspirovala, dokončit, zkusím to poslat alespoň opožděně. Díky za Tvou práci pro Klub snílků.

    OdpovědětVymazat
  4. Ale rádo se děje :) Děkuju.
    Klidně pošli s libovolným zpožděním, s tím si poradíme :)

    OdpovědětVymazat
  5. Tuhle jsem kdysi použila pro jednu Iluzi, ale domnívám se, že sem se taky hodí. https://www.phoenixrise.cz/modra-iluze/Pro trochu červeně/oranže je zase fajn https://www.phoenixrise.cz/cervenka/

    OdpovědětVymazat