20. dubna 2019

Inventor - Jak na kraslice

Velevážení Snílci,
po dlouhé době se nám v klubovém e-mailu objevil příspěvek zručného Snílka. Volejte sláva a tři dny se radujte, české či slovenské zlaté ručičky ještě nevymřely. To máme hned hezčí den.

Oh, ale vy byste rádi věděli, kdo jsem já. Vidím vám to na očích. Inu, kdo již nějaký ten čas sleduje příběh Imaginaria, ten mne dozajista zná. Ne, nepovedlo se mi ve vězení uplácat čajový servis. Což bylo škoda, ale zase jsme se hezky proběhli a to bylo žůžozní. Já strašně rád běhám, vlastně strašně rád dělám všechno. Nevěříte? Tak třeba teď jsem se rozhodl, že než se ozvou úchvatní Snílci, že by pod svá křídla rádi schovali jednu z rubrik klubu, budu se tu a tam objevovat já. To bude báječné! Ale nijak si nemyslete, že to budu dělat pořád. Ne, ne. Jsem tady jen na skok, na maloučkou chviličku, jen do té doby, než mne zase vítr zavane do kapitánova příběhu.


Dnes pro vás tématický, velikonoční návod připravila Alissa. A já už neřeknu ani muk a jen poděkuji vedení klubu, že za mne vložili na uložto onen zajímavý návod v čemsi, co se prý jmenuje Pédéef. Ale teď už mluv prosím ty, Alisso.

Milí Snílci,
s Velikonoci na krku jsem si předsevzala ukázat vám, že zdobení kraslic je celkem nenáročná a přitom efektní záležitost.
Já se držím techniky voskového reliéfu, byť to pro mě není tradice hlubší než jednu generaci - mí vzdálenější příbuzní vajíčka nepatlali voskem, nýbrž škrabali. Ale co se v mládí naučíte...
Zdobení voskovým reliéfem znamená, že na vajíčko (obarvené nebo ne, dle chuti) nanášíte barevný vosk a ten na něm zůstane.
Používá se i opačný proces - nejdřív na bílé vajíčko nanesete vosk (libovolné barvy) a pak vajíčko obarvíte, přičemž místa pod voskem zůstanou bílá. Vosk pak odstraníte. Tomu se říká vosková batika.

Přípravné práce, čili co je potřeba zorganizovat:

Vajíčka. Klidně syrová, já je vařím při barvení.
Cibulové slupky (alespoň z dvou, tří velkých cibulí) nebo jinou barvu.
Špendlík s kovovou hlavičkou. Větší hlavička je šikovnější. (Ale zase ne napínáček.)
Voskovky. (Já jsem loni popadla ty nejmenší Koh-i-noor a ještě mi pár let vydrží.)
Tužku s gumou na konci.
Zdroj tepla na rozehřívání voskovek. Mám špatnou zkušenost se lžící nad svíčkou - věčně mi padala, barevné vosky se okamžitě spálily do tmavohněda a navrch jsem se zamazala od sazí. Takže jsem si začala rozpouštět vosk v laciné aromalampičce. Funguje to překvapivě dobře.

>>> Návod ke stažení <<<

heslo: snilek




Panečku, to to bylo zajímavé. Až jsem dostal chuť si alespoň jedno vajíčko také obarvit a namalovat. Třeba bych nějaké mohl vyprosit u našeho kuchaře a zdroj tepla mi určitě dá mistr Sádlo. A co vy? Vím, venku je pěkně, ale barvit by se dalo i venku. Hezky rozdělat si ohýnek a po obarvení vajíček byste si mohli opéct buřta. Hmm, rozhodně musím zajít za tím kuchařem. Alespoň vydyndat toho buřta. To bude nádhera!

Mějte se krásně a pište básně
Věchýtek


Pokud máte něco, s čím se chcete pochlubit,
koukněte se sem.

Žádné komentáře:

Okomentovat