22. ledna 2016

Iluze pro Doriana

Skrz, do středu nebo ven?

[]

Chilias nevěřícně zírala na brečící horu masa, poté obrátila oči v sloup, zvedla ruce dlaněmi k ostatním a prohlásila: "Mám dost. Zavolejte mě, až se tenhle ťuňťa vyfňuká."
Nasupený pohled kapitána Imaginaria zasvištěl vzduchem a na pár úderů srdce se zabodl do dívčina těla. Naproti tomu Imaginariova dlaň stále otcovsky poklepávala a konejšila rozladěného mechanika. Náhle však byla kapitánova pravice prudce odvržena. Mistr Sádlo vyskočil jako čertík z krabičky a také tak chvíli jeho hlas přeskakoval.
"Co si vo sobě myslíš, ty spratku! Já, já, já..." bil se přitom do prsou, "já si Rácinku vypiplal z kocábky prolezlé červotočem a kdovíčímještě a pak... pak si přijde červ jako ty, čmajzne plachtu, dělá s ní hovadiny, div ji nerozsápe na maděru... a... a vůbec," završil svou řeč divokým gestem, jehož obsah natož podobu si neodvažuji popsat.
Bylo jasné, že musí do celé záležitosti zasáhnout kapitán, avšak aktivnější Hernajs se chopil příležitosti. "Mistře Sádlo, jsme rádi, že už jsi zase při smyslech a že nám tedy povíš, proč nemůžeme s Aberratio odletět."
Funící býk, totiž hlavní mechanik, pohlédl na svého kapitána a prohlásil: "Abdikuju."
"Pro hvězdné nebe, proč?!" zděsil se kapitán a s ním i posádka.
"Kapitáne, já... já... já zapomněl koupit náhradní vzduchovej filtr," odpověděl Mistr Sádlo a znova se rozplakal.

Dobrý večer dámy a pánové,
to se nám ten Čestmír nějak zatoulal, co. Vážení, ale mám báječnou výmluvu, proč Imaginarius stávkoval. Vlastně dvě. 1) Mistr Sádlo odmítal přestat brečet. 2) Všemi milovaná Maglaiz utíkala za časem jako pes za ocasem, aby zdolala největšího nepřítele všech vysokoškoláků STÁTNICE. To byste mi snad jako výmluvu uznat mohli, ne? :-D

Autorka: GaluSs

Vždy mi přišlo, že se až moc striktně držíte obrázků coby ilustrací. Vážení, vím, že v sobě máte i něco víc než jen takovouto fantazii, a proto vám zde dávám obrázek s názvem "Neztrať svou cestu." Jak s tímto poselstvím naložíte, je na vás.

Autorka: AndreaTamme; obrázek je na původní adrese nedostupný

Tento měsíc otřásá světem odchod hned několika velkých osobností. Ať už je to Lemmy Kilmister z Motörhead, David Bowie (pro fantasy milovníky známý také jako Jareth, král goblinů/skřítků), Alan Rickman (je třeba vůbec říkat, koho že to hrál?!) či Ettore Scola.
Jelikož soundtracky k filmům o Harrym jisto jistě znáte nazpaměť, dnes vás zavedu do ztřeštěného světa Labyrintu.





Toto jsou melodie, které sice moc o ztřeštěnosti nevypovídají, ale pokud mi nevěříte, pak zde máte k dispozici kompletní soundtrack.


BOŽE, HLAVNĚ SE MĚ NEPTEJTE, JAK BÝVÁ TENTO FILM INTERPRETOVÁN PSYCHOANALYTIKY!



Dnešní lov zaměříme trochu vědecky. Jednoho bludišťáka dostane ten, kdož mi poví co to je heterochromie, co anizokorie, kdopak slavný se tím může/mohl chlubit a zdalipak jste se už někdy s někým takovým potkali. Čtvrtý bod je bonusový, ale osobně by mne zajímal asi nejvíce.

Výzva všem:

Pokud máte nějaký návrh, připomínku, jste s něčím nespokojeni nebo spokojeni ohledně Imaginaria či Klubu Snílků, prosím, dejte nám to vědět buď zde v komentářích, na facebookové stránce, nebo na klubový e-mail. Předem děkujeme za všechny podněty a upozornění. Jsme také jenom lidé a chybujeme.


V ÚVAHU BEREME I ÚVAHY!


Odkazy, řádně označené, na své Iluze prozaického, básnického či úvahového charakteru, uctivě prosím, račte vkládati do:

Krásné dny vinšuje
Vaše tetka Maglaiz

6 komentářů:

  1. Heterochromie je když člověk nebo zvíře má odlišnou barvu očí může být třeba část oka zelená druhá část modrá.
    A Anizokorie je rozdíl ve velikosti zorničky v oku.Dočetla jsem se, že tuhle rozdílnou barvu očí měla herečka Colleen Moore (jedno oko měla modré druhé hnědé) Já se osobně s nikým s touhle výjimečnou rozdílnosti :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tedy tetko Maglaiz to jsem ráda, že jsi tady! Zajímavé čtení a Klub snílků vypadá ještě zajímavěji. Byla jsem odejita z Autorského klubu, mohu se přihlásit sem k vám do Klubu snílků?

    OdpovědětVymazat
  3. Hohohohó! To se na to podíváme!1)heterochromie = různobarevnost, obvykle používáno pro situaci, kdy tvor (nejen člověk) má každé oko s jinak barevnou duhovkou. Může se však vyskytnout jedinec, který má obě barvy v jediném oku (nebo dvojbarevné oči obě.)Slavní: David Bowie či Mila Kunis2) anizokorie = každá zornička jinak velká - rozdíl alespoň 0,3 mm. Může jít o fyziologický stav (nepřesahuje-li rozdíl 1 mm), bývá to však i příznak poměrně nepříjemných věci - jako mozkového krvácení či neurosyfilidy. Tedy není o co stát.4) Bohužel (v druhém případě bohudík) jsem s tímto osobně tu čest zatím neměla.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Určitě ;) Registrace je otevřena všem, stačí splňovat podmínky. http://libere.blog.cz/1012/aditum-aneb-kdo-je-hoden-necht-vstoupi

    OdpovědětVymazat
  5. Tak doufám, že ještě stíhám odpovědět na otázky. Sice už nestačím vymyslet nějaké povídání nebo básnění, ale tak aspoň něco. Heterochromie - různobarevnost, nejčastěji se týká duhovky, ale vyskytuje se třeba i na kůži. Anizokorie - různá velikost zornic, liší se o víc než 0,3mm. Slavného člověka s heterochromií znám asi jen jednoho, a to doktorku Quinnovou, teda spíš Jane Seymour. A dokonce jsem takového člověka potkala i v reálu, a to moji sestru (s tzv. centrální heterochromií). A do příště snad už zvládnu i něco literárního, je třeba se zase zapojit :)

    OdpovědětVymazat
  6. Jéé, on už je pátek!
    Tak heterochromie je dvoubarevnost očí (vrozená, nebo i "získaná") a může být dvojího druhu: buď je každé oko jinak barevné (měl to například v příspěvku zmiňovaný David Bowie... a taky husky, ale toho asi počítat nebudeš ) a pak je to dvoubarevnost jednoho oka (kterou má například můj oblíbený, charismatický záporák Jonathan Rhys-Meyers).Anizokorie je nestejnoměrnost zornic, kdy je každá jinak velká. A tady nevím, kdo ji má...A nikoho takového neznám...

    OdpovědětVymazat