28. března 2015

Kontrola dvacátá osmá

Velevážené snílkovstvo!

Blíží se konec března a my pro vás máme připravené nové vydání kontroly palubních lístků. Tentokrát jste nás velice potěšili, takže vám za to prozradíme jedno sladké tajemství, a sice že se s kontrolováním rapidně blížíme konci jednoho kolečka, a brzy tak dojde opět řada na snílky, kteří byli kontrolování v dáávné minulosti a měli možná za to, že už se na ně zapomnělo! No, to se ale šeredně spletli, muhaha! >:) Mějte na paměti, že ačkoli se snažíme nekontrolovat znovu ty, kteří byli kontrolováni nedávno, není tak úplně pravidlem, že každý, kdo právě prošel, má nyní spoustu času na tropení neplechy. Abyste se pak nedivili... ;)

No nic, konec toho strašení. Užijte si pěkně zbytek března, za chviličku tady máme duben a s ním přijde co? No? No jaro, přece! Tak se hezky lučte s chladnými dny a držme si palce, ať letošní aprílové počasí není tak moc aprílové. Aspoň tedy pro ty na pevnině, M. Phoenix to na ostrovech Scilly s držením palců už celkem vzdala. Tam to prostě asi jiné nebude 8)

Mějte se!



Návrat k minulé kontrole:

1) Labanda, Destel, Gabriela a Shis, Lanevra, Scarlet Witch, D., Sasha, Zlatka: VENKU

2) Bony - katerinabonyova.blog.cz - ANKETA (najdete pod článkem)
M.: Abych řekla pravdu, nejsem si jistá, jak s ní naložit. Neozvala se, což svědčí o tom, že pilním snílkem zrovna nebude, na druhou stranu od poslední kontroly přihodila na blog článek, čímž se, dalo by se říct, krpet napravila. Říjen - březen je rozestup jako kráv... ehm, noha obryně Stáni. Ale možná mám dobrou náladu... Co myslíte, snílci, dáme jí ještě jednu šanci? ANKETA
Dorka Jeseňská: Najhoršie na tomto je práve fakt keď nejaký blog dospeje do štádia, kedy zostáva len jediná možnosť. Tá, ktorá sa nepozdáva nikomu, dokonca ani mne. Keby nám blogerka napísala a aspoň stručne ozrejmila situáciu (problémy má predsa každý z nás) tak by sa to možno dalo aj inak. No aby som zas toľko nekrivdila uznám, že menšiu snahu vidno. Takže to tento krát nechám na vás milí členovia. Vy sa môžete definitívne rozhodnúť v ANKETE.

Náhodná kontrola:

1) Čalamáda June - clouds-scape.blog.cz - ANO

M.: Pohodový autorský blog plný vlastních kreseb, tu a tam trochu psaní, kterého by mohlo být víc, ale zase kdo nic nedělá, nic nezkazí. Tohle prostě totálně nechápu, ale budu to brát jako nějaký recesní úlet či co, a radši to nebudu komentovat. Ráda bych ale podotkla, že takhle si kvalitní článek opravdu nepředstavuju. Podobně tady bych měla výtku k chybějícím zdrojům, ale ježto je z článku zřejmé, že jde o seriál, a veškeré obrázky jsou vlastně jen screeny z toho seriálu, jejich autor nebude relevantní. Nicméně bylo by fér uvést zdroje i tak. Jinak k tomu ale nic zásadního nemám, u mě dobrý, jen tak dál a snad kdyby bylo ještě víc psaní taky k těm obrázkům... A fakt by bylo šikovnější udělat odkaz na homepage ze záhlaví než odkazem, který je na úplně posledním místě v menu. Ale zase bodík za vtipný odkaz na Archiv. Ovšem s poznámkou - to vůbec není pravda, já tam třeba lezu furt a všem 8) ANO.

Dorka Jeseňská: Snílek si, talent máš. Čo viac dodať? Zostávaš. (Aj keď prvý krát vo svojom živote počujem/čítam o "video gayms") ÁNO.

2) Daletth - daletth.webnode.cz - ANO

M.: Příjemné a přehledné, k prvnímu dojmu mě jen napadá, že by té přezdívce a "Fantasy tvorbě" v záhlaví slušel nějaký zdobnější font. Obsahově nemám vůbec co vytknout, a ještě je klubově aktivní. Rozhodně ANO.

Dorka Jeseňská: Hneď sa mi lepšie bude spať, keď nebudem musieť byť ja tá zlá. Aktívny snílkovský blog, prehľadý dizajn, zaujímavá tvorba, ktorá ma núti ponoriť sa do všetkých svetov. Jednoznačne ÁNO.

