16. března 2020

Téma týdne 59 - Pohádka

Nikdo zatím nikam nekráčí... což se ovšem s vyhlášenou karatnénou není čemu divit, že?



Milí Snílci,

přemýšlím, až se mi z uší kouří, jak se k momentální situaci postavit. Vyzývat ke klidu? Ano, nepropadejte panice, to mi připomíná každý mail a sociální síť, ke které se připojím. Rada dobrá, opakování dostatek. Udělat si ze všeho legraci? Na to už dneska nějak nemám odvahu a jsem docela ráda, že jsem to stihla alespoň před týdnem. (Ale ta objednávka čokolády se ke mně teď dostane kdovíkdy.) Téma k věci nebo úplně vedle, vážné či ironické?

A ze všech těch úvah se pro tento týden vynořilo téma Pohádka.

Kdo chcete, zmizte na chvíli někde za sedmero horami, kde jsou záporáci hmotní a způsob jejich poražení jasně definován.
Kdo chcete, přečtěte si to slovo okořeněné ironií. Se lžičkou ironie. Lžící od bagru plnou ironie. Tak, čemu byste přiřadili tuhle nálepku?
Většina z nás má tendenci dívat se na pohádky jako na jednoduché, v zásadě mírumilovné a někdy naivní dětské příběhy, ale mnohá starší díla tomu právě neodpovídají. Jako malá jsem na chatě jednou vyštrachala sbírku ruských pohádek a dodneška jsou na mém seznamu knížek, jejichž přečtení lituju, docela vysoko, byť dneska už by na mě asi takový dojem neudělaly. Zažil jste někdy někdo podobné překvapení?
I výtvarníci a fotografové si samozřejmě v tomhle tématu můžou najít, co se jim jen zlíbí. Oblíbený výjev? Postava? Místo, které patří spíš do některé z nesčetných pohádkových říší než do našeho světa?
Jen do toho.

Na všechny příspěvky se těším v komentářích nebo na klubovém mailu klub.snilku@email.cz.

Máte pocit, že vaše myšlenka na celý článek nevydá? Podělte se o ni v komentářích!
Napadlo vás něco k některému ze starších témat? Jen se do toho dejte! Odkaz na vaši tvorbu vložte, prosím, k nejnovějšímu Tématu týdne - zajistíte tím, že ho nepřehlédnu.


Zapřáhnete fantazii a nepropadejte panice

Alissa

Žádné komentáře:

Okomentovat