12. listopadu 2011

Aurora - 36. duel

Zdravím z Irska! Básně o Irsku do duelu mi sice dorazily dvě, ale jen jedna je od právoplatného člena KS. Přemýšlela jsem, co s tím udělat, ale jakmile bych udělala jednu výjimku, chtěli by všichni výjimku. Takže jediným platným příspěvkem je báseň od D@vea.

Bez N tvrdě

Sic jsem v Irsku ještě nebyl,
nemyslím si, že jsem… tupý.
Na netu je faktů kupy,
v básni bych je upotřebil.

Vyhlášená irská whiskey
Irům ráda činí zisky.
Naplní si whiskou pysky…
Já mám radši české řízky!

Rýmuje se s názvem Irsko
jihočeské město Nýrsko.

Takže vlastně když jsem v Nýrsku,
bez N tvrdě jsem i v Irsku!


Ale protože mi přijde líto nezveřejnit i druhou báseň, když si s ní autorka dala práci, tak tady je. Autorkou je Nancy Farraigeová.

Řekni, ale nesmíš se mi smát,
jaký je Irský listopad?
Dobrá, zavři oči
tvé nohy do vody se samy smočí
a až tlející listy ucítíš,
že déšť je krásný pochopíš.

A slyšíš šumět větvoví?
O čem? To ti nepoví.
Slyším v něm veselou řeč houslí.
A klapot bot a snad i smích...
Hlava se točí
Co je sever a co jih?
Nevím ani kde je vlevo.

Podívej, vidíš jak si ty děti hrají?
Na lesní skřítky...
Co si povídají?
Pohádku o tichounkém vánku
jež vane všemi kraji
a pomůže najít správnou stránku
v knize v kůži vázané
v níž jsou verše zapsané.

A o čem jsou ty verše?
Neptej se mě,
vždyť je znáš
tajně je v srdci ukrýváš.
Ty kopce zelené...

Přej těm poutníkům štěstí
na cestu dalekou...
Počkej, to znám,
nech mě to dozpívat!
Radu ti dám,
mlč a pojď se podívat.
Kdo to stojí na útesu?
Chlapec čeří moře vřesu.
O vílách nechává si zdát,
ač tvrdil, že jen jednu z nich má rád.
Bělovlasá víla mu přišla zazpívat?
Slepá a přec shlédne všecičko.
Dítě, netřeseš se maličko?

Ne, to je jen zimou
Chladné břehy kol strání se vinou.
A vlna je vždy políbí...
Než odejde... Kam?
Kdo ví.

Neodcházej, zpívej dál!
Vše co měl jsem, tobě dal.
Přec neznám ostrov zelený...
Tvé srdce na něm vězněné
je kdesi v lesích schované.
Tak pročpak se chci stále ptát
Jaký je Irský listopad?
Dál ho neznáš...
Ale budu znát.
Najdu si kopce zelené...

V anketě můžete i tak hlasovat, která báseň se vám víc líbí, ovšem je to taková anketa mimo soutěž.

3 komentáře:

  1. jé, díky, žes to sem nakonec taky dala. a ještě se omlouvám, že tu dělám problémy

    OdpovědětVymazat
  2. Ta 2. mi přijde více procítěná, má můj hlas

    OdpovědětVymazat
  3. Taktéž jsem hlasovala pro druhou, oproti první v ní "něco" je, není to jen říkanka..

    OdpovědětVymazat