3) Temnářka - temnarka.blog.cz - ANO

M.: Designová forma článků mi nesedí. Když je perex krátký, ten volný prostor pod ním je zbytečně velký a nevypadá to podle mě hezky. To velké písmeno na začátku - chápu smysl, ale pro mě to nefunguje, nedovedu se přepnout a vždy mi připadá, že článek začíná bez toho prvního písmene. A taky se mi nelíbí, že perex je oproti zbytku článku posunutý doprava. Ale holt každému podle jeho chuti a každopádně to je tak to jediné, co se tomu dá vytknout. Temnářka je rozhodopádně autorský bloger i snílek (vlastní svět si nedokáže vymyslet a napsat každý druhý), takže u mě rozhodně ANO.

Dorka Jeseňská: No myslím si, že Temnářka je v blogosvete už známa firma. Čomu niet divu. Snáď nik nebude namietať ak vyhlásim, že takéto zasnené bytosti patria do KS. ÁNO.

4) Marja Virtanen - the-black-butterfly.blog.cz - ANO

M.: Hýbavé designy tedy nemusím. Ve sloupku je to trochu nedodělané, s chybkami - například bílé pozadí, zobrazující se za ikonkami po najetí na ně, nebo jak je každý element jinak zarovnán (doleva/do bloku/na střed...). Spolu se zarovnáváním doleva a nekonzistentním odsazováním odstavců (někde bez odentrování, někde odentrované) to ve mně zanechává dojem moc pěkně nakousnutého, ale jaksi nedoladěného designu, a blogera, který se snaží o skvělý celkový dojem, ale lajdá detaily. Co se však obsahu týče, nemám ani tady co vytýkat. Nižší aktivita není na škodu, když jsou pak ty články "vo něčom". ANO.

Dorka Jeseňská: Zaujímavý človek s rovnako zaujímavými myšlienkami. Dokonca ani stopy po plagiátorstve som doposiaľ neobjavila, takže neviem o ničom, čo by malo zabrániť kladnému verdiktu. ÁNO.

5) Papája - kreativity.blog.cz - ANO

M.: Moc pěkný vlastnoruční design, to se vždycky cení deseti bludišťáky a blogu to dává hned úplně jiný rozměr.Obsahově bez chybičky - recenze, články s hlavou a patou, kresby nebo fotografie, všechno řádně doplněné textem, aby bylo co číst i na co koukat. Parádní fotozáběry ve skvělé kvalitě, a přitom rozumném rozlišení (abychom ani my s loudavým připojením neměli problémy). Blog je přehledný, koukatelný, skvěle zvolená barevnost, jen snad na pár věcech by se mohlo zapracovat. V první řadě to záhlaví je celkem zbytečné. Pokud trváš na tom, že chceš, aby byl ten název blogu, Kreativity, viditelný v záhlaví, aspoň ho vyrob nějak líp, pěkným fontem, vlastnoručně, cokoli jiného než jen stroze bíle napsaný text. Působí to v tom krásně udělaném designu jako pěst na oko. Ten druhý řádek je pak tak zbytečný, že už snad zbytečnější být ani nemůže. Všichni vidí, že se ocitli na blogu na doméně blog.cz, vidí to z adresy a není důvod jim to připomínat a zdůrazňovat to. Osobně si myslím, že to hlavně ani není nic, čím byses chtěla chlubit. Chlub se vlastním peřím, vlastní hlavičkou, vlastní "značkou". Ne blogem.cz. Podobně je na tom font ve sloupku - děs a bída. Je to jaksi roztřesené a pokud dobře vidím, je to jiný font, než jaký je použitý v těle blogu. Proč to, prosimvás? Použij ten samý a tvůj blog bude působit tisíckrát líp, nemluvě o tom, že bys neměla volit tak velký rozdíl mezi velikostí fontu v těle blogu a ve sloupku. Je naprosto zbytečné, aby byl ten sloupek o tolik větším fontem. Osobně bych ho napsala stejným písmem, stejně velkým, a jen ty jednotlivé oddíly třeba napiš zeleně, stejně jako jsou názby článků. Proč kombinovat dva koncepty? A ta černá pozadí za Rubrikami, Autorkou atd. jsou taky nehezká, zvlášť proto, že se do nich ty nápisy nevejdou. Fotku máš takovou pěknou a schováváš ji - dej ji výš! :) Sociální ikony, bio, klidně i rubriky mohou být až dole pod ní. Tvá fotka je to, co by mělo potěšit tvé čtenáře jako první věc. Je to jako potřást jim rukou - ahoj, tady jsem, tohle jsem já. Rubriky blogu a projekty jsou vedle toho mnohem méně důležité. A taky by to chtělo v tom sloupku sjednotit mezery. Pod některými věcmi máš zbytečně moc "vzduchu", což nutí čtenáře scrollovat víc, než by bylo nutné. To jsou samozřejmě všechno přátelské návrhy, nic, co by škodilo tvému členství v Klubu. Jako snílka tě rozhodně beru. ANO.

