18. dubna 2016

Téma týdne 03 - V moci snů

Pilní Snílci


Hola hej, Snílci,

duben se nám rázem přehoupl do druhé poloviny, pravý apríl jak má být. Chápu, že se blíží maturity a různé zkoušky, proto vám přeji hodně štěstí (někdy dost pomáhá) a samozřejmě pevné nervy (jako z ocele).

Jsem ráda, že se tu témata zase pomalu rozbíhají, děkuji Snílkům Krvesajka Anna a Zdeňka M. (Zdeňce obzvlášt, protože se aktivně účastní skoro každého tématu).

Anketa měla jediný hlas, nu, příště to bude třeba lepší. Nebo máte jiný nápad? Něco, na co byste chtěli tvořit? Sem s tím, já nekoušu. Jen z lásky.


Tak, je to tu. Téma na tento týden je V MOCI SNŮ.

To znamená, že byste se měli zaměřit na důsledky - blahé, či neblahé, nebo přímo průběh snu, iluze, oparu, cokoliv vás napadne. V díle by mělo být patrné, že je daná osoba/zvíře/věc snem ovlivněna. Takže žádné sny o králíččícch hopkajících po svěží trávě. Kdyžtak jim přidejte ostré zoubky, nebo kožich azurita, aby bylo vidno, že majitel ztratil nad snem vešekerou moc. Svtořte něco bláznivého, nebezpečného, nebo naopak až moc krásného, až je jasné, že to není jen tak. Obyčejné snové téma tu už možná bylo, ale tohle je jízda do neznáma, taková malá Říše divů, kdy snící může přijít o kejhák >nebo přinejmenším zdravý rozum<, nebo se nechal očarovat nápojem lásky?)

Fantazie a šílenostem se meze nekladou. Vyblbněte se, co hrdlo ráčí. Těšíme se tu na vaše výtvory. Chceme se zasmát, chceme se bát.... Jdete do toho? :)


Minule se zapojily:

ukázka

Krev je nejdůležitější tekutina pro každého krvesaje. Krev, to je životodárný nápoj, který dodává sílu a vitalitu pro život. Stačí si jen vybrat chutné sousto. Ano, lidé jsou chodící svačinky, které tu jsou pro krvesaje, aby se občerstvil. Čím mladší ročník, tím chutnější a silnější je krev. Pro někoho to může znít děsivě, ale nejchutnější a nejlahodnější krev mají novorozenci. Lepší pochoutku jsem nikdy nepila. Ale je samozřejmě velmi vzácná, protože nejde ve velkém vycucávat děti, aniž by si toho někdo nevšiml.
Krvesajové nemají pro potravu zabíjet, na to jsou ustanovení od našich vládců, ale někdy se najdou jedinci, který to nedodržují, a ti pak jsou potrestáni obvykle smrtí. Většina z nás však člověku pouze ovlivní mysl a jen si od něj ucucne pár loků krve, aby ho neohrozil a nechá ho jít. Člověk má pak pocit malátnosti, jako by měl chřipku, ale za den či dva je zase v pohodě. Krvesajové se prostě museli během věků přizpůsobit okolí i době, takže jednoduše zcivilizovali a málokdo je rozezná od lidí.




Horor je podle mého alespoň trochu psychologický, promyšleně si hraje se strachem a děsem, takže u něho máte (ne)příjemnou husí kůži; někdy můžete mít až pocit tísně, kdy se otáčíte, zda za vámi nejde vrah, záleží, jak moc byl horor zpracován.
"Krvák" je ve většině případů dnešní horor typu Hostel, Texaský masakr motorovou pilou a Hory mají oči, kde krev stříká na všechny strany, a vy musíte mít stěrku na obrazovku, abyste skrz z ní a velkou vrstvu krve vůbec něco viděli. Dobrý hororový film se neměří podle stupně strachu, ale podle litrů použité krve a bohužel děj kvůli tomu velmi trpí - pokud film ještě nějaký děj vůbec má.
Na "krváky zásadně nechodím do kina (tedy pokud se na ně vůbec dívám), protože místo, abych si užila film, tak téměř okamžitě po titulkách honem vysypu popcorn z kelímku, abych měla kam zvracet. Přesně tak totiž na mě "krvák" působí, necítím žádný strach ani chvění, prostě to jsou jen jatka a to mě fakt nebere.
.
Vím, asi to bude vypadat, že mám zastaralé názory, ale já mám prostě ráda hororovou klasiku. Moje nejoblíbenější horory jsou filmy od Alfreda Hitchcocka, Mlčení jehňátek, Moucha, Noční můra z Elm Street 1-3, Kukuřičné děti, Critters a samozřejmě Dracula (z roku 1992).



Příjemný týden přeje Dragita ;)

2 komentáře:

  1. Já myslím, že tenhle můj nedávný článek se rozhodně hodí, neb mi z toho bezpochyby kape na karbid. https://phoenixrise.cz/okno-do-moji-hlavy-aneb-to-nechces/ Dneska jsem pro změnu v noci vyšetřovala vraždu rozčtvrcením.

    OdpovědětVymazat
  2. Teda...škoda, že téma Jako fénix vstává z popela nevyhrálo, napsala jsem k němu básničku. Ale tak jako tak to byla prima inspirace, díky moc!
    Obě díla minulého tématu týdne jsou zajímavá, líbí se mi, jak Zdenka rozlišuje mezi horory a článek o krvesajích byl prima, zajímavé a příjemné čtení, trochu mi to připomnělo mou krátkou upíří éru. ale Drákula je stejně nejlepší. :d

    OdpovědětVymazat