28. ledna 2016

Kontrola třicátá osmá

Milí snílci,

dnes bude Repetitio trochu obsáhlejší, neb se nám přihlásily hned dvě dobrovolnice (!), což si vyžádalo trochu víc práce z mé strany. Jsem za to nicméně nanejvýš ráda a doufám, že to nebude zase na dlouhou dobu ojedinělá událost. Se dvěma členkami se dnes bohužel rozloučíme a i někde jinde to skřípalo, ale jinak si myslím, že to dopadlo vesměs dobře. No posuďte sami.

A chcete-li rovněž dobrovolně prodrbat blog, přihlašte se nám směle jako dobrovolník na klubový e-mail klub.snilku@email.cz. Už se na vás klepeme! ;)


Revize kontroly minulé


3) Scarity - windshades.blog.cz - VENKU

M.: K žádné nápravě bohužel nedošlo. VENKU.

2) Charlie - mujdruhy.blog.cz - ANO

M.: Tady upozornění mailem zafungovalo a Charlie vydala v prosinci nový článek. Není to nic moc, ale je to začátek, a vzhledem k nějakým náznakům, že by snad i přes vytíženost mohlo dojít alespoň k úpravám menu a dalším pracem na blogu, a zrátka že je zájem, dejme tomu tedy pro dnešek zelenou a uvidíme, jak se to bude vyvíjet v budoucnu. Každopádně kde je chuť psát, čas se najde. ANO.

Dobrovolníci - ANO, dneska máme hned dva dobrovolníky! :D


1) Dorka J. neboli nově Oxys Moros - infinite-freedom.blog.cz - BUDU SLEDOVAT*

"Aby som urobila definitívnu bodku a aby som mala nejaký odrazový mostík s pomocou ktorého by som sa do budúcna rada pohla by som sa rada prihlásila do Repetitia.
Dôvodom je, že by som rada poznala aj názor niekoho ďalšieho na nedostatky môjho blogu, ďalej chcem informovať klub o niekoľkých maličkých zmenách..." (pozn.: změna přezdívky a e-mailové adresy)

M.: My jsme se s Dorkou neboli tedy Oxys bavily i po zprávách a můj názor je takový, že to chce hlavně něčím začít a pracovat, a teprve pak vlastně budu mít co hodnotit. Pokud se Oxys v nejbližší době hodlá pustit například do 30tidenní uklízecí a předělávací výzvy (kterou jsem našla u jedné zahraniční blogerky a pro potřeby našeho rybníčku přeložila a okomentovala), bylo by pro mě teď trochu zbytečné rozepisovat se o detailech, na něž v ní narazí a s nimiž jsem ti tu práci dala už tam. Hodně věcí teď tudíž vynechám, přestože s dobrovolníky si obvykle dávám mnohem víc práce. Přece jenom radit někomu, kdo o to vysloveně stojí, je náročnější a důležitější, než u lidí, kteří si to dost možná ani nepřečtou. Pokud někdo stojí o inspiraci a nakopnutí, dost možná už sám někde uvnitř ví, kterým směrem se vydat, jen možná potřebuje, aby to někdo vyjádřil za něj a utvrdil ho tak v tom, že to je ono. I proto mám dobrovolníky tak ráda. Pokusím se ale samozřejmě alespoň o nějaký věcný komentář k současnému stavu.

Začnu prvním dojmem a tím je šedavo. Je to jakési chladné, ve spojení se zdobným písmem to na mě působí pomalu pohřebně, ale beru to tak, že design bude jednou z věcí, které budeš taky chtít vymyslet.

Myslím, že projet si pár blogových výzev, ať už tu 30tidenní (doporučuju si ji projet nejprve celou naráz a uzpůsobit si ji, některé body se tam v obdobách opakují) nebo i nějakou jinou, ti určitě prospěje, pokud si potřebuješ hlavně zodpovědět tu nejzákladnější otázku vůbec - co s blogem?

Dopřej si čas. Zamysli se, proč sis blog založila, kdy tě nejvíc bavil, ve kterých tématech se cítíš nejsilnější a nejvíc jako ty sama, a z jakého druhu článků až tak dobrý pocit nemáš? Do čeho ti přijde, že se spíš nutíš? Když nevím, pomáhá mi dívat se na mé oblíbené blogery. Co mě k nim tak táhne, co na nich obdivuju, jaké úžasné nápady mají se svými blogy oni? Jak mají pojmenované rubriky a které z těch názvů se mi nejvíc líbí? Neboj se zkoušet, zkus si vysnít, jak bys chtěla, aby tvůj blog vypadal a o čem bys chtěla nejvíc psát, co na něm publikovat. Zkus si třeba otevřít Malování nebo vzít papír a tužku a kreslit si myšlenkovou mapu nebo navrhovat stručnou představu designu, rozmístění prvků atd.. Dejme tomu, že právě teď zakládáš nový blog. Jaký si ho představuješ?

