13. září 2019

Creatio - Poklady z podchodu

Dobrý den, milí snílci a snílkyně. Dnešní čtvrtek to bude trochu netradiční. Takže žádný váš, nebo můj obrázek. Něco docela jiného.


Já už totiž hodně dlouho procházím dvěma strakonickými podchody. A již několikrát jsem si říkala, že ty grafity, co tam jsou, někdy musím vyfotit a dát na blog. Nikdy jsem se k tomu nedostala. To až minulý týden jsem si řekla: "Kdy jindy, když ne teď? A tak jsem si v úterý vyjela s fotoaparátem do města do "Podzemních galerií", jak tomu někdy říkám. A docela si mi ten den poštěstilo.

Třeba tady je první úlovek. Tohle si zaslouží jenom obdiv. To už chce talent a veliké zkušenosti. Na tom obrázku je přece všechno. Věž strakonického hradu, dům postaven v bavorském stylu, ve kterém je knihovna. Dokonce i tu kostelní věž odněkud znám. A ten dudák se také povedl. Nádhera.


A v tom druhém podchodu mě zase uchvátila práce s odstíny zelené. Vypadá to téměř magicky. A je to ještě širší, ale mně se to na fotku celé nevešlo. Možná, kdybych mohla ještě trochu couvnout, ale mě brzdila zeď.
Vlastně mám ráda zelenou a ta fialová se k ní vyloženě hodí. A kdo říká, že ne, zřejmě ještě nikdy neviděl, jak se na jaře vyjímají fialky v trávě. Ale je fakt, že já mám zřejmě zvrácený vkus, co se kombinací barev týče.


Na místech, která jsem fotila, je sprejování povolené. Já se tomu samozřejmě nevěnuju. A ani nevím, kde se ty barvy shání. Možná v nějaké drogerii. Ale mám ráda barevné ulice, a tak mě potěší, když někde vznikne nějaké nové dílo, když vypadá zajímavě. A to, i kdyby to bylo třeba tam, kde je to vyloženě zakázané. To ale neznamená, že bych nebyla vzteklá, kdyby mi někdo přebarvil plot. :-)
A co vy? Jaký máte vztah ke grafitům a sprejerství jako takovému?

***

Pokud jste členy Klubu snílků a chcete, aby se vaše obrázky objevili v příštím článku, pošlete je na email klub.snilku@email.cz. Do předmětu napište "Creatio", do emailu název a popis výtvoru a na konci se prosím podepiš. Stačí přezdívka, pod kterou tě známe.

Do komentářů též můžete psát náměty na hudbu, kterou mám nakreslit. A nebo vy můžete nakreslit svojí oblíbenou píseň a pak poslat. Docela by mě zajímalo, jak vy vnímáte různé druhy melodií, hudebních nástrojů a nebo celkovou atmosféru skladby.

Nebo kdybyste náhodou na svých cestách po ulicích nalezli nějaké veledílo, které by vás nadchlo, můžete ho vyfotit a poslat. Takový můj okamžitý nápad.

A nakonec, kdybyste měli nějaký návrh, jak rubriku Creatio ještě více vylepšit nebo vám tu něco chybí, nebojte se to zmínit v komentářích. Já vám vyjdu vstříc, pokud to bude jen trošku možné.

1 komentář:

  1. Krásné.
    V takovýchhle případech mi sprejerství vůbec nevadí, ba ho i vítám. Taky mám poblíž domu starou betonovou zeď, architektonická a kulturní hodnota blízká nule, a vzali si ji do parády šikovní sprejeři, radost pohledět.
    Nutkavá potřeba umístit svůj podpis na jakoukoli jednolitou plochu je ovšem záležitost diametrálně odlišná.

    OdpovědětVymazat