5. září 2019

Creatio - 3. kreslení hudby (Soundtrack z krále Artuše)

Dobrá den, milí snílci. Tak jsem se vám vrátila z dovolené a zase můžu přidat nějaký ten článek do této rubriky. A je pravda, že jsem neměla jedinou představu o tom, co sem dát. Naštěstí jsem v úterý objevila komentář od Alissy, která mi navrhla, že bych mohla nakreslit obrázek na soundtrack z Krále Artuše.
Abych pravdu řekla, moc se mi do toho nechtělo. Byla jsem nějaká unavená. Ale když si několikrát pustila skladbu a zavřela jsem při tom oči, tak se mi zjevil takový červený ornament. A tak jsem si řekla: Proč ne? Abstraktní obrazy jsou někdy také zajímavé. Vzala jsem papír, červenou pastelku a během čtvrt hodiny jsem stvořila toto.
Abych se přiznala, není to tak souměrné, jak jsem potřebovala. Na druhou stranu vypadá docela vznešeně a dokonce i magicky.
A nyní se na to podívejme ještě z jiného úhlu. Kresba totiž vypovídá o hudbě, která mí po celou dobu svého znění stejná. Nejsou v ní žádné razantní změny rytmů a melodie. A zní velice harmonicky. Proto nejspíš ta snaha o souměrnost. Také bych zmínila, že má docela pozitivní vyzařování a dost možná by mohl mít i ochrannou funkci. Dovedu si představit, že bych si to malovala na dveře a rámy oken, aby zlé síly zabloudili v propletených čarách a nepronikly do domu. To by se to však muselo udělat jinak. Spojit všechny linie vyčuhující z obrazce. To abychom si mohli být jisti, že zase nevybloudí ven. Ale myslím, že tahle verze stačí. Je už dost složitá a navíc bych jí nezvlázla znovu. A víte, že by to byla i dobrá výšivka na šaty? :-)


Jinak, kdybyste náhodou chtěli, aby vaše tvorba byla také viděna, Neváhejte a posílejte. Vždy uvítám nějaký příspěvek. Kdyby někdo něco nakreslil, či náhodou našel nějaký zajímavý už dávno zapomenutý výkres, nechť posílá na adresu klub.snilku@email.cz. Když do předmětu napíšete "Creatio", nemůžu to přehlédnout. Klidně do emailu připište i pár slov o svém díle. A připojte vaší blogovou přezdívku, pokud se nějak výrazně liší od vaší emailové adresy.

A ještě něco. Kdybyste měli nějaký návrh, jak rubriku Creatio ještě více vylepšit nebo vám tu něco chybí, nebojte se to zmínit v komentářích. Já vám vyjdu vstříc, pokud to bude jen trošku možné.
Do komentářů též můžete psát náměty na hudbu, kterou mám nakreslit. A nebo vy můžete nakreslit svojí oblíbenou píseň a pak poslat. Docela by mě zajímalo, jak vy vnímáte různé druhy melodií, hudebních nástrojů a nebo celkovou atmosféru skladby.

Ať tak, či tak, přeji vám do příštích dnů mnoho energie a inspirace.
Mějte se krásně.

Raja Luthriela

1 komentář:

  1. No výšivka na šaty by to byla skvělá. Jestli si někdy budu nechávat šít šaty na soutěže, ozvu se ti stran licence
    Já jsem tuhle hudbu objevila celkem nedávno a od té doby ji používám jako kulisu, když potřebuju napsat něco vážného, kam nechci sázet sarkasmy a nespisovné koncovky a uštěpačné poznámky. Docela to funguje.

    OdpovědětVymazat