Mně z krize často dostane úplný úklid. Zrušit design, ponechat pár dní jen čistou bílou plochu s černým písmem. Za chvíli se ti začne samo vnucovat, co chceš přidat. Už jsem to dlouho neudělala, ale byly časy, kdy mi to hodně pomohlo.

Drž se hlavně toho, ať je to tvoje, upřímné, z duše. Nenuť se do psaní, když nemáš chuť, mnohé mé oblíbené blogerky publikují jednou měsíčně i míň. Články mají víc času uzrát, za měsíc nastřádáš víc myšlenek, a je to znát. Pokud se chceš přimět k zaznamenávání, ale nemáš slova, můžeš začít publikováním fotek. Ke každému měsíci třeba několik nejkrásnějších fotografií, které vysvětlíš a popíšeš jejich význam, proč právě tyhle momenty byly na tom měsíci to nejlepší.

Při řešení vzhledu si ovšem každopádně dávej pozor na odsazování jednotlivých elementů - například ve sloupku máš text velice nalepený na levou stranu, pár pixelů odsazení by určitě neuškodilo. A taky fotky v článcích máš nepříjemně obtečené textem. Blog.cz je zmetek, ale jde to udělat celkem snadno - každému obrázku nastav třeba 10 px rámeček, ten se zobrazí černý, ty překlikneš na HTML editor, najdi slovo "black" a přepiš ho na "transparent". A voilá. Jen to jen pár sekund práce navíc a blog bude působit mnohem uspořádaněji.

Taky pozor na čitelnost, ten modrý nápis ve sloupku se prakticky nedal přečíst a je dobře, žes změnila barvu na šedou, tedy alespoň z hlediska čitelnosti.

Záhlaví upozorňující na krizi, pokud tam musí být, by taky mohlo být vyvedeno líp. Ale podle mě tam být nemusí.

Pozor na příliš roztažené ikonky ve sloupku, nevypadají hezky, a ta pod KS nejde dost dobře přečíst.

Tady mi nějak chybí zdroj bannerů, alespoň tedy toho s obrázkem.

Zkrátka určitě je co dělat, doporučuju každopádně začít nejprve výzvou a pokud možno si zaznamenávat i její průběh (pokud ne v článcích, tak alespoň pro sebe, to se ti bude hodit do budoucna). Uvidíš, co z toho vyleze, a já to budu mezitím rozhodně sledovat a budeme v kontaktu :)

* Verdikt BUDU SLEDOVAT je taková moje momentální alternativa k "Opatrně", které jsem nechtěla dávat z toho důvodu, že není vyloženě co vyčíst nebo kvůli čemu kárat, protože je to prostě momentálně v procesu, nebo spíš před jeho začátkem, a bude každopádně zapotřebí se na to podívat ještě po čase. Každopádně doufám, že za ten měsíc už bude ten proces rozjetý ;)

2) Le Fille Ash - ashinin.wordpress.com - listysnu.cz - OPATRNĚ

"Zdravím všechny vůdce snílkovské vzducholodě! Chtěla jsem jen oznámit návrat k mé aktivitě v klubu a zároveň s tím i mou novou blogovou adresu."

M.: Tak to má být, šťastné návraty! :) Blogerů na vlastní doméně tu moc nemáme a já tenhle trend samozřejmě podporuju (podle mých informací by se měly v letošním roce přesuny z blog.cz do vlastního dost rozjet a já se na to dost těším). Takže:

Záhlaví není nic moc převratného, ale v jednoduchosti je krása. Momentálně mu jen ubírá na zajímavosti to, že hned pod ním je banner momentální výzvy, který je mnohem výraznější a větší. To by se asi dít nemělo a navíc u toho banneru mi fakt neladí to, jak je v něm přes půlku nalepený ten šedý pruh s textem přes text. To neni dobrý, navíc to teď koncem ledna už není ani aktuální, a při snaze prokliknout se na něco doleva nebo doprava, jak mi to nabízí, se nic neděje. Nefunkční grafika nedělá dobrý první dojem.