Dorka Jeseňská: Prekvapene zisťujem, že to tu poznám. Papájin kreativný kútik ma už aj dávnejšie nadchol a titul KS-áckeho snílka si rozhodne zaslúži. Za mňa ÁNO

A dnes tu opět máme jednoho dobrovolníka...

...a tím je Berenika - poetia.blog.cz - ANO
Nedávno jsem se z povídek a veršů přeorientovala na (především) knižní blog a pozoruji pár změn - například mám více návštěv, ale méně komentářů. A ráda bych znala pohled z opačné strany barikády. Jak se na můj blog po změně počasí budou dívat meteorologové z Klubu Snílků? (Jen doufám, že to nebude horší než něco jako: "zataženo, občas trakaře.") Snílkům zdar!

M.: Snad nebudu příliš zaujatá tím, že Bereniku už jako blogerku znám dlouho a vím, že je to jak pořádný snílek, tak i pořádný bloger, ať se tématicky věnuje čemukoli. V KS se s ní teď až tak často nepotkávám, což mi přijde jako škoda, i tak ji ale mám za všelijak virtuálně aktivního človíčka, což vždycky přidá body k dobru. Blog mi přijde vzhledem fajn - osobně oceňuju přechod z tmavého netopýřího looku na světlý, vzdušnější, ačkoli je fakt, že v dnešní době světlých minimalistických designů ten zastaralý "dárk" styl přece jenom trochu vyčníval. Nicméně pořád musím ocenit, že je to pěkné, přehledné a má to jak skutečnou profilovku (byť s prvkem tajemství = skrytou tváří), tak sympatický avatar, abych si mohla autorku aspoň nějak představit. K tomu je celkem šikovně vyvedené vůbec celé záhlaví, kde jasně poznám, co je název blogu a co jméno autorky, a nikdo k tomu nemá potřebu cpát to podle mě celkem trapné "blog.cz", což považuju za blogískářský nešvar, hlavně tam, kde hned pod tím autor hlásá, že jde o jeho "official website", no to b mě omyli, ale zpátky k věci. Krásně viditelný kontakt a sociální ikony, přehledná navigace, minimum anglicismů - a u věcí jako "fanfiction" nebo "gothic" se to dá uznat, barvičky příjemně rozbíjí šedost designu a jemně ho oživují, navíc žádná není na bílém pozadí nečitelná, což je taky brilantní. S tou komentovaností, obávám se, že to bude prostě tématem. Knížní blogy se blogosférou množí jako houby po dešti a v takové spoustě konkurence by bylo těžké obstát i kdyby neexistovaly oficiálnější stránky á la Čsfd, jen na knihy (už nevím, jak se to jmenovalo, ale něco takového, mám pocit, je). Uspět ve virtuální sféře recenzemi na knihy je podle mě dost obtížné, a komentovat? Co k tomu říct? Buď jsem knihu četla a pak mohu debatovat nebo přitakat, nebo jsem jí nečetla (a takových lidí bude bohužel víc), a pak nemám k článku naprosto co říct. Dokonce i pokud si knihu přečtu někdy v budoucnosti - protože jaká je pravděpodobnost, že si vzpomenu, že tady na tom blogu o ní někdo psal a že bych tam mohla teď po měsících dopsat svůj názor? Roste návštěvnost, protože kdo si danou knihu vyhledává, tě najde - to u vlastní poezie moc nehrozí. Aby to ale donutilo lidi komentovat, bylo by asi třeba do každého recenzního článku přidat třeba nějakou obecnou otázku nebo pobídku, na kterou může reagovat kdokoli, i když tuto knihu nečetl. Z detailů: moc neoceňuju ten banner Book reviews. Jednak že je (podle mě naprosto zbytečně) v AJ (sorry, ale fakt, co to má za smysl?), jednak že šířkou neodpovídá šířce článku, což nevypadá úplně domyšleně. Celkově mi tam přijde nadbytečný, nepotřebovala bych ho tam. Z formy článku každý vidí, že půjde o recenzi. Jinak mi ten blog ale přijde dobře zpracovaný, dobře vedený, články jsou vizuálně poutavé a čtivě, ale mě osobně to tématem nezaujme, to mi jsou bližší ty básničky nebo prosté články ze života a z hlavy (třeba ten o Monster High panenkách). Pokud mám k tomu všemu dodat nějaký verdikt, jelikož o tom je i Repetitio dobrovolné, tak členství rozhodně ANO ;) Snílek, jak má být.

