12. prosince 2019

Creatio - 4. kreslení do hudby (One)

Dobrý den, milí snílci. Už je to zase docela dlouho, co jsem naposled výtvarně zaznamenala nějakou hudbu. Najednou to přišlo...


Abych pravdu řekla, píseň One od kapely Metalica, jsem nikdy moc nemusela. Něco mi na ní vždycky trochu vadilo. A nikdy mě nenapadlo, doposlechnout jí až do konce. Asi na mě byla příliš dlouhá. A to znám a poslouchám mnohem stejně dlouhé a někdy i delší písně. Ale asi mě chápete. Některé písně prostě člověk nesnese.
A přesto se včera stalo, že část refrénu začal znít v hlavě. Z počátku mě ani nenapadlo, co je to za píseň. Dokonce jsem si i myslela, jestli náhodou není od skupiny Slayer. Vrtalo mi to celý den v práci hlavou. A až doma jsem si vzpomněla: Aha, Melalica… tmavomodrý videoklip. One?
A tak jsem si to potom k večeru vyhledala na youtube. Bylo to ono. Pustila jsem si to a já věděla, že ten den už mi nic jiného hrát nebude. Spontánně jsem si vzala pastelky a papír a začala zaznamenávat tóny, jak je slyším a cítím. To bylo psycho. Nemáte ani tušení, kolikrát jsem musela ořezávat tu červenou. Tolikrát jsem zlomila tuhu.
Asi nemusím říkat, co na tom obrázku jsou ty pomalejší části a co ty rychlejší. Tady je to více než zjevné. Je totiž poměrně přesný. A to není jednoduché smrsknout skoro osmiminutovou píseň na A4 formát. Ale to nejdůležitější tam si je. Tmavé spirály na začátku. Když se člověk více naladí, vnímá takovou atmosféru, kterou zatím neumím pojmenovat. Ale zakreslila jsem ji jako noc.
Místy tam zní i takový nářek, nebo co. I ten tam je v podobě takové té ruky bez těla. Je malá, protože tento prvek je tam jen letmo. To byly ty pomalejší části.
Ty rychlejší mi přijdou takové zubaté. Mnoho kytarových rifů a krátké tóny. Místy mi připomínají plameny, ale častěji jsou tam zastoupeny blesky. Hodně rudých blesků. Ještě tak o 80 % více, než je na papíru.
A víte, čeho jsem si ještě všimla? Že kresba vzdáleně připomíná americkou vlajku. Z mé strany to nebyl záměr. Tak, jako ze strany kapely nebyl záměr tuto vlajku zhudebnit. :-)


***

Pokud jste členy Klubu snílků, můžete své výtvory zasílat na email klub.snilku@email.cz. Do předmětu napište "Creatio",(pokud to bude do soutěže, tak "Creatio - soutěž") do e-mailu název a popis výtvoru a na konci se prosím podepiš, pokud se tvé blogové jméno nějak výrazně liší od toho e-mailového.

Do komentářů, ale i e-mailem můžete také psát i náměty na hudbu, kterou mám nakreslit já.

Rovněž můžete posílat třeba nějaké opravdu podařené graffiti, pokud nějaké často míjíte na svých cestách či nějakou mandalu, kterou jste vybarvili anebo i předkreslili. Nebo cokoliv jiného, co podle vás souvisí s výtvarnem a byla by škoda to neukázat světu.


A můžete se zúčastnit tohoto malířského kvízu. Máte čas do 19. prosince.

Žádné komentáře:

Okomentovat