Dál to vypadá líp - dobrá navigace, profilový článek hned na prvním místě (a profil i ve sloupku, tak to má být, jen text doporučuji trochu odsadit od obrázku, viz co jsem psala Oxys). A tady bych prosila o zdroj blogového obrázku.

A když o tom mluvíme, zdejší obrázek je tvůj? A to logo tady? A první obrázek tady? Nakrčuju obočí...

Jinak si myslím, že blog vypadá dobře a že bude pro publikum i zapamatovatelný, protože blogeři se vždycky líp zapíšou, když mají nějakou nálepku, kterou si na ně může někdo dát, a pokud možno i víc nálepek (protože co nálepka, to další publikum), takže baletka celiačka a cosplayerka se má velkou šanci chytit, už kvůli jídelníčkům a receptům, na to lidi s nejrůznějšími omezeními ve stravě jedou. Jen bych doporučovala nepřehánět to s filtry na fotkách. Takové foto má být informační, ilustrační, aby člověk věděl, jak to bude vypadat, a z téhle verze nic moc nevidí. Koneckonců tady máš tu fotku i bez filtru a podle mě má takhle pro čtenáře mnohem větší hodnotu.

Počkám si na vyjádření ke zdrojům, ale jinak jsem ráda, že se vracíš, a budu ještě raději, až se začneš objevovat i tady na klubovém blogu. Ví Ucho, že zdejší rubriky potřebují trochu víc aktivních čtenářů! Tak tedy zatím OPATRNĚ.

A ještě to dorazíme pár nedobrovolníky, co vy na to? Muhaha >:)


1) Zítra - unavene-oci.blogspot.cz - NE

M.: Rychlovka pro začátek - blog nenalezen. NE.

2) Chloe Noir - sinister-death.blog.cz - ANO

M.: I temné designy se dají dělat čitelně a zdejší blog má podle mě všechno, co má pořádný blog mít, a nic k vytčení. Je tam deníček, jsou tam vlastní zájmy, fotky, vlastní ruční tvorba a tak dál. Prostě pohoda. Škoda těch celkem častých anglických názvů článků, ale chápu, že v případě goth blogu je přece jenom líp hodí do krámu "My photos" než "Moje fotešky" a tak podobně. Nicméně zrovna u Halloweenu, Vánoc nebo nějakých DIY šperků mi to přijde nadbytečné. Ale ANO.

3) Vivienne - vivienne.blog.cz - ANO

M.: Helou Dincie, dlouho jsme se neviděli... Vraždíla bych za Affs a Icons, zvlášť když zbytek menu, třeba jako Rubriky, mohou být krásně česky. A zápatí je taky příběh samo o sobě. Nepochňopíš. Ale chápu, že pokud někdo takhle od Dincie koupil a neoplývá grafickými schopnostmi, sám s tím asi moc nezmůže. Ale zubama skřípat nepřestanu, to se nebojte. Ona má sice monopol na dělání fakt takových správně snílkovských designů, ale tedy provedení pokulhává, to si přiznejme, o načítání nemluvě.
Jinak nemám ani tady co vytknout, obsahově je blog naprosto v pořádku a jsem ráda, že vidím tak časté příspěvky do KS! :) Už za to samotné ti posílám virtuální zlatou hvězdu na čelo, neboj se ji tam nosit hodně viditelně, třeba to inspiruje další. ANO.

(4)) Na její vlastní žádost jsem také vyškrtla ze seznamu Miss NeverFree, jelikož opustila svůj blog a dala nám o tom vědět mailem. Za to děkujeme a doufáme, že dojde k jejímu návratu v jakékoli podobě, s jakýmkoli jménem ;)



A tím už dneska končím, prsty i oči mají dost. Zas za měsíc se těší M.!

5 komentářů:

  1. Páni, ty ses dneska rozepsala. :3 Skoro mám chuť taky zažádat o kontrolu, nicméně s Clamorem to už zjevně nemá cenu.Ty designy od Dincie mě děsí. Já vím, že ono je to asi pro ledaskoho hezké na oko, ale já myslím, že v blogosvětě už se nějaký pátek tenhle typ layoutů vůbec nenosí. Nehledě na to, jak dlouho se to načítá a na to, že obsah blogu se k samotnému designu většinou vůbec nehodí. Ono lze i ze základní šablony vytvořit ledacos čistého a pěkného. Ale proti gustu... :)

