28. října 2021

Creatio - Malířské aktuality 6

Dobrý den, milí snílci. Vy všichni určitě už víte, že čtvrtý čtvrtek v měsíci mám vyhrazený pro vaše kresby a malby. Protože ale málokdy od vás něco přijde, tak mě napadlo, že bych provedla mírnou reorganizaci. Ten den budu zveřejňovat malířské aktuality, zatímco výtvory snílků přesunu na pátý čtvrtek v měsíci, který je jednou za dva až tři měsíce. Jsem přesvědčená, že to bude stačit, protože stejně mi letos ještě nikdo nic neposlal. Kdyby se to ale nějak výrazně změnilo, jsem to okamžitě ochotná vrátit zpátky.

A teď se vrhněme na události v oblasti výtvarného umění, které se za tenhle měsíc staly.

Hradecká galerie vystavuje falza

Královéhradecká Galerie moderního umění pokračuje v novátorském přístupu a přichází s průlomovou výstavou s třeskutě aktuálním, ale současně trochu bolestným tématem. Zejména pro samotné vystavující. Pod názvem „Originál? Umění napodobit umění“ jsou totiž prezentována díla, která jsou falzy, napodobeninami nebo pouhými kopiemi. Ale původně byla vydávána za originály.

Více zde: https://www.novinky.cz/kultura/clanek/hradecka-galerie-vystavuje-falza-40374150

 

V Drážďanech vystavují devět obrazů Vermeera

V roce 1996 se v Haagu uskutečnila dosud největší výstava obrazů slavného nizozemského malíře Jana (Johannese) Vermeera van Delft. Zastoupeno tam tehdy bylo dvaadvacet obrazů zapůjčených z Evropy a USA. Na současné výstavě o Vermeerovi a nizozemské žánrové malbě v Drážďanské galerii (Zwinger) je k vidění devět malířových vzácných originálů. Každý z nich je raritou, protože celkem se jich zachovalo jen sedmatřicet.

Více zde: https://www.novinky.cz/kultura/clanek/v-drazdanech-vystavuji-devet-obrazu-vermeera-40375475


 Díla Pabla Picassa vynesla 2,4 miliardy

Celkem jedenáct děl Pabla Picassa vyneslo v sobotu v Las Vegas v přepočtu 2,4 miliardy korun. Díla byla předtím dlouhá léta vystavena v restauraci hotelu Bellagio.

Více zde:https://www.novinky.cz/kultura/clanek/dila-pabla-picassa-vynesla-24-miliardy-40375870

Pokud jste členy Klubu snílků, můžete tvořit a posílat své kresby, malby a třeba i koláže na email klubu klub.snilku@email.cz.

Pokud vás nenapadá, co kreslit, můžete se inspirovat mnou zadanými tématy. Například teď je aktuální téma Živly. Klidně si ale můžete vybrat nějaké starší. Za poslání tematického obrázku můžete také dostat bludišťáka.

Do komentářů, ale i na e-mail můžete též psát náměty na témata, na která mám něco nakreslit já. A nešetřete mě. Ať je to zajímavější pro mě i pro vás.

 

S přáním hezkého zbytku týdne

Raja Luthriela


Žádné komentáře:

Okomentovat