Dorka Jeseňská: Tak. V prvom rade podotýkam, že každý kto sa dobrovoľne prihlási do Repetitia má môj obdiv. Či to pre vás niečo znamená alebo nie, je druhá vec.
Ďalej ma trochu prekvapil najnovší dizajn. Nikdy by som nebola povedala, že sa blogerka nechá strhnúť jednoduchosťou, no stalo a dopadlo to dobre.
Jediné čo mi udrelo do očí bol ten spomínaný banner s nápisom "book reviews" v rubrike, ktorá sa inak volá "knižné recenzie." No inak nemám čo vytknúť. Z mojej strany ÁNO.

A to je pro dnešek všechno. Máte zájem nechat si od nás zdrbat svůj blog nebo třeba jen nový design? Přihlaste se nám do Repetitia! Jak na to a na co si dát pozor, se dozvíte tady. Těšíme se na vás v příštím vydání ;)

M. Phoenix a Dorka J.

7 komentářů:

  1. Díky moc za kontrolu! :)
    S tím bílým pozadím za ikonkami mám problém, to je fakt - bohužel nemohu nikde najít způsob, jak to odstranit. Též mě to tam otravuje.A chtěla bych se zeptat, jak to bylo myšleno s tím zarovnáním? Abych to mohla případně doladit :)Jinak, děkuji za pozitivní reakce k obsahu :)

    OdpovědětVymazat
  2. Děkuju za anketu, ale vzhledem k mé několika měsíční absenci mi vůči ostatním blogerům připadá nefér být nadále v seznamu Klubu snílků. Navíc netuším, za jak dlouho se zase k sepsání nějakého článku dostanu a nechci tady nic slibovat a pak to nedodržet. Přiznávám se, že o tom, že jsem na černé listině jsem až dodnes nevěděla. Takže pryč se mnou.

    OdpovědětVymazat
  3. [1]: Zkus napsat někomu, kdo dělá designy, někdo snad poradí :)S tím zarovnáním mi šlo o zarovnání doleva - ono je to v pořádku a spousta lidí to preferuje, ale já osobně jsem zarytý "blokař", doleva zarovnaný text mi připadá okousaný a rozházený a nepůsobí to na mě dobře. Ale to je spíš věc vkusu než vyloženě potíž.[2]: Už to, že to takhle píšeš, mě utvrzuje v tom, že to necháme na lidech :) Nikdo tu tak úplně netuší, kdy se k tomu dostane znovu, nikdy nevíš, co se stane. Uvidíme, jak nám to tu dopadne.

    OdpovědětVymazat
  4. [2]: Podle mě už jen to, že chodíš sem do KS a přečteš si svou černou listinu s hodnocením značí, že ti není KS lhostejný, jako u některých snílků :) To, že se bohužel přihodí nějaké období, kdy není čas, nebo není o čem psát se dá pochopit :) Věřím, že opravdu od KS nebudeš chtít dobrovolně odejít

    OdpovědětVymazat
  5. Jé, já taky byla kontrolovaná Díky za tip - zkusím si s fontem v nějakém nestřeženém okamžiku trochu pohrát :)

    OdpovědětVymazat
  6. [5]: Rádo se stalo ;) Jsem zvědavá na výsledek.

    OdpovědětVymazat
  7. Upřímně řečeno ani já ten banner nemám moc ráda. Bohužel, fonty na stránce v angličtině, ve/na které "pracuji," dovolují pouze anglické bannery. Stále hledám možnost, jak si nechat banner (přece jen mi bez nich přijde blog až příliš minimalistický) a zároveň se vyhnout závanu ciziny. Snad časem, až si do nového notebooku nainstaluji alespoň Gimp a budu mít čas projít české fonty...Jednoduchost designu přišla především kvůli tomu, že si s ní dokážu pohrát sama bez větších dovedností s designem. A navíc (což zbožňuji) mohu měnit barvy. I v minulém netopýřím vzhledu bylo hlavní, jakou mám zrovna náladu - podle toho jsem střídala barvy všech nadpisů, odkazů a nápisu na křídlech. Ale je pravda, že jsem překvapila sama sebe, jak jsem s blogem v současnosti spokojená. A díky materiálům na články, které mi poskytují recenze, nemám nikdy nouzi o inspiraci a nepřipravuji tak čtenářům dlouhé pauzy, které u mě dřív nebyly vyjímkou.Díky moc oběma za vyčerpávající hodnocení! :3

    OdpovědětVymazat