    OdpovědětVymazat
  2. Bože ja som aj zabudla dýchať keď som čítala tvoj verdikt. Stále som čakala, že príde to tvoje povestné "vrhania nožov." Tie veci o obsahu publikovanom na blogu napadli aj mne. No takto to pôsobí definitívnejšie.Druhá vec je dizajn blogu. No vtip je v tom, že ide o "už prerobený" dizajn. Toto ma však utvrdilo v mojej niekdajšej domnienke o potrebe využitia služieb nejakého blogerského grafika.   Len dúfam, že tí o ktorých som vedela ešte blogovo nevymreli.Inak čo sa obrázkov týka, počujem o transparentnom orámovaní prvý krát v živote. To o čomsi vypovedá. V každom prípade dík za tip. Pomohol. myslím, že by si mala začať viesť poradňu pre blogerov.Čo sa neozdrojovaných bannerov týka s tým prvý máš pravdu, stále si vravím, že ho už odstránim, no málokedy som sa k tomu naozaj dostala a keď už tak sa ozvala sentimentalita. No popravde patriť s čímsi podobným do KS je fakt nemiestne. (Tak trochu si teraz pripadám ako zlodej nachytaný na hruškách) Avšak ten druhý je "vlastnej" výroby pomocou stránky cooltext.comMimo to som vďačná za tieto záchytné  body.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Prosimtě, to mi neřikej, že zrovna takovej veterán jako ty, co musel přečíst snad nejvíc podobně laděných článků ode mě i od jiných, by potřeboval ještě s něčím radit :) Ale jestli ten pocit máš, tak klidně napiš, ostatně radím i po mailu, tak to nemusí být vyloženě tudyma S Dincií to vidím podobně. Ocenila bych, kdybych se s ní už nikdy nesetkala. Mně se ty designy kupodivu celkem líbí, přijdou mi fakt takové správně snové, fantasy a všechno, ale to načítání je děs, a ta engličtina, a ještě jsem nepotkala člověka, co by si to uměl upravit nebo jí napsat, ať mu to upraví ona.Designy určitě nedělá jenom ona, přitom.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Aj karamba, to jsem netušila, že mám tak příšernou pověst A já se vždycky tak snažim bejt hodná...Já nikdy neměla nervy na to, abych furt otravovala nějakého tvůrce designů, aby mi měnil to či ono, protože měním často názory a chutě a kvůli každé prkotině si zase žádat změny... ale já do toho přišla tak nějak v době, kdy lidí, co by to uměli s designy, moc nebylo, a s kamarádkami jsme se to všechno učily samy za sebe. Prostě jsme googlily, co se dá jak v CSS a HTML dělat, jednou za čas se člověk osmělil se někoho zeptat, jak udělal to či ono, a taky bývaly dohledatelné různé sesumarizované fígle, třeba jak dát do blogu přehrávač s hudbou (to ještě AZ nikdo nehrotil), jak něco nechat zmizet a podobně. Dneska už na to taky nemám takové nervy, ale myslím si, že jednoduchost má mnoho výhod.Poradna pro blogery... no, tohle je taková její verze :) Jinak radím taky po mailech, občas se mi někdo ozve, a dřív jsem takhle kibicovala hlavně na AK blogery. Mně to baví, ale nechci tomu dávat tolik času, když to není vyžádané. To si to radši nechám pro těch pár vyvolených, co si sami řeknou :)Ono se to navíc beztak pořád opakuje, ty rady jsou furt dokola to samé.Sentimentalitu na jednu stranu chápu. Na druhou já už to nějak nepřenáším přes srdce, když mám něco cizího a nevím, odkud. Buď to najdu přes Tineye, nebo si najdu něco podobného, co je volně použitelné (nebo k tomu aspoň mám zdroj), no ale jestli to prostě fakt jinak nejde a fakt tam chceš mít tohle, tak to vždycky můžeš vyřešit jen poznámkou, že se omlouváš, ale zdroj jsi prostě nenašla. Však jsme lidi, jen jde o to, aby to nevypadalo, jako že na to kašleš.U toho druhého jsem si říkala, že to je něco vyrobeného, tam samozřejmě autorství není třeba nijak hrotit, taky mám různé obrázky a grafické spatlaniny z Befunky nebo Picmonkey například.Já jsem ráda, že ses přihlásila, a doufám, že to k něčemu bylo a v něčem ti to pomohlo :) Jak říkám, budu to sledovat

    OdpovědětVymazat
  5. Tak. Vše jsem pročetla a ano. O záhlaví vím. Bohužel s designem moc hnout nejde, ale já osobně jsem s ní takhle spokojená. Se slidem si ale určitě pohraju. :)
    Co se obrázků týče, 99% je mých, ty, co nejsou "doozdrojuji". Zatím díky moc!

    OdpovědětVymazat