20. ledna 2020

Téma týdne 52 - ...tedy jsem

Zrcadlo, zrcadlo, pověz, kdo v zemi zdejší ze Snílků je nejtvořivější?




Milí Snílci,

myslím, že i kdybyste neodhalili autora citátu, který jsem použila pro nové Téma týdne, citát sám je vám povědomý.

Cogito ergo sum.

Filosof René Descartes tak formuloval jistotu - byť by bylo všechno kolem iluzí a vlastní smysly nás klamaly, pokud myslíme, je to důkazem, že jsme, a vyslovíme-li tuto větu, je pravdivá.
Citát páně Descartův se natolik vryl do obecného povědomí, že na něj vzniklo nepočítaně variací. A tady právě přicházíte ke slovu vy, milí Snílci.

Odhlédneme-li od filosofických důkazů a výrokové logiky - jak byste Descartův citát upravili vy? A proč?

Téma tohoto týdne bude doplňovačka - ...tedy jsem.


Na všechny příspěvky se těším v komentářích nebo na klubovém mailu klub.snilku@email.cz.

Máte pocit, že vaše myšlenka na celý článek nevydá? Podělte se o ni v komentářích!
Napadlo vás něco k některému ze starších témat? Jen se do toho dejte! Odkaz na vaši tvorbu vložte, prosím, k nejnovějšímu Tématu týdne - zajistíte tím, že ho nepřehlédnu.

Přeju příjemný týden!

Alissa


Post scriptum: Nejspíš už jste se taky setkali s obrazem/scénou/jimým uměleckým ztvárněním toho osudového pohledu do zrcadla, aby tam hrdina spatřil svoji budoucnost/sebe v alternativní realitě/sebe, kdyby...
Taky jsem kdysi jeden takový obrázek spáchala, až na ten drobný detail, že jsem vynechala to zrcadlo... Ale původně tam být mělo, vážně.

Žádné komentáře:

Okomentovat