25. srpna 2015

Principia - Čtrnáctá dračí výprava

Zdravím Snílkové,

snad jste si nemysleli, že jsem na vás zapomněla? Ale kdeže. Jen se právě vyskytuji v místech, kde internet funguje jen ve chvílích, kdy se jemu chce. Takže jsem se už docela obávala, jestli vypravím Dračí knihovnu včas. Ale wi-fi mi přeje, tak toho musím využít, než si to ta mrška rozmyslí. :-)

Do červencové hádanky se pustili jen tři Snílky, ale zato se všechnyi setkaly s úspěchem. Fanfáry dnes znějí pro:

Marju Virtanen, Holoubka a Zdeňku M.



Všechny totiž správně odhalily Michelle Paver(ovou), autorku Letopisů z hlubin věků, i jejího hrdinu Toraka. A Zdeňka dokonce přidala pro mě velmi dobrou zprávu - prý už začínají vycházet knihy i z druhé zmiňované série. :-)

Ale teď už bych měla nechat mluvit další odvážnou, která se místo mě vypravila do rozpálené knihovny plné dračích hnízd. A co nám o své pouti Deletth poví?

Tak jsem se nakonec i já vydala do výhně knihovny okupované draky, abych tam ukořistila nějaké nápovědy… Říkala jsem si, že když jsem přežila ta vedra, co panovala, přežiju snad úplně všechno. Navíc jsem maličká, takže jsem měla docela slušnou šanci, že si mě draci nevšimnou. A nakonec jsem se nevrátila s prázdnou. Získala jsem tyto indicie:


  • Jedná se o autorku, která se narodila na přelomu 18. a 19. století v Anglii.
  • Psala převážně gotické romány. Proslavila ji už její první kniha, která je dnes pokládána za základní dílo hororu. Sama autorka je v některých kruzích považována za zakladatelku tohoto žánru.
  • Byla druhou manželkou jednoho z nejznámějších a nejuznávanějších anglických básníků období romantismu, který tragicky zemřel na moři za bouře.
  • Extra nápověda: Kniha má jednoslovný název a jedná se o jméno - lidé si ve většině případů pletou skutečnost, komu toto jméno patří.

A co bude třeba k řádnému oddračení?

  1. Celé jméno této spisovatelky.
  2. Název jejího nejznámějšího díla, které ji celosvětově proslavilo.

jméno Snílka
drak
dračí hnízdo
Bonusové vajíčko
Anna Eyre
2
-
-
Annika
5
-
1
Aerosol
2
-
1
Daletth
9
1
2
Holoubek
9
-
4
Charlie
2
1
-
KayW
1
-
Kely (Dori)
1
-
1
m. Phoenix
5
2
2
Maglaiz
3
-
-
Marja Virtanen
7
1
3
Tea
6
-
3
Zdeňka M.
6
-
2
Hodně štěstí nejen s hádankou, ale i do nového školního roku
přeje Dragilia

Ps: Knihovna je i nadále místem pro Vaši tvorbu. :-)

Pss:Jste i Vy dostatečně odvážní a nehořlaví? Vydejte se do knihovny! Své získané indicie pak můžete posílat na klub.snilku@email.cz a v předmětu uveďte Principiae - draci. (Pro kontrolu prosím uvádějte i správné odpovědi. 0:-) )

11 komentářů:

  1. Jedná se o Mary Wollstonecraft Shelleyovou, za svobodna Goodwinovou, manželku Percyho Bysshe Shelleyho. Slavné dílo je Frankenstein (a já patřím mezi ony poplety, kteří to jméno v jednom kuse cpou nesprávné postavě )

    OdpovědětVymazat
  2. [1]: Ojojoj, jsem vidět!

    OdpovědětVymazat
  3. Mary Shelley - Frankenstein :)

    OdpovědětVymazat
  4. Posláno na mail. (Slavnostně přísahám, že jsem si Anničin komentář přečetla teprve teď a poctivě jsem hledala na netu asi patnáct minut. )
    Jinak, kdybych chtěla poslat nějaké indicie, o jakou literaturu se musí jednat?

    OdpovědětVymazat
  5. Spisovatelka: Mary Wollstonecraft Shelleyová (rozená Godwinová) a dílo se nazývá Frankenstein :)

    OdpovědětVymazat
  6. Marry Wollstonecraft Shelley - Frankenstein neboli Moderní Prométheus. (ač to ví málokdo, tohle je plné znění názvu). Jinak novodobý překlad vůbec není špatný, pominu-li přeložená jména.

    OdpovědětVymazat
  7. Mary Wollstonecraft Shelleyová, rozená Godwinová. Dílem bude Frankenstein :)

    OdpovědětVymazat
  8. Mary Wollstonecraft Shelley: FrankensteinJejím mužem byl Percy Bysshe Shelley. Šprtsky podotýkám, že jako jedna z indicií by také mohlo být, že oba (Percy i Mary) byli "zarputilí obhájci" vegetáriánství. :)

    OdpovědětVymazat
  9. Hádaná spisovatelka je Mary Wollstonecraft Shelleyová (rozená Godwinová)
    Nejznámější dílo se jmenuje Frankenstein

    OdpovědětVymazat
  10. Jedná se o anglickou spisovatelku Mary Shelleyová a její první nejznámější dílo se jmenuje: Frankenstein :)

    OdpovědětVymazat
  11. Domnívám se, že jde o Mary Wollstonecraft Shelley (rozená Godwin). Její nejznámější dílo je román Frankenstein.

    OdpovědětVymazat