3. října 2014

Iluze stá čtyřicátá šestá

Do hvozdů dobrých i zlých!


Neskutečně děkuji všem, kteří se aktivně podílí na chodu klubu zvenčí i zevnitř. Jste větrem do plachet kolosu jménem Klub Snílků.


Již je to mnoho prosněných let, co Pán Iluzí, kapitán Imaginarius, vyplul se vzducholodí, nesoucí přízračné jméno Aberratio, mezi neprobádaná souhvězdí, aby nalezl místo svých snů, jež střežil ve svých myšlenkách jako největší tajemství.
Na výpravu nepřizval žádné snílky a v době slavností v přístavu Aditu vyplul to temnoty nebes. Ovšem u hvězdy Aurory si s ním osud pohrál a jeho astroláb postihla porucha, která nemůže být opravena rukama lidí. Imaginarius už dlouho bloudí ztracen mezi hvězdami snaže se najít správný kurz.
U Aurory se na jeho počest konají klání ve snění. Snílkové s neutuchající snahou hledí k nebi v naději, že naleznou bájného kapitána. Řídí se dle stop, jež za sebou zanechal Imaginariův hvězdný koráb Aberratio. Tyto stopy se zovou Iluze, které každého snílka polapí jako siréna svým zpěvem a nutí ho tak dlouho snít a fantazírovat až k umdlení. Každý příběh odhaluje střípek toho, kam Imaginarius mířil. Bude však nalezen včas?

Hoj ahoj!
V záchvatu nového semestru, v němž se během těchto dvou týdnů skutečně událo mnoho, jsem skutečně dočista zapomněla na Imaginarius a v sobotu jsem vstávala v půl šesté s tím, že je teprve čtvrtek. Tudíž žádný záchvat lenosti, akorát ani upomínky nepomohly Maglaiz přesvědčit, že je vskutku pátek. Ovšem přestaňme hovořit, nebo se k dnešní Iluzi vůbec nedostaneme a taková to bude dneska krása.

Autor: ChrisRa

Máme mezi sebou i duše méně akční a pro ně zde mám něco, co dozajista pohladí jakoukoliv snílčí duši. Nu, co Vy na to? Neříkejte mi, že byste se neradi vydali na ono místo. Vždyť je tak inspirativní. Hnedle mne napadá několik haiku. Haiku my rádi. A co Vás? Už máte nějakou myšlenčičku?

Autor: CarlosArthur


Jaká byla správná odpověď na minulou hádanku? Proč já bych Vám sem psala odpověď, když jste všichni odpověděli správně? Vážení vodomilci, mám pro Vás mimosoutežní dotaz. Zdalipak víte, co to je těžká voda?

Tabulka lovců a jejich úspěchů - račte konfrontovat se svými výpočty. Dnes ne, výsledky budou zaktualizovány v průběhu víkendu.


Dnes mám pro Vás maličkou hádanku ukrytou v krátké veršovačce. Věřím, že pozorný čitatel již při nejhorším na druhé čtení odhalí můj ledabylý pokus o mozkolam.

Zákruty života
Osud náš víří
Divadlo nebeské
I dá nám odpověď
Avšak spatří ji ten
Kdo umí číst znamení



Relativně nedávno objevená zajímavá melodie mi byla dnešní inspirací. Absolutně neznám autora této pozoruhodné hudby. Znáte jej někdo? Setkali jste se s dalšími jeho hudebními počiny? Jak na Vás působí jeho tvorba? Líbí se Vám?



Výzva všem:

Pokud máte nějaký návrh, připomínku, jste s něčím nespokojeni nebo spokojeni ohledně Imaginaria či Klubu Snílků, prosím, dejte nám to vědět buď zde v komentářích, na facebookové stránce, nebo na klubový e-mail. Předem děkujeme za všechny podněty a upozornění. Jsme také jenom lidé a chybujeme.



V ÚVAHU BEREME I ÚVAHY!


Odkazy, řádně označené, na své Iluze prozaického, básnického či úvahového charakteru, uctivě prosím, račte vkládati do:


Vše se nám zdařilo, nic nechybí ani nepřebývá. Nu, nezbývá než si popřáti dobré noci.


Do boru!
Vaše tetka Maglaiz

4 komentáře:

  1. Hohó, hádanka v akrostichu! Výsledkem je zodiak, nebili zvěrokruh.

    OdpovědětVymazat
  2. Jo zodiak! No mně to trvalo déle než na 2 přečtení, zřejmě se neřadím k pozorným čitatelům, ale je neděle večer, odpočinkový čas, to by mě mohlo omlouvat
    A těžká voda? To je přece oxid deuteria, tzn. D2O.

    OdpovědětVymazat
  3. Těžká voda je látka, kde namísto dvou vodíků jsou navázány jeho izotopy - deuterium. Je lehce jedovatá, a vůbec má odlišné vlastnosti.A nebo když jsem zalívala zahradu okolo naší anglické usedlosti s kolečkem plným konví (5-6), to byla taky zatraceně těžká voda.Hádanka je Zodiak. Hudbu neznám, ale je příjemná. Zní mi to trochu jako hangdrum.

    OdpovědětVymazat