6. prosince 2013

Iluze stá šestá

Šepot surreálna



Dobrý večír,
jak se máte? Mi už zcela jistě buší na dveře zápočtový týden a zkouškové. A do toho mám v hlavě plno nápadů na povídky a nejen na ně. Zkrátka Maglaiz je na roztrhání, což je i poznat na těch pavučinách na mém osobním blogu. Ani tam nechoďte, svrběly by Vás ruce tam utřít prach a vyluxovat.

Nu, zdá se, že naše drahé Snílky moc nevrzušuje možnost uveřejnit tady na Klubu Snílků FF, nebo aspoň není dle jejich gusta. Nebo se snad mýlím a Vy akorát na daném whovianském projektu makáte či je v plánu? Dejte mi vědět jakkoliv a o čemkoliv. Jsem sobec! Potřebuji zpětnou vazbu!

Autor: artfactotum
Dobře, dobře, přestanu tady vřískat a raději se začnu věnovat dnešní Iluzi. Co tak trochu surreálna? Že to je spíše pro poezii? Pche! Jen se podívejme do populární fantastické literatury, co takové New Weird? Á, už jsme doma. Dokonce mám dojem, že po samotné surrealistické próze je weirdovská próza ta nejsurrealističtější. Co myslíte? Souhlasíte? Nebo znáte ještě další surrealističtější odrůdu literatury?

Myslím, že snad nic víc podivnějšího už ve svém Kabinetu podivuhodných obrázků ani nemám. Nebo Vy jste něco ještě divnějšího našli? Vložte do komentářů odkaz, ráda se podívám. Miluji zvláštní obrázky! Ne nechutné, ale prazvláštní kresby a fotografie přímo vyhledávám. To bude možná i mou zálibou v expresionismu a jiných zvláštnostech nejen filmového světa. Kuriozity činí z tohoto světa pozoruhodné místo a z těch nejobyčejnějších věcí neobyčejné. Nemyslíte?


Autorka: daPatches

Jak se Vám vůbec daří po umělecké stránce? Nějaké úspěchy? Nebo nezdary? Zvláštní, ještě nikdo se nikdy nepochlubil tím, co pokonil, přičemž se stále všude omýlá, že chybovati je lidské. Chlubíte se i tím, co jste kdy zeslonili? Nebo si myslíte, že to je nežádoucí či pro Vás samotné trapné?

Dneska mám nějak moc otázek. Když mne všechno tak zajímá! Nedávno se mi do rukou dostala publikace o nadaných dětech od jisté docentky, která mne učí, a tam mne zaujal jeden záznam reálného rozhovoru dvou bratrů před spaním: Starší bratr (asi 8 let) povídá: "Brácha, víš proč nerad spím? Protože když spím, tak se nudím." Nudíte se při spánku? Já ne, jelikož můj mozek mi umí vyrábět zábavu. Ku příkladu nedávno jsem byla ve snu postřelena a zastřelena a jediné co mne v tu chvíli zajímalo bylo to, kde sehnat čokoládu. Zdálo se Vám někdy něco podobného? A bolela Vás pak ta místa, kde jste byli ve snu zraněni? Mně neskutečně!

To jsem se dnes vážně rozpovídala. To víte, člověk má hoňku, celý semestr se mu nepovedlo zajet společenský život. Samá práce a žádná sranda to je na palici. Také jsem si vypěstovala solidní samomluvu. Mluvíte sami se sebou? Kdy to bývá nejintenzivnější? O čem, pokud to není tajem, nejčastěji sami se sebou hovoříte? Obyčejné věci? Pokyny? Pochvaly? Nadávky? Výčitky? Nebo rozplétáte filosofické debaty na dané téma či se hádáte ohledně další literární či jiné tvorby? Probíráte sami se sebou nahlas, jak se Vaše postavy v dané situaci zachovají? Nebo jste zatím nedošli k takovému stádiu, abyste museli pohovořit s tím nejinteligentnějším člověkem na světě, resp. s Vámi. Dobrá, dobrá už přestanu mlít pantem, bez tak mi opět nikdo neodpoví a já sázela písmena do řádků marně.



Odkazy, řádně označené, na své Iluze prozaického či básnického charakteru vkládejte do:

A jsme opět an konci. Doufám, že dnešní Iluze Vám napraví chuť. Snílkovská je na můj vkus až šíleně. Co myslíte, neskrývá se ve snění i kus šílenství? Ne nadarmo se říká snílkům "neblázni".


Snění zdar!
Vaše tetka Maglaiz

4 komentáře:

  1. Všichni lidé jsou blázni, ale jen snílkové se za to nestydí.

    OdpovědětVymazat
  2. Iluzování.. to mi tolik chybělo :)

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Nestydí a ještě se tím i chlubí Teda až na mě. Já se tím nechlubím, protože nejsem vrtulník, ale paraple.[2]: Tak šup, šup, rychle dohnat, cos zameškala.

    OdpovědětVymazat
  4. já momentálně nestíhám ještě nemám ani cukroví. Hlavně jsem teď tvořila povídky do soutěží, abych nakonec zjistila, že jednu poslat nemůžu, protože by ji čtenář mého světa moc nepochopil(a podle kamarádky je by to byla škoda), další dvě by byly spoilerem na příběh, co chci vydat a ty následující teď piluji, abych stihla Dračí řád - a ještě jednu bych chtěla dodělat, plus mám jeden povídkový domácí úkol na příští týden...uf
    Samomluvou občas trpím, někdy je to potřeba se pořádně proprat, pár věcí si nařídit, pár pochválit a semtam okomentovat vnější svět, aniž bych kohokoliv pohoršila - nad čím že to zase dumám Obdivuju, že si každý týden najdeš čas a vyhledáš sem pár obrázků a melodii, vždy jsou krásné.

    OdpovědětVymazat