25. dubna 2017

Principia - Třicátá čtvrtá výprava

Milí Snílkové,

dnes se knihovna opět otevírá včas. Ale... ehm... přišla jsem na další chybku, kterou jsem v časech zmatku stihla napáchat. Tímto se velice omlouvám Holoubkovi, neb její e-mai k Třicáté druhé výpravě jsem sice v e-mailu našla, ale při vypouštění následující Výpravy jsem na něj zapomněla jako na smrt.

Náleží jí tedy první (opožděná) fanfára dnešního dne. Sypu si popel na hlavu a trubači troubí pro:

Holoubka


Za výpravu Třicátou druhou budeme vyhrávat natřikrát. Svou chvíli slávy si vysloužily:

M. Phoenix, Veruce

a s drobným přimhouřením očka i

Tea


A výprava Třicátá třetí přinese salvu jedinou:

Holoubkovi


Teď, když jsem všem zmatkům utržila přítrž, mohu prozradit, že v číle třicet dva se draci sháněli po Raymondu Douglasovi Bradburym, autorovi románu 451 stupňů Fahrenheita a muzikálu 2116.

V čísle třicet tři se tázali byla hledanou spisovatelkou Agatha Christie, která někdy publikovala i pod jménem Mary Westmacott. A Holoubek přiznává, že jí láká třeba Deset malých černoušků.

A po kom se podíváme dnes?

  • Autorka je českého původu a má nárok si za jménem psát písmenka PhD.
  • Dětství prožila ve městě, jehož název připomíná jeden nepěkný (páchnoucí) zlozvyk, který často přeroste v závislost.
  • Taktéž žila v místě nazývaném "brněnský Bronx".
  • Je kurátorkou Výstavní síně Chrudim.
  • V roce 2009 vydala jsou první knihu, která se zabývá vyhnáním Němců.
  • Za knihu získala v roce 2010 ocenění Magnesia Litera.
  • Nominována však byla i na další dvě ceny.
  • Jedno brněnské divadlo uvádí od roku 2014 adaptaci této knihy.
  • V roce 2012 jí vyšel další román. Opět vyžadoval trpělivou práci s prameny, neboť mapoval osudy lidových léčitelek z Bílých Karpat.
  • Dostala za ní další Magnesii literu a tentokrát proměnila i nominaci na Cenu Josefa Škvoreckého.

  • Od roku 2014 má i tento příběh svou divadelní adaptaci.

Už víte?

Draci by rádi věděli

  1. Jméno autorky
  2. Název alespoň jedné zmiňované knihy

Jméno Snílka
drak
dračí hnízdo
bonusové vajíčko
2
-
-
8
1
2
4
-
1
1
-
-
9
1
2
25
2
7
3
1
-
3
-
Kely (Dori)
1
-
1
1
-
-
m. Phoenix (k dohledání)
13
2
2
5
-
-
10
1
3
3
-
-
13
-
4
8
-
1
1
-
-
3
-
-
8
-
2

Na viděnou a hodně zdaru
přeje Dragilia

P.S.: Chcete dostat svou literární tvorbu do Knihovny? Ozvěte se na klub.snilku@email.cz a do předmětu připište Principia. A že nevíte, co vše lze posílat?
.
P.S.S.: Chtěli byste se pustit do indicií k oddračování (jako jsou třeba v tomto článku)? Snadná pomoc! K dispozici je vám opět klubový e-mail. Tentokrát posílejte s předmětem Principia draci. (A pro jistotu připište i správné odpovědi. 0:-) )

3 komentáře:

  1. Jeej už vidím kde jsem se překlepla já jsem též.. Jenom já můžu místo 2116 napsat 2016 Asi jsem se chtěla vrátit do minulýho roku Děkuji za uznání :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tentokrát jsem ani googlit nemusela 1) Kateřina Tučková
    2) Žítkovské bohyně, Vyhnání Gerty Schnirch

    OdpovědětVymazat
  3. 1) Kateřina Tučková
    2) Vyhnání Gerty Schnirch, Žítkovské bohyně

    OdpovědětVymazat