9. dubna 2012

Týden dvacátý druhý - Barva vlasů

Hodnou chvíli jsem se rozmýšlela, jak bych se měla představit a udělat patřičný bojem, když jsem tu nová, ale jednoduše řečeno, jsem Clare. Můj "domovský" blog najdete zde, pokud by někoho z vás zajímal. Jsem zvláštní osůbka, takže je nejspíš naprosto očekávatelné, že budou i má témata zvláštní. Pro svůj debutový týden jsem vybrala téma Barva vlasů. Abych vás podpořila v tvoření, splácala jsem takové malé dílko. Jen doufám, že mi neutrhnete hlavu, neboť jsem nikdy nebyla zrovna básnické střevo..

Barva z hlavy ještě páchne,
snad ji voda rychle spláchne.
Dívka v hlavě peklo má,
druhé na vlasech usychá,
na vlasech jak samet jemných,
kroucených, až k pasu dlouhých.

Miluje svůj krutý mrav,
měnit barvu na své hlavě.
Vede se to celkem hravě,
když si zvolí novou z barv.

Žlutá, hnědá, fialová,
to je její nešvar milý.
A stejně jako nyní rudá,
mění její pocit viny,
nad zničenými vlasy,
jež dávno nejsou jako klasy.


Na minulé téma - Vzdušné zámky - poslaly svá díla Labanda a Fabiana, nemýlím-li se. Posuďte, jak se jim povedlo to téma zpracovat, mně se jejich básně velmi líbí.


Z pórovaného betonu
si staví vzdušné zámky
král.
A neotevře kdekomu
kdo by mu snění zpátky
bral.
Je vysoký, je vznětlivý,
je zdrcen a jde dál.
Má otroky, má motivy,
má všechno, co si přál.
Má věnec z květů šeříku
s dlouhými stébly trávy.
A korunu má z klacíku;
omotal kolem hlavy.
Je svého světa něžný král
je světlo, jas a záře.
Pak korunu si z hlavy sňal
a pohledy do tváře
se upozornil na návrat
ze světa vzdušných králů....
Až znovu noc se ukáže,
on nezamhouří oka,
bude mít cihly zlacené
bude mít k snění čas;
Až vrátí se zpět do světa všech krás
kde v zemi svého temene
a v zámku toho cvoka
být šťastný snad už dokáže...
***
Vysnil si konec záčátku
Vysnil začátek konce
Snil jen pro sebe zpočátku
Pak začal pro pitomce
Na vzdušné zámky továrnu
Budovat osaměle....
V ní zaměstnal pár dělníků
Jen nízký plat jim dával
A pod záštitou klasiků
Sobě peníze střádal
Že sny se nedaj´ prodávat
On popřel dokonale
Když začal někdo nadávat
Pán dal mu ihned vale
Vší obchody mu kvetly, jen
Cítil se stár a slabý
I zachtěl sobě nějaký sen
Si vzít, jen proto, aby
Už viděl, jaké je to snít
O zámcích, které koupit jdou
Když koupí sen, je jeho jen?
..... Ty nikdy nebudou.
Pak zjistil, že mu bylo nejlépe, když snil jen pro sebe.
To každý má tak smotané...
A já sním pro tebe.
Vzdušné zámky našeho příběhu,
skrývají veškerou dřívější nevěru.
Z nekonečna ozývá se ticho,
jenž uzavírá kruh zázraků.
Skrytá maskou naivity,
se ztrácím v našich náznaků.
Veletrh lásky 2011,
můžeme říkat této scéně.
Nesedíš jen vedle,
rozkvétáš i ve mně....
Noční stíny kráčí zdarma
po linii fantazie.
Každá myšlenka na tebe
živí mé slova poezie.
Jdou vidět hvězdy naděje,
co v nenadání spraví strach.
Že místo vztahu,
oba poznáme jenom krach.
Posloucháme vše
dokonce i to co není slyšet.
Že život začal na začátku,
dobré je vědět!
Pro ty, kteří by snad zapomněli, odkazy na svá díla můžete posílat na klubový e-mail Klub.snilku@email.cz (do předmětu napsat Téma Týdne) nebo vkládat do komentářů pod tento článek. Uzávěrka je do sobotní půlnoci, jako tomu bylo původně a nová témata se budou vyhlašovat vždy v pondělí v brzkých ranních hodinách, aby měli všichni dost času na tvoření. Jsem doslova na jehlách, co napíšete, vyfotíte či nakreslíte.

2 komentáře: