29. července 2019

Téma týdne 29 - Dopis

Téma Led zatím žádné nápady nepřineslo. Zvu vás tedy ke své drobnosti - a tentokrát, pozor, i k hádance!

Milí Snílci,


zažili jste někdy vydávání dopisů na letním táboře?

Mám pocit, že nikde jinde jsem nezažila přesně takovou atmosféru radostného očekávání a nijak netlumené radosti, to je specialita vyhrazená oné dobré víle s paklíkem obálek v ruce. Nevím, nakolik si to uvědomovali pisatelé, jak důležité ty dopisy jsou - nejen kvůli tomu, co v nich je, ale prostě proto, že vůbec jsou.

Dnes dopisy nehrají zdaleka takovou roli jako dřív, ale možná o to víc stouply v ceně - pokud si dneska někdo dá tu práci s tím, aby usedl k psacímu stolu a napsal vám dopis, něco to znamená. Dopis je osobnější a důvěrnější než e-mail nebo esemeska a nese víc informací. Je na papíře vytaženém z tiskárny, nebo vytrženém ze školního sešitu? Je psaný pečlivě nebo uspěchaným škrabopisem, načisto nebo se škrtanci?

Osobně dávám přednost vytrhaným papírům a škrtancům. Mám pak pocit, že s pisatelem sedím třeba u čaje a poslouchám, co mi vypráví, včetně přeřeků a zadrhnutí, ne že mi přednáší pečlivě našprtaný referát.

Je jen trochu smutné, že když takhle napíšu dopis já, adresát mi ho později přinese, abych mu ty hieroglyfy rozluštila...


Na tenhle týden zadávám téma Dopis.


Jaký ve vás vyvolává pocit nález obálky ve schránce?
Píšete i dneska listy?
Dostali jste někdy dopis, který vám změnil život?
A necítíte se trochu zvláštně, když třeba v dějepisné knížce narazíte na cizí dopisy?


Jako obvykle, těším se na úvahy, příběhy, fotky, obrazy i libovolné další kreativní formy. Odkaz můžete vložit do komentářů pod článkem nebo poslat na klubový mail klub.snilku@email.cz.

A pokud by se vám zalíbilo některé ze starších témat, neváhejte se do něj pustit. Odkaz na svoji tvorbu vložte, prosím, pod nejnovější článek, ať nedojde k nějakému politováníhodnému opomenutí...

Krásný a tvůrčí týden přeje


Alissa



PS: A k tomu ledu?

Měla jsem v úmyslu vyzkoušet, jak se v kostce ledu láme sluneční světlo. Takže když jsem se vydala fotit, byla obloha zatažená neproniknutelnými mraky. Typické.
I tak ale obyčejný kus vody v pevném skupenství (zformovaný v silikonovém tvořítku) skrývá jistý půvab a zajímavou strukturu.





A na závěr slíbená hádanka:




Ano, neklame vás zrak, jsou to poštovní schránky.
Mávám ve vzduchu bludišťákem a táži se: Proč tyhle poštovní schránky patří k tématu Led?

Odpověď na tuto otázku přinesl článek Chvátám, chvátám.


Mějte se krásně

A.

Žádné komentáře:

Okomentovat