7. července 2015

Interestio pro červenec

Zdravím Snílkové,

to jste překvapeni neobvyklým dnem v týdnu, což? Interestio tentokrát (zcela netradičně) připadlo na úterý. Bohužel jsem totiž přes víkend byla z dosahu počítače a, jak se zdá, nebyla jsem sama. Předpřipravený článek tedy prospal neděli mezi Rozepsanými. Ale na kráse mu to rozhodně neubralo. Spíše naopak.

Je však na čase přerušit moje plkání a nabídnout Vám šťavnatý výběr, který je zároveň i mým dočasným rozloučením s Interestiem. Neúprosně se totiž přiblížily doby, kdy budu snít z dosahu wifi připojení. Ale nebojte. O svou porci zajímavostí jistě nebudete připraveni.

Na viděnou
Dragilia

Soutěžně

U Pufflie můžete pokusit své štěstí s vyhlídkou poukazu na 500 Kč.
Chloe Nöir pořádá giveaway o šperky.

Jazykově

Gura-chan vysvětluje japonské přechodníky.

Literárno

Yima o Sjezdu spisovatelů a své první minutě ticha. Víte za koho? Taktéž byla pozvána na vyhlašování literární soutěže Skrytá paměť Moravy. Jak se nakonec umístila?
A do třetice nás Yima ještě zve na v pořadí již páté Psací odpoledne.
Berenika se pustila do ruské klasiky. Co ona a Anna Karenina?
Lenny nám dopřává další porci držitelů Nobelovy ceny za literaturu. Tentokrát za roky 1962/3 a 1964/5.
Polgara se podívala na zoubek nové české detektivce. Jaký dojem si odnesla ze čtení Mrtvé šelmy?

Umělečno a poetično

Papája má na svědomí fotografie s nádhernou atmosférou.
Jehane se chopila oleje a představuje nám svou Dámu s kloboukem.
Šárka maluje krajinky ze Středozemě.

Do veršů se pustila i Auril se svým Na krku mám.
MissNeverFree a její Román(ek).

Kulturní okénko

Aerosol se vypravila na Rock for people. Jak to tam vlastně vypadá?
Guizmo se vydala na Muzejní noc.

Hanyu-hime představuje pár krátkometrážních hororů.
Illienel vzala hold představiteli jednoho velkého čaroděje ve filmové adaptaci Tolkienovy Středozemě.

Běžný neběžný život

Lúmenn radí jak rozeznat šarlatána (a včas vzít nohy na ramena).
Dragell se nám objevila v novinách. K čemu se vyjadřovala a kdo ji zpovídal?
Yima se nám vydala dokonce na titulní stránku. Kde a proč?
Jak se plave s tuleni? M. Phoenix se o zkušenost ráda podělí.
Destinateus poodhlalil roušku tajemství, jak že vlastně vypadalo jeho zkouškové.
Nika Caesaris o svých zkušenostech s finančním poradenstvím. Aneb co jí to dalo a proč nikdy víc.

Nesnílkovský bonus

Další literární soutěž v žánru science fantasy zastřešuje Triumvirát.

5 komentářů:

  1. Na některé články se musím rozhodně podívat!

    OdpovědětVymazat
  2. Interesantní výběr, rozklikávám jako divá ;) A díky za zařazení.

    OdpovědětVymazat
  3. Oooo i já jsem byla zařazena? Milé překvapení :)

    OdpovědětVymazat
  4. Téda...jdu tradičně omrknout, co nového pěkného se urodilo ve snílkovských vodách a co, až bude volná chvíle, nesmím vynechat a pak se nestačím divit svým očím. Já tu jsme taky! :O To bylo překvapení. Děkuji moc za zařazení.
    P.S. Jen...nemůžu si pomoct, ale řekla bych, že moje povídka na památku Christophera Lee by seděla spíš do Literárna než do Kulturního okénka. ale jsme hrozně ráda, že tu vůbec jsem  a je vlastně úplně jedno, v jakém zařazení. Díky ještě jednou moc, fakt mě to překvapilo, ale i potěšilo.

    OdpovědětVymazat
  5. [1]:[2]: Jsem ráda, že se líbí. [3]:[2]:[4]: Však jste si to zařazení také zasloužily. [4]: Původně jsem také o umístění odkazu k literatuře uvažovala. Nakonec ale zvítězila kultura, protože ač jde o knižní adaptaci, jde o poctu herci. Hrajícímu ve filmu natočeném dle knihy... To už mi přišlo jako trochu velká odbočka.

    OdpovědětVymazat