3. července 2020

Creatio - Čakrová mandala

Dobrý den milí snílci Tento týden jsem správně měla věnovat článku o malířství v období baroka. Nicméně tentokrát mám jen málo možností dostat se na počítač. Nemůžu tam být tak dlouho, jak bych potřebovala. Ségra se teď potřebuje učit a její notebook je pořád ještě rozbitý. Každopádně ochudit vás nemůžu. A tak vám ukážu alespoň nějakou svou vlastní tvorbu. Před tím, než začneme, vám ale musím oznámit jednu věc. Přestěhovala jsem svůj blog na jinou adresu. Blog.cz mě už štval tou svojí chybou serveru. Je to už asi měsíc, ale ještě nebyla příležitost se o tom zmínit. Nová adresa mého blogu je https://raja-luthriela.blogspot.com.


A nyní k věci. Tuto mandalu jsem narýsovala a vybarvila asi na konci května. Tehdy jsem měla pocit, že mám zablokované spodní tři čakry a tak jsem si vytvořit něco v červených, oranžových a žlutých barvách. Čakry jsou taková energetická centra v těle člověka.
Vzala jsem si papír, pravítko, kružítko a fixy. Chvíli jsem tak trochu meditovala nad tím, jak by asi taková mandala, aby mi na ní mé čakry reagovaly. Určitě by tam mělo být hodně žluté, oranžové a červené. Ale jaký bude obrazec jako takový? Tedy věděla jsem, že to chci mít na bázi desetiúhelníku, ale jak na to?
Řeknu vám ale, že vymyslet, jak rozdělit kružnici na deset stejných částí, není legrace. Nakonec jsem si musela oprášit vzoreček na obvod kruhu a výsledek pak vydělit deseti. Možná že by na to byl nějaký rýsovací postup, ale já jsem na něj nepřišla. A stejně mám nekvalitní kružítko. Jeden milimetr sem a jeden milimetr tam a problém je na světě.
Nakonec ale vzniklo toto a dohromady ani nevím jak. A jestli splňuje svůj účel? Nevím. Založila jsem jí mezi ostatní papíry a nevšimnu si jí, co je rok dlouhý. Asi bych si jí měla někde vystavit, abych jí měla na očích.


***
Pokud jste členy Klubu snílků, můžete i vy tvořit a posílat svá díla na email klubu klub.snilku@email.cz. I když už soutěž skončila, své výtvory můžete posílat i tak.

Do komentářů, ale i na e-mail můžete také psát náměty na hudbu, kterou mám nakreslit. A nešetřete mě. Ať je to zajímavější pro mě i pro vás.

Rovněž můžete posílat třeba nějaké opravdu podařené graffiti, pokud nějaké často míjíte na svých cestách. Nebo cokoliv jiného, co podle vás souvisí s výtvarnem a byla by škoda to neukázat světu.

Žádné komentáře:

Okomentovat