3. listopadu 2022

Creatio - Martin Šárovec

Zdravím, milí snílci. Malířským stylům jsme se věnovali pomalu dva a půl roku. A je mi jasné, že jsme ani z poloviny neprobrali úplně všechny. Přesto si však myslím, že je konečně načase je opustit. Teď mám pro první čtvrtky v měsíci trochu jiný cíl. Uvědomila jsem si, jak má běžný člověk malou šanci poznat tvorbu současných malířů. A proto jsem se to rozhodla nastudovat. A zaměřím se hlavně na malíře české.

Martin Šárovec

(*27. 7. 1977, Praha)

Je to současný český malíř. Absolvent DAMU a VŠUP.

Šárovcova malba spojuje dvě tradice: vychází z české expresionistické školy počátku 20. století a obohacuje ji o osobitou reflexi tzv. české grotesky 70. a 80. let. Výrazným Šárovcovým motivem je lidská tvář a její kritické až děsivé podoby zrcadlící postmoderní mediální společnosti 21. století.

ve svých obrazech pracuje s figurou i objektem. Jeho plátna jsou výrazně ovlivněna scénografií, kterou vystudoval na pražské DAMU. Při pohledu na Šárovcovu tvorbu od r. 2012 vidíme především expresívní portrét či ucelené scény.

Martinem akcentovaný je zejména cyklus Ethnic Size, čítající několik desítek pláten ukazujících banální situace lidí oděných do tradičních venkovských krojů. Tito aktéři nevědomky žijí v určité paralelní realitě, která je obklopuje militantními ostrými předměty. Ty ale paradoxně nemají budit dojem násilí.

Šárovec měl doposud více než dvě desítky samostatných výstav. Účastnil se například Mezinárodního trienále současného umění 2008 pořádaného pražskou Národní galerií. Jeho dílo je m. j. zastoupeno v kutnohorské Galerii Felixe Jeneweina a v četných soukromých sbírkách.

V roce 2015 vystavoval cyklus Ethnic Size na důležité skupinové výstavě českého současného umění v Los Angeles.

V roce 2018 vystavoval "Portrait Now". Tam ukázal kontrastně podobu osob světoznámých, ale i např. vlastních dětí.

 

https://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Šárovec

https://www.knuppgallery.com/martin-sarovec

Pokud jste členy Klubu snílků, můžete také tvořit a posílat své kresby, malby a třeba i koláže na email klubu klub.snilku@email.cz.

Pokud vás nenapadá, co kreslit, můžete se inspirovat mnou zadanými tématy. Například teď je aktuální téma „Mořský svět“. Klidně si ale můžete vybrat nějaké starší. Za poslání tematického obrázku můžete také dostat bludišťáka.

Do komentářů, ale i na e-mail můžete též psát náměty na témata, na která mám něco nakreslit já. A nešetřete mě. Ať je to zajímavější pro mě i pro vás.

Žádné komentáře:

Okomentovat