15. srpna 2019

Creatio - Ilustrace k příběhu

Dobrý den, drazí snílci. Nevím, jestli tak zapůsobil ten minulý článek nářků a nebo je lepší planetární konstelace, než obvykle, ale stalo se, že nám v Creatiu přistál obrázek. Tentokrát od Alissy. Tak se na něj společně podíváme.



A co nám k tomu píše?

Milá Rajo,
přiznávám rovnou, že nemám odhad, jestli není mých výtvorů už takhle na blogu dost a dost, takže nechám na Tvém úsudku, jestli obrázek někdy použiješ.

Nakreslit nějakou akčnější ilustraci k příběhům jsem si chtěla už dávno, ale dostala jsem se k tomu až teď v létě, když mi v knihovně padla do oka knížka Prostě postava (https://www.zonerpress.cz/proste-postava). Skočila jsem po ní v naději, že se z ní naučím lépe kreslit postavu v pohybu nebo pózách zajímavějších než stání ve frontě.
Čekala jsem od ní sice víc podrobností, příkladů a cvičení (například téměř neřeší oblečení), ale i tak se mi při listování začal v hlavě rodit nápad.
Jednotlivé postavy mi s asistencí knížky šly docela od ruky. Ve většině případů jsem vycházela ze dvou i tří různých vzorů, ale pořád jsem se měla čeho držet. Pozadí představovalo úplně odlišný problém a pokoušela jsem se o něj na čtyřikrát, než jsem dospěla k výsledku, se kterým jsem spokojená. Víc než obvykle jsem využívala výhod digitální kresby (aneb "tenhle strom by vlastně vypadal líp o pět čísel vedle" :-)) Nejdůležitější věc, kterou jsem se na tomhle obrázku naučila, je využívání průhlednosti. Dlouho jsem si říkala, že s tabletem se dá kreslit prakticky stejně jako s tradičním kreslířským a malířským náčiním. Ale začínám se klonit k názoru, že jsou obrázky, kterým využití výhod digitální kresby vyloženě svědčí.
Pokud jde o samotný obrázek - ilustrace měla patřit kamsi do příběhu nazvaného Osamělé války, přinejmenším postavy se podle toho chovají, ale takováhle scéna se nikdy nestala. Theodor Carwyn má příliš rozumu na to, aby se nechal chytit na nepřátelském území.
Přeju krásný čtvrtek

Alissa


***

Ne, neboj, tvých obrázků, stejně tak jako obrázků kohokoliv jiného, není nikdy dost. Já jsem ráda za každý příspěvek. Jen jednu výtku bych měla. A to, že u toho chyběl název. Tak jsem to pojmenovala já.
A asi si taky budu muset sehnat nějakou takovou knihu s radami, jak nakreslit postavu. Přece pořád nebudu hledat na internetu obrázky lidí, kteří jsou ve stejném postoji, který chci nakreslit. Někdy to totiž dlouho trvá a navíc i ta teorie by se mi občas hodila. :-)

***

Jinak, kdybyste i vy ostatní náhodou chtěli, aby vaše tvorba byla také viděna, Neváhejte a posílejte. Vždy uvítám nějaký další obrázek. Kdyby někdo něco nakreslil či náhodou našel nějaký svůj zajímavý už dávno zapomenutý výkres, nechť posílá na adresu klub.snilku@email.cz. Když do předmětu napíšete "Creatio", nemůžu to přehlédnout. Klidně do emailu připište i pár slov o svém díle. A připojte vaší blogovou přezdívku, pokud se nějak výrazně liší od vaší emailové adresy.
Nebo, kdyby jste neměli chuť či možnost kreslit, můžete mi zadat téma a já, nakreslím něco pro vás. Nejlépe, když mi napíšete, jakou mám pro vás nakreslit píseň.
A ještě něco. Kdybyste měli nějaký návrh, jak rubriku Creatio ještě více vylepšit nebo vám tu něco chybí, nebojte se to zmínit v komentářích. Já vám vyjdu vstříc, pokud to bude jen trošku možné.

3 komentáře:

  1. Rajo, název chyběl z toho prostého důvodu, že mě vůbec žádný nenapadl. Vždyť jsi viděla, jak byl pojmenovaný ten soubor

    OdpovědětVymazat
  2. Zajímavé a moc hezké Líbí se mi póza slečny v zeleném.

    OdpovědětVymazat